Malta 2019

Mintis aplankyti Maltą kilo po pernykštės sėkmingos kelionės į Kiprą. Pigus, trumpas, pabėgimas nuo žiemos, numalšinant kelionių alkį. Ko dar norėti?
   Tiesa, šiemet to ypatingo "bado" nebuvo, nes vos gruodį grįžom iš Madeiros, bet vistiek, negi praleisi progą pamatyti dar nematytą šalį?
   Prie tokio apsisprendimo prisidėjo tai, kad lėktuvo bilietus gavom vos po 34 eurus žmogui į abi puses. Tai iš Rygos, bet mums-šiauliečiams, tai netgi arčiau. Žinoma, čia be bagažo, tik su vienu mažu salono krepšiu, bet skrendant vos 4 dienoms, negi daugiau reikia?
   Dar prieš užsakinėdamas lėktuvo bilietus pažiūrėjau kokios viešbučių kainos Maltoje: mums reikiamomis dienomis radau Meliehoje, 4 žvaigždučių viešbutį "Pergola Hotel&SPA" vos už 68 eurus 4 naktims. Man tai pasirodė labai pigu, todėl nedelsdamas ne tik nupirkau lėktuvo bilietus, bet ir užsakiau viešbutį. Pinigai negražinami, nes tokia yra geros kainos kaina 😊
   Važiuojam be vaikų, nes mokslo metai. Tikimės senelių pagalbos juos prižiūrint. Deja, likus mėnesiui iki kelionės, močiūtė gauna patvirtinimą, kad jos ilgai laukta kelionė po Meksiką-Gvatemalą-Hondūrą-Belizą-Salvadorą-Nikaragvą įvyks, jos laikas sutampa su mūsų, todėl ji vaikų prižiūrėti negalės. Kita močiūtė, kaip tik tomis datomis, bus išvažiavusi į Vokietiją. Ot laikai atėjo, ko toms močiūtėms namuose nesisėdi? 😁
   Lyg to būtų maža, likus porai savaičių iki kelionės, orų prognozės tampa gąsdinančios, ne Maltoje, Lietuvoje. Pranašauja šalčius iki 20-25 laipsnių ir netgi daugiau. Gyvenant nuosavame name, tai jau iššūkis. Namą šildyti reikia ne tik mums, o ir seneliui, kuris gyvena kitame mieste ir buvo apsiėmęs pareigą prižiūrėti vaikus.
   Su žmona imam svarstyti ir variantą, kad į kelionę nebevažiuoti, prarasim pinigus sumokėtus už lėktuvą ir viešbutį, bet šildymo sistemos remontas gali kainuoti brangiau.
   Likus savaitei iki kelionės, atsitiktinai pamatau mūsų viešbučio kainą ir išsižioju. Pasitikrinu, jei užsakinėtume dabar, mūsų kelionės datomis viešbutis kainuotų 572 eurus už 4 naktis !!! 😲 Žmonai juokaudamas sakau, kad šitiek pinigų tai nebegalim prarast 😂
   Laimei, pasitikrinus orų prognozes paaiškėja, kad išankstinės prognozės tebuvo Lietuvai būdingas "žmonių gąsdinimo sindromas". Nebe pirmą kartą pastebimos savotiškos varžytuvės "kas daugiau". Prognozės "sumažėja" iki 10-12 laipsnių šalčio, ir tik paskutinę naktį prieš grįžtant iki 18 laipsnių.
   Senelis paprašo savo kaimyno, kad jis pagelbėtų šildant jo namus, o mes to paties paprašom savo kaimyno. Manau, kad namai neperšaltų iki minuso, bet tikrai nebus blogiau, jei vieną dieną namai bus "pakurti".
   Taigi, senelis atvažiuoja prižiūrėti vaikų. Tai irgi iššūkis, vyrui senatvėje likti vienam su trim mažais išdykusiais "beždžioniukais", turėtų būti nedrąsu 😊 Guodžia tai, kad tai tik 4 dienos. Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad viskas praėjo labai sklandžiai, vaikai netgi sakė, kad likti su seneliu geriau nei su močiūte, nes jis ne toks griežtas 😊 Vadinasi, daugiau lepino ir nuolaidžiavo jiems 😊
   Vidurinioji (9 metai) pasakojo, kad senelis leisdavo rinktis, jei triukšmauja, vaikai eina miegoti 21 val., o jei būna tyliai, tai 21.30 val. Paklausėm, tai kelintą eidavot? Atsakė sąžiningai:"dažniausiai 21 val." 😂

