Madeira 2022

"Sugrįžimas į žydrąją lagūną". Visi žinome šį filmą. Man tai šios kelionės asociacija. Madeiroje buvome 2018 m., tuomet atrodė, kad saloje pamatėme gana daug ir grįžti nebeplanavome. Bet, prabėgus nepilnai 4 metams, nostalgija užvaldė ir štai mes jau vėl kraunamės kuprines 😎

Ko gero, kitaip ir negalėjo būti, sala tikrai įspūdinga ir pamatyti kažką naujo čia galima rasti lankantis net keliolika kartų 👍

Madeira-autonominis Portugalijos regionas Atlanto vandenyne. Be Madeiros salos į autonominio regiono sudėtį įeina Porto Santo sala, bei kelios dar mažesnės salos. Pati Madeiros sala akivaizdžiai ugnikalnio kūrinys. Tai paaiškina ne tik reljefą, bet ir jos kelius, jie itin statūs ir vingiuoti, todėl vairavimas čia labai specifinis. Kartu su Azorų, Kanarų, Žaliojo kyšulio salynais, bei dar keliomis salomis, šis regionas vadinamas išdidžiai - Makaronezija.

Šį kartą mūsų kelionė kiek kitokia, važiuojame nemaža kompanija - 8 žmonės. Tai turi ir pliusų, ir minusų. Minusas, kad sunku suderinti visų interesus, įpročius ir pomėgius. Pliusas, kad už prieinamą kainą galima išsinuomoti ne kambarį, o visą namą. Be to, turėsime 2 automobilius, tai palengvina susisiekimą, kai trasos linijinės.

1 diena, 2022-06-17

Po pietų pajudame iš Lietuvos, mūsų skrydis iš Varšuvos. Bet jis tik rytoj. Važiuojame iš vakaro, nes tikimės išvengti streso ir nuovargio.

Beje, skrydį pirkome beveik prieš 8 mėn. iš Portugalijos TAP aviakompanijos. Per tą laiką mūsų skrydis net 2 kartus buvo atšauktas, tačiau mums apie tai niekas net nepranešė. Ir tai išėjo į gera, nes kai likus maždaug 2 mėn. pasitikrinome, skrydis jau vėl buvo, todėl mūsų bilietus "atstatė" į turėtus ir taip stresas buvo mažesnis, nei galėjo būti 😉

Lenkijoje miegame kukliame, bet ramaus kaimo pakraštyje stovinčiame namelyje, mūsų tikslas tik nakvynė, o ne kažką pamatyti ar nuveikti.

2 diena, 2022-06-18

Gerai išsimiegoję pajudame link Varšuvos. Skubėti nereikia, nes skrydis tik vakarop.

Per patikrą oro uoste patiriam nemalonų akibrokštą. Turiu kelionėms specialiai paruoštą rankinį peiliuką, kuris atitinka visus griežtus reikalavimus. Jau ne vienerius metus kelionių metu imu jį į rankinį bagažą ir niekur nebūdavo jokių problemų. Nebent kartais paprašydavo atlenkti ir parodyti kokio jis ilgio, nes jis sutrumpintas ne gamykliniu būdu. Varšuvos Chopin oro uoste jo neštis į lėktuvo saloną neleidžia. Kodėl, nesugeba paaiškinti. Prašau pakviesti pamainos vadovą, tačiau šis nei žodžio nesupranta angliškai (keista, kad mokėti kalbą nėra privalomas reikalavimas tokiai pareigybei). Jis klausinėja to paties darbuotojo, kuriam ir užkliuvo peiliukas. Žinoma, nieko nelaimim, tampa aišku tik tiek, kad kaip išsireiškė tas darbuotojas: "galbūt visoje Europoje ir galima, bet Lenkijoje - ne"...😟 Mano mama turi dar mažesnį ir paprastesnį peiliuką, bet užkliūva ir jis 😓

Išmesti ar atiduoti savojo nenoriu, jis man labai patinka 😊 Tenka eiti ieškoti kur jį paslėpti, kad būtų galima pasiimti grįžtant. Tai padarau lauke ir grįžtu į oro uostą. Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad grįžtant jį radau toje pačioje vietoje, jau buvo manęs pasiilgęs 😁

Laukdami skrydžio oro uoste iki paskutinės minutės nerimaujam, nes tuo metu visą Europą buvo apėmusi atšauktų skrydžių karštinė, todėl baiminomės, kad taip neatsitiktų ir mums.

Panašiai ir atsitinka, 2 ar 3 kartus vis pavėlina skrydžio laiką, todėl oro uoste tenka praleisti gerokai ilgiau laiko, nei planavome. Blogiausia, kad šiandien yra užsakytos nakvynės Lisabonoje, todėl nesinori ten atsirasti tik naktį.

Deja, taip ir atsitinka, dėl atidėliojamo skrydžio laiko tampa akivaizdu, kad nakvynės vietose būsime tik naktį. Bet vis tiek džiaugiamės, nes mes jau lėktuve, nors informacinėje lentoje matėme, kad iš tiesų, buvo atidėta gana daug kitų skrydžių.