1 diena, 01.20

Rygos oro uoste nejučiom į akis krinta tai, kad visi keleiviai-vien jaunimas. Ne į mūsų skrydį, o visame oro uoste. Tai ne tik dėl kontrasto, kad ankstesnėje kelionėje į Madeirą, stebėjomės, jog ten vien senukai. Akivaizdu, kad Latvija turi tas pačias emigracijos problemas kaip ir Lietuva. Tiesą pasakius, kol to nepamatai savo akimis, kol tik žiūri žinias, skaitai internete ar klausaisi radijo, negali suvokti tikro šios tendencijos siaubo. Toks jausmas, kad juokelis apie tai, kad vyksta ne emigracija, o evakuacija, yra visai nebe juokelis. Jei Madeiroje vieni senukai, nes jiems ten gera, puikus oras, ramybė ir gražūs vaizdai, tai Lietuvoje tuoj liks irgi vien senukai, bet turbūt ne dėl šilumos ir gražių vaizdų 👴👵
   Kadangi lėktuve neužsakėm papildomos "pasirink vietą" paslaugos, tai gaunam vietas sėdėti atskirai. Šalia žmonos sėdintis vaikinas paprašo kitoje eilėje sėdinčio kiniečio pasikeisti vietomis, nes nori sėdėti šalia savo draugo. Kinietis nesutinka. Žmona taip pat sėdi šalia jo, todėl pasisiūlo pasikeisti pati, juk vistiek sėdi viena, nors gerą darbą padarys. Kai pasikeičia, į lėktuvą įlipa jauna moteris su vaiku ant rankų. Pamačiusi mano žmoną (jau pakeitusią vietą), prašo pasikeisti vietomis, nes nori sėdėti su savo vyru ir drauge 😊 Įdomiausia, kad to jos vyro vieta būtų šalia manęs, todėl taip žmona atsiduria šalia manęs 😀 Ji vadina tai "karma", o aš "niekur nuo tavęs nepabėgsi" 😂 Tas kinietis, kuris pradžioje nesutiko keistis vietomis, išvis išeina kažkur į lėktuvo galą. Juokaujam, kad matydamas kaip čia Latvijoje viskas vyksta, nusprendė išvis niekur nebeskristi ir išlipo 😂
   Skrydis užtruko 3 val. 30 min., vietoj numatytų 3 val. 45 min. "Ryanair" didžiuojasi tuo, kad jų skrydžiai nevėluoja, t.y. dauguma jų užtrunka tiek kiek numatyta, bet man regis, jie specialiai numato šiek tiek ilgesnį skridimo laiką, taip pasidarydami šiokį tokį "rezervą".
   Nusileisti senai taip neteko, lėktuvą ne nutupdė, o "numetė". Nenuostabu, kad visi prisiminė tą gražią ir jau kiek apleistą tradiciją, paploti nusileidus 😊
   Dar prieš kelionę buvom apsisprendę, kad automobilio nesinuomosim, norisi atsipalaiduoti ir nesukti galvos, nei dėl vairavimo kita puse, nei dėl parkingo, nei dėl galimų automobilio apgadinimų, nei dėl kokių nors kitų sunkumų. Juolab, kad radome labai daug atsiliepimų, kad Maltoje autobusų tinklas puikiai išvystytas.
   Dabar galiu pasakyti, kad dėl šito tai galima ir pasiginčyti. Taip, autobusų daug ir jie važiuoja beveik visur. Bet tame ir esmė, kad jie važiuoja visur, bet ne visada ten kur tau reikia 😊 Tai yra, jie nuolat suka ratus ir daro vingius, dėl tos priežasties kartais 5 km. gali važiuoti vos ne valandą. Pati kelių danga prasta, o autobusai kieti, todėl labai krato. O jei reikia stovėti, tai išvis katostrofa. Sala maža, bet kelionės užtrukdavo labai ilgai. Buvo vakarų, kai sėdėdavau ir galvodavau: nelipau į kalną, vaikščiojau ne tiek daug, bet vos pavelku kojas, kodėl? Manau būtent dėl to "puikiai išvystyto autobusų tinklo". Dėl šios priežasties net ir apsimesdamas, kad man labai patiko Malta, negalėčiau čia gyventi, nenoriu pusę savo gyvenimo praleisti autobuse.
   Nepaisant to, nesigailiu, kad rinkomės autobusą, o ne nuomotą automobilį, nes važiavimas juo irgi, turbūt, neteiktų daug džiaugsmo dėl jau minėtų, duobėtų, siaurų ir apkrautų kelių, be kita ko, dar vairuojant ir kita puse, bei sukant galvą dėl parkingo. Dabar nebesistebiu, kodėl automobilio nuomą buvau radęs vos už 3,5 euro dienai, bet draudimas kainuotų net 9 eurus dienai 😊 Labiausiai džiaugiuosi dėl to, kad nereikėjo galvoti kur palikti automobilį ir po to nereikėjo grįžti į tą pačią vietą.
   Apsisprendus važinėti autobusais, reikėjo apsispręsti ir dėl bilietų. Galima pirkti vienkartinius: žiemos metu 1,50 euro, kurie, jei neklystu, galioja 2 val. (lyg ir galima perlipti, ir į kitą autobusą). Galima imti 12 bilietų kortelę, kuri kainuoja 15 eurų ir viena kortele galima atsiskaityti už kelis keleivius. O galima imti ir savaitinį bilietą už 21 eurą, kuris suteikia teisę savaitę laiko važinėti neribotai, net ir naktiniais autobusais, kurie įprastai yra dvigubai brangesni.
   Nors mes turim tik 3,5 dienos ir finansiškai gal net šiek tiek labiau apsimokėtų imti vienkartinius bilietus ar kelias 12 bilietų korteles, bet mes visgi ėmėm savaitinius bilietus po 21 eurą, nes jie suteikia laisvę ir patogumą keliauti negalvojant ir neskaičiuojant, kiek čia dar tų pinigėlių ar laiko liko.
   Kadangi atskridome apie 15.30 val. (persisuko valanda atgal), o temsta apie 17-17.30 val., tai dienos liko nedaug, stengiamės išnaudoti šviesųjį paros metą. Kad negaišti laiko, iš anksto, dar Lietuvoje, internetu išstudijavau autobusų maršrutus, tvarkaraščius, susiradau mums reikiamos stotelės GPS koordinates, todėl labai lengvai randam mums reikalingą "Cintra" stotelę prie pat oro uosto.
   Mums reikiamas-201 autobusas važiuoja tik kas valandą, todėl turėdami laiko pastudijuojam stotelėje kabantį grafiką. Jame nurodomi laikai keliomis minutėmis skiriasi nuo skelbiamo internete, bet iš esmės atitinka. Įdomiausia, kad nurodytos skirtingos grafos darbo dienoms, savaitgaliams ir dar šventėms, nors visuose trijuose neradom absoliučiai nei vieno skirtumo, t.y. jie identiški, sutampa ir autobusai ir laikai ir visa kita 😊
   Išstudijuojam ir pačią stotelę, į akis krinta užrašas markeriu (anglų kalba) "už 50 eurų vagiu dviračius", nurodytas telefono numeris 😊 Esu įsitikinęs, kad skelbimas tikras. Tik, kad tų dviračių Maltoje beveik neteko matyt, gal jau visi pavogti? 😊
   Ir rimtai, beveik nėra ir motorolerių, motociklų. Nors atstumai nedideli, bet kažkaip neišvystytos ir galimybės vaikščioti pėsčiomis.
   Pagaliau sulaukiame autobuso. Vos 15 min. su juo ir mes jau prie mūsų tikslo "Blue Grotto". Tik lipti reikėtų ne stotelėje "Grotto", o viena stotele ankščiau, ant kalno-"Panorama", nes būtent iš čia atsiveria gražiausi vaizdai, o pėsčiomis sugrįžti lipant į kalną, kad ir tą vieną stotelę, nėra lengva.

Nors šiek tiek baiminomės ar spėsim apžiūrėti iškart po skrydžio šią vietą, bet laiko užteko su kaupu, nelabai čia yra ką daugiau veikti.
   Aš iš tų žmonių, kuriems labai sunku laukti, nusėdėti vienoje vietoje, todėl likus iki autobuso vos 3 min., nežinau kodėl, bet man šauna į galvą mintis, nubėgti padaryti dar kelias nuotraukas. Kai uždusęs grįžinėju atgal, pamatau, kad žmona kalbina vairuotoją bandydama jį užlaikyti, o šis jai siūlo: "jei nori, palik vyrą ir važiuok viena" 😂 Jie stengiasi laikytis grafikų. Laimei, nors ir dusdamas, bet į autobusą spėju. Žmona klausia, kas čia man užėjo? Aš ir pats nežinau 😂
   Daugiau nieko šiandien nenumatyta, važiuojam į viešbutį. Nors atstumas tik apie 22 km., bet numatomas kelionės laikas apie 2 val. !!!
   Važiuojant susidaro įspūdis, kad Maltai turėtų būti gaminami specialūs-supaprastinti autobusai ir automobiliai, be 4, 5 ir juo labiau, 6 pavarų. Greičiau vistiek nelabai pavažiuoja 😊 Turbūt ir greičio radarų verslas greit bankrutuotų.
   Žmona važiuoja įtartinai rami ir tyli. Pasirodo autobusuose yra Wi-Fi, viskas aišku 😂
   Į viešbutį atvažiuojam jau sutemus, smagu, kad stotelė vos 100 metrų nuo viešbučio.
   Viešbutyje laukia siurprizas, paprašo sumokėti dar 204 eurus. T.y. rodo, kad mes iš tiesų jau esam sumokėję 68 eurus, bet liko dar 204 eurai už 3 naktis, žodžiu, gautųsi po 68 eurus už naktį. Rodom "Booking" užsakymo lapą, kuriame nurodyta, kad 68 eurai turi būti už visas 4 naktis. Administratorė eina pas vadybininką ir po kelių minučių grįžusi atsiprašo, sako jog mes teisūs, ji suklydo. Sumokam tik 4 eurus (po 0,50 eur. žmogui už dieną) kažkokį ar tai "pagalvės", ar tai aplinkos taršos mokestį.
   Neįprasta, kad viešbutyje liftai atbulai, t.y. 7 aukštas apačioje, o 1 viršuje.
   Nežinau, ar dėl to, kad administratorė suklydo, ar neturėjo kitų kambarių, bet vietoj užsakyto standartinio numerio, gaunam apartamentus su virtuve. Nors gaminti neketinam, bet vistiek smagu.
   Pats viešbutis tikrai neblogas: turi ne tik 2 lauko, bet ir 1 vidinį šildomą baseiną su jakuzzi. Yra sporto salė, restoranai. Vidiniame baseine vanduo šiltas, net labai. Nors pats baseinas ir nedidelis, bet po intensyvios dienos tikrai gera būdavo paplaukioti jame ir pasėdėti jakuzzi.
   Dar yra SPA. Apsistojantys daugiau nei 3 dienoms (tame tarpe ir mes), gali nemokamai naudotis SPA paslaugomis, tačiau jas reikia užsakyti iš anksto pas administratorę dėl didelės paklausos, o mes to nežinodami, to nepadarėm, todėl išbandyti neteko.
   Didžiausi viešbučio minusai, tai prasta garso izoliacija, bei spyruokliniai čiūžiniai. Žmona juokėsi, kad kai aš naktį verčiuosi ant kito šono, tai ji irgi apsiverčia, nes dėl spyruoklių, net nenorėdama, pašoka į viršų 😃
   Bet viską atperka vaizdas "už milijoną" iš terasos į lauko baseiną ir miestelį 😍 (nuotraukos darytos kitą rytą, nes kaip minėjau, atvykome jau tamsoje).

Palikę nors ir negausų bagažą, išeiname ieškoti maisto. Gatvėje klausiame vietinio praeivio patarimo. Jis rekomenduoja vietinę užeigą netoli bažnyčios. Ji labiau primena alaus barą, bet esam pavargę, nenorim blaškytis, valgom. Be to, norisi ir to vietinio rekomendaciją patikrinti. 2 porcijos po 1/2 viščiuko, su salotomis ir bulvytėmis fri po 7,50 euro, vietinio alaus 250 ml. buteliukas 1,20 euro. Skanu, sotu, tik gal salotų galėtų būti daugiau.
   Grįždami dar užtinkame parduotuvėlę. Joje kažkokia akcija, vietinis vynas už pusė kainos, 750 ml.  butelis 2,85 euro+0,25 euro užstatas už butelį. Perkam. Mums, neišrankiems ir besivadovaujantiems tik "skanus ar neskanus" metodika, vynas pasirodo puikus.
   Įdomi detalė, kelionės metu, vėliau pirkome ir "colos" ir mineralinio, ir paprasto vandens, ir alaus, tiek plastikiniuose, tiek stikliniuose buteliuose, tačiau nei už vieną iš jų, taros užstato mokėti nereikėjo. Gal tik vynui galioja?

2 diena, 01.21

Keliamės sąlyginai anksti, nes žiemą švinta vėliau, o temsta ankščiau, todėl norim maksimaliai išnaudoti šviesųjį paros metą.
   Švinta apie 07 val., todėl 07.10 val. jau nužiūrėtas autobusas į "Golden Bay Beach".
   Sakau sąlyginai, nes laikas juk valanda persuktas, Lietuvos laiku būtų jau 08 val., todėl visai ne anksti taip keltis, juk kasdien keliamės dar ankščiau.
   Autobusas turėtų mus nuvežti iki paplūdimio vos per 15 min.
   Aišku, ne maudytis ten važiuojam, nors orai sąlyginai geri buvo visas dienas: beveik nelijo, nebuvo stipraus vėjo, o temperatūra laikėsi apie +14. Mums, atvažiavusiems iš -12, tai netgi karšta buvo.
   Taigi, einam į stotelę. Joje stovi juodaodis jaunuolis. Pasitikslinam ar tai mums reikiama stotelė. Jis užtikrina, kad tikrai taip.
   Priešais stotelė, iš kurios tas pats autobuso maršrutas veža keleivius į kitą pusę. Mes nepripratę prie eismo kita puse, vis žiūrim į priešingą pusę laukdami autobuso, kol galiausiai aš, pamatęs autobusą, imu jį stabdyti (Maltoje autobuso, jei nestabdysi, jis nestos). Juodaodis juokiasi, nes pasirodo, stabdžiau autobusą važiuojantį į kitą pusę, nei mums reikia, ir aišku, nei iš tos stotelės 😊
   Pagaliau atvažiuoja ir "mūsiškis". Kiek pavažiavus kyla įtarimas, kad važiuojame ne ten kur reikia.
   Su vairuotoju išsiaiškinam, kad tas juodaodis mus suklaidino, mums kaip tik reikėjo to autobuso, kurį, turbūt nujausdamas, aš stabdžiau iš priešingos pusės, o dabar mes nuvažiavome į priešingą pusę, nei mums reikia. Sekantis autobusas už valandos. Vat ir atsikelk ankščiau 😡
   Sulaukus tinkamo autobuso ir jau ėmus važiuoti, į autobusą įlipa mergina, kuri-negaliu patikėti savo akimis, su kailiniais !!! Neįtikėtina !!! Labai norėjau nufotografuoti, bet neišdrįsau.
   Su nuotykiais, praradę valandą laiko, 08.30 val. mes pagaliau atvažiuojam į "Golden Bay Beach".
   Vanduo pilnas žolių, kad net juodas.

Patraukiame pakrante link Ghajn Tuffiehos bokšto, įlankos, ir toliau iki Ta'Lippija bokšto. Viso ši trasa apie 4 km. Numatomas ėjimo laikas apie 1 val., bet aš esu paskyręs apie 2 val.
   Šios vietovės aplankyti iš pradžių išvis neplanavau, bet radęs kelis gerus atsiliepimus, nebedvejodamas įtraukiau šią vietą į savo planus.
   Vietovė graži, ėjimas lengvas (aišku, juk ne vasaros karščiai), atstumas nedidelis. Bet visgi, turiu pripažinti, kad visą trasą eiti gal net ir nėra būtina, viskas kas gražiausia, tai vaizdai iš viršaus prie Ghajn Tuffieha. "Golden Bay Beach" ir Ta'Lippija bokštą drąsiai galima išbraukti. Kita vertus, atstumai tokie nedideli, kad nesudaro sunkumų pasivaikščioti.

Net ir neskubėdami užtrukome čia tik valandą. Taigi, labai lengvai, jau dienos pradžioje, susigrąžinome dėl suklaidinto autobuso prarastą valandą 😊
   Kad nereikėtų gaišti laiko ir grįžti atgal į "Golden Bay Beach", dar planuodamas kelionę, internete susiradau artimiausios autobusų stotelės GPS koordinates (privalumas kai esi be automobilio). Vadovaudamiesi jomis, netrukus stotelę susirandam. Buvau išstudijavęs ir tai, kad 44 maršruto autobusas čia važiuoja kas pusvalandį, taigi, ilgai laukti, bet kuriuo atveju, nereikės. Jei kam reikia, autobusų stotelės GPS: 35.927377, 14.354214. Tiesa, stotelė nesaugi, ji ant pačio kelio, nėra nei suolelio, nei šalikelės, nei kur pasitraukti, o jei su vaikais, tai ir visai nejauku būtų. Keista, kad tokioje vietoje ją įrengė.
   Autobusas atvažiuoja laiku. Per 30 min. mus nuveža iki Mostos. Ten norim aplankyti įžymiąją Rotundą. Jos pravažiuoti beveik neįmanoma, visi autobusų maršrutai važiuoja pro pat ją.
   Tiesą pasakius, ši vieta mane sudomino tik tuo, kad per karą nukrito bomba, kuri nesprogo, nes ši vieta šventa. Suprantu, kad greičiausiai, tai tik sutapimas, bet suprantu ir tai, kad po daugybės metų, kai jau būsiu užmiršęs daugelį Maltos lankytinų vietų pavadinimus, šį faktą tikrai prisiminsiu, tad norėjosi ir pamatyti tai gyvai.
   Rotunda iš išorės atrodo daug įspūdingiau nei viduje, todėl nors įėjimas kainavo tik po 2 eurus žmogui, bet vistiek pasirodė, kad jie išleisti be reikalo.
   Prie pat Rotundos ir požemiai, netgi bilietą bendrą galima imti, +1 euras.
   Čia irgi nieko ypatingo, bet ir kaina tik simbolinė.
   Nusiperkame "pastizzi". Ragaujame ir su sūriu, ir su žirniais. Kainuoja vienodai, po 0,40 euro. Su žirniais sotesnės, su sūriu švelnesnės. Jos labai populiarios visoje saloje. Kaina irgi visur panaši, nuo 0,40 euro iki 0,50 euro.
   Skubame susirasti 186 autobuso stotelę, nes praleidus artimiausią, sekantis autobusas iki Rabato (Mdinos) tik už valandos.
   Visos stotelės šalia Rotundos, tad rasti lengva.
   Rabate (Saqqajja Bus Station) persėdame į 201 autobusą ir atvažiuojame iki Dingli Cliffs.
   Pasivaikštome pakrantėmis. Vaizdai gražūs, tik atstumai nemaži. Viso čia praleidome apie 1,5-2 val. Žmona šią vietą pavadino "ten kur buvo daug stotelių, bet mes vistiek ėjom" 😂
   Vienu metu truputi palijo, bet net dorai nesušlapom.
   Įdomiai ir kiek kraupokai atrodo šlaitai su automobilių liekanomis. Belieka spėlioti, ar jie čia nukrito eismo įvykio metu, ar tai tik savotiškas sąvartynas.

Su 201 autobusu (važiuoja kas valandą) per 30 min. grįžtam iki Rabato (Mdinos).
   Mdina labai graži, jauki, tik labai maža. Dėl to net kiek keista ir juokinga, kai turizmo informacijos centre dalina žemėlapius-pasiklysti, ar kažko nepamatyti ten, ir taip neįmanoma 😊

Kadangi radau daug gerų atsiliepimų ir apie šalia esantį Rabatą, tai pavaikštom ir po jį, nors jis mūsų nesužavi.
   Grįždami sustojam Mostoj, susiradom "Lidl" parduotuvę.
   Kainos didesnės nei Lietuvoje, bet gerokai mažesnės, nei miestų parduotuvėlėse. Pavyzdys: tų pačių čipsų pakelis "Lidl" 0,99 euro, o prie mūsų viešbučio 2,50 euro.
   Nustembam, kad tiesiai nuo "Lidl", be jokių persėdimų, iki mūsų viešbučio važiuoja autobusas (važiuoti apie 1 val.). Juokiamės, kad turim "tiesioginį išėjimą į "Lidl" 😂

3 diena, 01.22

Šiandien keliamės labai anksti, net ir skaičiuojant Lietuvos laiku, nes Maltoje turim tik 3,5 dienos, o pamatyti norisi labai daug.
   05.47 val. mes jau sėdim autobuse į Marsaxlokk. Tiksliau link jo, nes tiesioginio autobuso iš Meliehos nėra, reikia važiuoti su persėdimu.
   Pasirinkome tokį ankstyvą metą ne tik dėl to, kad važiavimui išnaudotume tamsą, bet ir todėl, kad tokiu laiku važiuoja greitasis autobusas X1 (X-žymimi "greitieji" autobusai, kurie iš tiesų, kelionėje užtrunka tik nežymiai trumpiau). Jis mus nuveža iki Marsa "Park&Ride" stotelės, nuo kurios persėdus į 210 autobusą, viso iki Marsaxlokk užtrunkame tik 1 val. 40 min. Kai tuo tarpu pasirinkę kitus laiko ar maršrutų variantus, būtume turėję važiuoti apie 2 val.
   Taigi, apie 07.30 val. mes jau Marsaxlokk krantinėje.
   Gaunam prizą, saulei tekant pakrantė labai įspūdinga 😍
   Daugiau Marsaxlokke nelabai yra ką veikti, todėl važiuojame į Vallettą. Tiksliau, taupant laiką, pirmiausia suplanavau tiesesnį maršrutą, iki trimiesčio (Tree Cities), kurį sudaro Birgu (Vittoriosa), Cospicua, Senglea.
   Trimiesčio apžiūrą pradedame nuo Birgu (Vittoriosa), čia atvažiuoja mūsų autobusas.
   Einam į jame esantį Fort St. Angelo.
   Įėjimas 8 eurai žmogui.
   Lankytojų nėra. Turbūt todėl, kad kaina nėra maža. Juokaujam, kad tik dėl mūsų fortas ir dirba, mes jį išlaikom, nes daugiau lankytojų nėra, taigi, esam mecenatai 😊
   Ir iš tiesų, nors tokia bilieto kaina lankytinuose objektuose, daugiau mažiau įprasta, bet lyginant kainos ir kokybės santykį, tai jis svyra į nepalankesnę fortui pusę: gražių vaizdų Vallettoje, bei aplinkiniuose miesteliuose, ir nemokamai iki soties, todėl 8 eurai už įėjimą, atrodo per daug, kai siūlomas tik pasivaikščiojimas jo sienomis, be to, net neleidžiant užlipti į pačią viršūnę. Turbūt dėl to ir nėra tų lankytojų.
    Nors vaizdai į vieną iš trimiesčio miestų-Cospicua, būtent iš čia patys gražiausi.
   Aplamai, Vallettoje (plačiąja prasme, su visais tais trimiesčiais ir priemiesčiais) labai gražūs panoraminiai vaizdai, niekur kitur nėra tekę padaryti tokių vykusių panoraminių nuotraukų.

Čia vaizdas į Vallettą.
   Po forto einam per Cospicua pakrantę į Senglea. Mūsų tikslas iš Gardjola Gardens atsiveriantis vaizdas į Vallettą. Viename aprašyme radau, kad šis sodas yra Cospicua, iš tiesų jis yra Senglea, nes Cospicua yra ta įlankos dalis tarp Birgu (Vittoriosa) ir Senglea, ji pati neturi "savo išėjimo į panoraminį vaizdą".
   Pakeliui labai gražu. Trimiestis padarė labai didelį įspūdį.

Pagaliau ateiname į Gardjola Gardens.
   Keista iš kitos pusės matyti Fort St. Angelo, kuriame tik ką buvome.
   Bet atėjome čia dėl vaizdo į Vallettą. Sutinku. Valletta būtent iš čia gražiausia.
   Vienas iš variantų buvo, iš trimiesčio į Vallettą keltis keltu, bet jautėmės jau pavargę, todėl patingėjome grįžti iki prieplaukos ir nusprendėme važiuoti autobusu, nes autobuso stotelė buvo gerokai arčiau Gardjola Gardens, nei kelto prieplauka.
   Keliolika minučių ir mes atvažiuojame į centrinę Vallettos autobusų stotį. Iš esmės ten yra riba su Floriana.
   Po Florianą nevaikščiojome, apsiribojome tik šalia esančia aikšte.
   Visiškai šalia ir Tritono fontanas.
   Įspūdingas įėjimas į Vallettą.
   Labai graži pagrindinė gatvė-Republic Street.

Ne mažesnį įspūdį daro ir aikštės.

Ir, žinoma, panoraminiai vaizdai į visas puses.

Retas Vallettos aprašymas yra be gatvių "išlinkimų".
   Dar tik pradėjome apžiūrinėti Vallettą, o aš jau vaikštau išsižiojęs iš laimės 😍
   Ateiname į Upper Barraka Gardens. Iš čia gražiausi vaizdai į trimiestį.

Einam toliau.
   Gatvėje nusiperkame picą. 1,20 euro už gabalėlį. Paprasta tokia, bet laaabai skani 😎
   Keisčiausia, kad iki tol maniau, kad man nepatinka alyvuogės ir jų niekada nevalgydavau, bet čia, buvusias ant picos, ryte surijau ir pareiškiau, kad nuo šiol alyvuogė man skaniausia uoga 😍
   Ateinam iki St John's Co-Cathedral.
   Įėjimas 10 eurų žmogui. Nemažai. Bet tik todėl, kad keista, kai turi mokėti už patekimą į bažnyčią. Kaip išreikšti savo tikėjimą neturint pinigų?
   Bet reikia pripažinti, kad bažnyčia iš tiesų labai graži. Į kainą įeina ir audiogidas, kuriuo, tiesą pasakius, aš beveik nesiklausiau.
   Šioks toks kartėlis lieka tik dėl to, kad visai nesenai lankėmės Madeiroje, kur Funchalyje esanti Igrejo do Colegio bažnyčia, turbūt, niekuo nenusileidžia šitai, bet yra visiškai nemokama.

Ateiname iki Fort St. Elmo.
   Į vidų eiti neplanavome.
   Nuo čia atsiveria gražus vaizdas į Vallettą, War Siege Memorial ir Lower Barakka Gardens.
   O taip pat ir į Kalkara miestą, kuris yra šalia trimiesčio, už Fort St. Angelo.
   Dar truputis ir mes pasiekiame War Siege Memorialą.
   Nuo jo gražus vaizdas į tik ką praeitą Fort St. Elmo pusę.
   Šalia War Siege Memorialo, Lower Barakka Gardens.
    Nuo jo gražus vaizdas į Upper Barakka Gardens ir Vallettą.
    Kitoje pusėje iš jo, vaizdas į War Siege Memorialą. Įdomu tai, kad prie memoriale esančio varpo yra užrašas, įspėjantis nestovėti čia 12 p.m., nes tuomet varpas skamba 😊
   Grįžtame į "viršutinę" Vallettos dalį.
   Nuperkame labai unikalų suvenyrą. Atvykėlis iš Makedonijos lanksto dviračius su jūsų pageidaujamu vardu, kurį taip pat išlanksto. Jo kaina 5 eurai. Mums tai pasirodė unikalu, įdomu, todėl nupirkome.
   Einame ieškoti kelto keliančio į Sliemą.
   Ten norime rasti Vallettos "vizitinę kortelę"-vaizdą, kuris puikuojasi atvirutėse reprezentuojančiose Vallettą.
   Einant link kelto, vietinis pasiūlo perplukdyti mus su maža valtele. Kaina 2 eurai žmogui, vietoj 1,50 euro kelto mokesčio. Sutinkam. Kartu plaukia dar 3 žmonės.
   Valtininkas klausinėja iš kur mes, klausia ko plaukiam į Sliemą? Pasakom, kad "dėl vaizdo-nuotraukos į Vallettą". Jis akivaizdžiai nesupranta ir net nebando to slėpti, jam atrodo, kad tai kvailystė 😀
   Nusprendžiam iš Sliemos atgal į Vallettą nebesikelti, nes jau pakankamai pavargom, pamatėm viską ką planavom, todėl radę reikiamą autobusą, važiuojame "namo" į savo viešbutį Meliehoje.
   Apibendrinamas šią dieną galiu pasakyti tik vieną žodį WAU !!!
   Jau ir Marsaxlokkas buvo gražus, bet Valletta, tai "KAŽKAS TOKIO" !!! Sakydamas Valletta, turiu omenyje plačiąja prasme, ne tik mažytę tikrąją Vallettą, bet kartu su Birgu (Vittoriosa), Cospicua, Senglea, Floriana, Sliema. Galim vadinti ją "didžiąja Valletta". Tai nepaprastai gražus ir įspūdingas megapolis. Ir jei aš iki šiol sakydavau, kad gražiausi miestai Europoje man Briuselis ir Viena, tai labai gali būti, kad Valletta dabar ne tik pakliūna į gražiausiųjų trejetą, bet ir užimą ne kokią kitą, o pirmąją vietą 😍 Sakau "galbūt", nes karšti įspūdžiai turi "praeiti" laiko filtrą 😉

4 diena, 01.23

Šiandien "miegadienis", keliamės tik apie 08 val. (Lietuvos laiku visai "prabangiai"-09 val.), nes pirmasis dienos tikslas atsidaro tik 08.30 val., o jis visai netoli. Bent jau taip aš buvau pasižymėjęs.
   Tas tikslas-"Popeye Village", esantis vos 2 km. nuo mūsų viešbučio. Nežinau kaip jį vadinti: muziejumi, pramogų parku ar dar kaip nors. Realybėje tai kažkada buvusi filmavimo aikštelė, po filmo sukūrimo tapusi gausiai lankoma ir prižiūrima interaktyvia lankytina vieta.
   Taupydami laiką ir jėgas, mes bandom iki jo važiuoti autobusu. Bet pasirodo, kad iki jo važiuojantis autobusas bus tik 09 val. Aš stebiuosi, kad autobusų važiavimo laikas nesuderintas su parko darbo laiku, o žmona murma, kad autobusai nevažiuoja, nes niekas taip anksti į parką nevažiuoja. Ką darysi, važiuojam bent dalį kelio. Likusią atkarpą einam pėsčiomis.
   Eidami matom labai išradingas "kaliauses".

Nuėję išsiaiškinam, kad parkas atsidaro tik 09.30 val., o ne 08.30 val., kaip aš buvau pasižymėjęs. Tampa logiška, kodėl autobusai važiuoja tik nuo 09 val. Tik mano žmonai to nesakykit 😋😀
   Taigi, parkas dar nedirba, atsibastėm čia, dėl mano kaltės, maždaug pusė valandos per anksti.
   Lyg to būtų maža, pradeda lynoti.
   Gerai, kad bent pasiruošę tokiems išbandymams buvom, nesulijom.
   Gerai ir tai, kad vaizdas nuo viršaus tiesiog puikus, stovim, grožimės ir fotkinam.
   Belaukdami nusprendžiam, kad mums visai nebūtina žūt būt eiti ir į vidų, nes gražiausią vaizdą jau pamatėm, oras ne pats geriausias, laukti nesinori, o šią dieną dar daug ką reikia pamatyti.
   Kaip tarėm, taip padarėm, bandom eiti link autobusų sustojimo ir matom, kad autobusas ne tik atvažiavęs, bet jau ir ketina išvažiuoti. Skubam, bet jis vistiek išvažiuoja mums prieš pat nosis. 10 min. ankščiau grafiko !!! Žmona dar bando teisinti, sako, gal nesitikėjo, jog žmonių tokiu laiku bus. O aš primenu, kad mane prie "Blue Grotto" ir dėl minutės vėlavimo norėjo palikti, o čia 10 min. ankščiau laiko ir dar klausimas ar mūsų nematė. Pikta 😋
   Na, dar kartą pasitvirtino, kad nėra čia ko anksti keltis 😊
   Gerai, kad tuo metu, kol mes skubėjom link autobuso, vietiniai bandė išvažiuoti į kelią ir jiems tas autobusas sutrukdė. Jie matydami, kad mes nespėjom, sutiko mus pavežti iki pagrindinio kelio. Nuo ten mums tinka, bet kuris autobusas ir jie važiuoja dažnai.
   Atvažiuojam į Cirkewwa keltų terminalą. Kelsimės į Gozo salą.
   Kelto bilietas 4,65 euro žmogui į abi puses.
   Plaukimas užtrunka 25 min., keltas keliasi kas 45 min.
   Keltas atplaukia į Mgarr, Gozo saloje.
   Miestelis žiūrint iš kelto pasirodo labai gražus. Pasitaisė ir oras.

Bandom lipti į autobusą važiuojantį į salos sostinę Viktoriją, bet netelpam.
   Labai įkyriai pradeda atakuoti prekeiviai su "sightseeing" autobusų pasiūlymais. Beveik niekas nesusigundo. Nors oficiali kaina suaugusiam 18 eurų, bet siūlo "vaikų kainą"-10 eurų. Vistiek niekas nenori.
   Vienas senukas dar įkyriau siūlosi nuvežti į Viktoriją automobiliu už 5 eurus.
   Mes lipam į autobusą, važiuojantį į Marsalforn, jis pustuštis.
   Išlipus akivaizdu, kad miestelis visiškai "miręs". Nors mėgstu ramybę, bet čia jau per daug. Nejauku.
   Iki autobuso į Viktoriją turim valandą laiko, bandom spėti "suvaikščioti" iki "druskos garinimo laukų"-"Salt Pans", esančių maždaug už 1,7 km., iškart už miestelio Xwejni.
   Autobusai iki jų nevažiuoja.

Ilgai gaišti negalim, nes autobusai kas valandą, "mirusioje" zonoje nejauku, todėl skubam atgal link Malsalforn.
   Turbūt būtume nespėję, bet pamatom kitą stotelę, dar nepriėjus Marsalforn, kurioje ir sulaukiam autobuso.
   Autobusu nusiteikiam važiuoti ilgai, todėl labai nustembam, kai vos už kelių minučių, vairuotojas pasako, kad tai galutinė stotelė Viktorijoje.
   Miesto dar neapžiūrinėjam, persėdam į kitą autobusą, važiuojantį link "Azure Window", tiksliau į jo buvimo vietą. Sustojimo pavadinimas Dwejra.
   Nors "Azure Window" nebėra, bet nuojauta nepgauna, ši vieta populiari ne tik dėl tos buvusios arkos, visa vietovė pakankamai įdomi ten.
   Iki autobuso turim, spėkit kiek? Teisingai, valandą 😊
   Apžiūrim "Azure Window" buvimo vietą.
   Vaizdas į kitą pusę.
   Paeinam iki "grybo uolos".
   Pasilipu šiek tiek aukščiau.
   Čia pat ir "vidinė jūra"-"Inland Sea".
   Labai įdomus uolų pagrindas, nuo vandens visas išmargintas raštais. Vietomis įaugusios kriauklės.
   Žodžiu, visai verta dėmesio vieta net ir nugriuvus arkai.
   Valandos užteko ne tik viską apeiti, bet ir pavalgyti.
   Planavom iš čia tiesiu taikiniu važiuoti į Viktoriją, bet lankstinuke pamatėm, kad beveik pakeliui yra labai simpatiška The Basilica of Ta P'inu.
   Lipam artimiausioje stotelėje prie reikiamo posūkio. Yra autobusas važiuojantis ir iki pat bažnytėlės, bet jie važiuoja retai, o ėjimo čia visai nedaug, todėl einam pėsčiomis.

Vietovė tikrai graži, o bažnyčia šioje laukymėje labai gerai žiūrisi.
   Prie jos labai daug įvairių skulptūrų. Bet ne šventųjų, kaip dažniausiai įprasta tokiose vietose, o paprastų žmonių: senutės, senuko, jaunuolio ir t.t. Labai simpatiška.
   Aplamai reikia pasakyti, kad visoje Maltoje gana daug įvairių ir kas svarbiausia, labai skoningų figūrų, skulptūrų, statulų. Labai pakelia nuotaiką 👍
   Žinoma, negalima nepaminėti, ką visi pabrėžia, Gozo sala "žalesnė" už pagrindinę Maltos salą. Tas tiesa, bet tuo laiku, kai mes lankėmės-žiemą, žalumos netrūko ir pagrindinėje saloje. Net keista buvo, nes visi sakė, kad bus tik "geltona", o žalumos buvo pakankamai. Gozo saloje tai išvis, jei ne akmenukai, tai vietomis galima būtų palyginti ir su Lietuva, žolė sodriai žalia, juodžemis juodas. Aišku, ne visur 😊
   Iš čia jau tikrai tiesiu taikiniu važiavom į Viktoriją.
   Labai gražu. Tik noriu pabrėžti, gražus ne tiek pats miestas, kiek Citadelė ir vaizdai nuo jos.

Visai nusikalę nuo kojų, nusprendžiam, kad mums jau pakanka ir važiuojam link kelto.
   Jūra gana nemenkai banguoja. Kyla mintis, o jei būtų įsibangavusi tiek, kad keltai nebeplauktų? Mums juk labai anksti skrydis...
   Miegoti einam anksti, nes norim pailsėti prieš kelionę. Kadangi esam pavargę, užmigti pavyksta. 04 val. ryto mus jau turi paimti užsakytas "transferas" į oro uostą. Užsakinėjom per kompaniją suntransfers.com. Sumokėjom 13,90 eurų už abu. Likom labai patenkinti: mikriukas atvažiavo labai punktualiai, nors ir nebuvo būtina, bet gana daug "stūmėsi" atgal, kad tik privažiuotų iki pat registratūros durų ir išlaikytų koncepciją "nuo durų iki durų", nuvežė vos su vienu papildomu sustojimu, patogiai ir greitai. Manau, kad nakties laikui ir kaina labai gera, nors jie sakė, kad pas juos visada tokia kaina ir net nuo vietovės nepriklauso.
   Lyg ir viskas.
   Malta nėra gražiausia ar įdomiausia mano matyta šalis, bet labai džiaugiuosi čia apsilankęs, viską pamatęs savo akimis. Ir turiu pripažinti, ji mane labai nustebino gerąja prasme.
   Tikrai didelį trūkumą matau tik vieną-susisiekimas. Ši šalis galėtų klestėti, bent jau turizmo srityje, jei turėtų, tarkim, metro. Dabar gi, labai vargina tie niekada nesibaigiantys "keli kilometrai".
   Užtat didžiausi komplimentai toms visoms mažoms statulėlėms. Labai skanios "pastizzi" ir iš pažiūros labai gremėzdiškai, kaip "vien bulka", atrodančios picos. O apie mano skonio supratimą pakeitusias alyvuoges, ar vieną gražiausių matytų miestų-Vallettą (su visais priemiesčiais), net nekalbu 😍

Lina rašė...

Mane taip pat tie autobusai ir jų grafikas nervino...
Ale kaip keista - Briuselis, Viena ir Oslas - tai trys blankiausi miestai iš mano matytų, o jums gražiausi :)))))))

Egidijus Timonis rašė...

Oi ne, dėl Oslo Jūs suklydot, jis tikrai ne tarp mano favoritų, greičiau priešingai :) O dėl Vienos ir Briuselio galiu lengvai paaiškinti, kuo mažiau automobilių senamiestyje, tuo labiau man tas miestas patinka :) Gal mums taip pasisekė (dažniausiai stengiamės sostines lankyti sekmadieniais, jei tik yra tokia galimybė), bet tuomet automobilių beveik nebuvo. O ir būti jiems sunku, kai pėsčiųjų šaligatviai dominuoja :) Nepasakysiu kažko naujo sakydamas, kad vertinimai visada subjektyvūs, bet esu pastebėjęs, kad tas subjektyvumas dažnai priklauso netgi nuo tokių dalykų koks oras, ką tą dieną valgei, ar vaikai neerzino ir t.t. :) Valeta kol kas vis dar mano favoritė, niekas neerzino :D

Unknown rašė...

Tai, kaip suprantu, nepatikrinai, ar tikrai iš Gozo salos Kalipsė Odisėją "išleido"? Ir vyrų, paverstų kiaulėmis, nematei, nors pats vyną gėrei? O jei rimtai, tai pamatei viską, ką mes tik per savaitę apžiūrėjom.

Egidijus Timonis rašė...

:) Bijojau, kad manęs toje oloje neįkalintų :D Domėjausi šia vieta.., bet turint ribotą laiką kažką reikėjo aukoti.. Jei vasarą, tai daug ten dar pliažų, pakrančių ir pan. liko nepamatyta.. Gal dėl to ir jums reikėjo savaitės, nes jei su maudynėmis, tai net ir labai anksti keliantis, net ir labai kruopščiai suplanavus ir pasiruošus, tiek pamatyti vistiek būtų neįmanoma :) O tie "vyrai-kiaulės", pasak moterų, tai jau senai pasidauginę ir už Maltos ribų išplitę :D

si.mka rašė...

Jūsų kelionės žavi! Taip ir norisi, kad ir dabar iškeliauti. Gal yra teke keliauti su agentura aš dabar nusižiūrėjau https://bts.lt pazintine kelione, nes keliauti tenka vienai, gal ir jums kada teko ne savarnkiskai keliauti ir kokiu patarimu duotumet? gal ir koki straipsni apie tai planuojat?

Egidijus Timonis rašė...

Ačiū :) Manau kelionės Jus žavi ir be mano aprašymų, jie tik, kaip koks balzamas, dar labiau sustiprina tą norą keliauti :)
Žinoma, kaip ir daugelis keliaujančių savarankiškai, pradėjau nuo kelionių su agentūromis. Pliusai aiškūs: nereikia niekuo rūpintis, gali atsipalaiduoti. Bet minusai irgi gana dideli: kainuoja brangiau (kai kuriais atvejais net nepadoriai brangiau), pamatai mažiau ir negali pats pasirinkti ką nori pamatyti, o ko ne. Bet mane labiausiai erzina tos nuolatinis "dirbtuvėlių-parduotuvėlių" lankymas, maisto sureikšminimas ir nuolatinis kitų keliautojų nedrausmingumas-vėlavimas.
Bet aš su agentūromis keliavau gana senai, gal dabar jau kažkas pasikeitę. Dėl to ir patart turbūt nelabai ką galiu. Gal tik apsvarstyti galimybes visgi keliauti savarankiškai: sutinkam daug keliaujančių ir po vieną, nors sutinku, man asmeniškai vienam irgi nelabai patinka, žmogus turbūt taip jau sutvertas, kad jam reikia bendravimo, bendros veiklos. Pasiūlyčiau pagalvoti su kuo keliauti, bet ir pats suprantu, kad kelionių partnerių, kurių interesai atitiktų ir sutaptų, surasti tikrai yra sunku. Jei tokių nėra tarp artimųjų,giminaičių ar draugų, tai skelbtis viešai, dar didesnė rizika, ypač merginai ar moteriai. Mano paties mama keliauja nuolat su agentūromis, nes nemoka kalbų, bijo vairuoti, ir nuolat suka galvą su kuo keliauti, nes rasti partnerių ir dar suderinti atostogas, interesus, nėra lengva. Žodžiu, vargiai ar rasit čia kokios naudos, tuose mano pamąstymuose, bet vistiek noriu pabrėžti, kad svarbiausia pati idėja-noras, kurį Jūs jau turit, o visa kita nesvarbu, vienaip ar kkitaip, vėliau ar ankščiau, vistiek išsispręs ;)