Taigi, Lisabonoje leidžiamės jau gerokai po vidurnakčio. Kadangi dalis keleivių šiuo skrydžiu skrido kaip jungiamuoju, dar šiandien tikėdamiesi pasiekti Madeirą, tai jau prie pat trapo stiuardesės klausinėja, ar mes į Madeirą skrendame ne šiandien. Vargšai tie, kurie buvo priversti Lisabonoje laukti mūsų lėktuvo ir galutinį kelionės tikslą vietoj vakaro pasiekti tik paryčiais 😓 Net ir be lėktuvo vėlavimo mes taip nedarėme nenorėdami Madeiroje atsidurti labai vėlai. O pridėjus vėlavimą, tai visa naktis lėktuve kai kuriems gavosi.

Mūsų nakvynės Lisabonoje užsakytos 3 skirtingose vietose, nes didelei kompanijai rasti nakvynę ir dar netoli oro uosto gana sudėtinga. Kol nusigauname iki jų ir susiruošiame miegoti, jau gili naktis. Ką gi, atidėtas skrydžio laikas pridarė nepatogumų, bet kad tik tiek jų tebūtų 👌

3 diena, 2022-06-19

Miegame ilgai, nes galime sau tai leisti, skrydis į Madeirą tik popiet.

Dabar esame gerokai ramesni, nes iš Lisabonos į Madeirą vien TAP vykdo net keliolika skrydžių per dieną, tad jei mūsų skrydį ir atšauktų, vienaip ar kitaip Madeirą jau vis tiek pasieksime 😎

Be jokių nesklandumų, net ir nevėluodami, kylame. Lisabona iš paukščio skrydžio labai graži tiek dieną, tiek naktį.

Madeiros oro uoste skambiname "Madeira Car Booking", kurioje esam rezervavę 2 automobilius. Pačiame oro uoste jie atstovybės neturi, bet netrukus privažiuoja automobilis, paima vairuotojus ir nusiveža iki ofiso, kuris vos 5 min. nuo oro uosto. Ten susitvarkome dokumentus ir jau su automobiliais grįžtame paimti likusių.

Šios kompanijos privalumas, kad nereikia užstato, nereikia kreditinės kortelės, prieinamos kainos. Tačiau nesu visai patenkintas šia bendrove, nes buvome užsakę dyzelinius automobilius, o gavome benzininius. Jie paaiškino, kad automobiliai tos pačios "C" klasės, o dyzelinių jie neturi visai. Tai klientų klaidinimas, turėtume gauti tai, ką užsakome. Be to, interneto puslapyje nurodoma, kad jie nuomoja automobilius su visais draudimais, be jokios frančizės, tačiau mes negavome absoliučiai jokio dokumento patvirtinančio, kad turime bent kokį draudimą. Paklausus jie nerišliai pasakoja apie tai, kad atsitikus nelaimei jie atvažiuotų ir vertintų kieno ir kokia kaltė. Nesmagu, ne taip įsivaizduoju "visišką draudimą" 😐

Bet pasirinkimo neturime. Mes automobilius rezervavome prieš pusę metų, likus 3 mėn. jų interneto puslapyje jau didelėmis raidėmis buvo skelbiama, kad žmonės net nevargtų ieškodami, nes visi automobiliai jau išnuomoti iki pat rugsėjo !!! O kitose kompanijose, jei ir rastum, tai paskutinės minutės kainos sunkiai "įkandamos", pasiekusios net ir iki 100 eurų parai 👀 Tad patarimas paprastas: kad ir kokią kompaniją pasirinktumėt, Madeiroje automobilį reikia rezervuoti kuo ankščiau. Beje, kai buvome prieš 4 metus, automobilių nuomos kainos buvo ženkliai žemesnės.

Šiandien nieko pamatyti nesuplanuota, tiesiog važiuojam į išnuomotą namą. Būstu Madeiroje pasirūpinti irgi rekomenduotina kuo ankščiau, nes pasirinkimų greit mažėja, o lieka ne tokie patrauklūs pasiūlymai tiek kokybės, tiek kainos atžvilgiu.

Tie, kurie iš mūsų kompanijos saloje lankėsi pirmą kartą, ypač vaikai, sunkiai tvardėsi, kraštovaizdis ir važiavimo ypatumai pirmam įspūdžiui daugiau, nei pribloškiantys 😍

4 diena, 2022-06-20

Kelionės tikslas, parodyti kuo daugiau saloje besilankantiems pirmą kartą, todėl šiame aprašyme rasite, mano nuomone, daugelį gražiausių salos vietų 😉

Dieną pradedame nuo Miradouro das Florencas, kuris visai netoli mūsų "namų", 32.729551, -17.145764.

Ilgai netrukę, mes jau prie pirmosios trasos. Nors žodis "pirmosios" čia nelabai tinka, nes trasų Rabacal regione labai daug ir visos jos prasideda toje pačioje aikštelėje, 32.754486, -17.133426.
    Beje, automobilių stovėjimo aikštelė net ir ryte jau sausakimša. Tai parodo, kad ši vietovė itin populiari.
    Prie pat automobilių aikštelės ir Rabacal apžvalgos aikštelė, tačiau mūsų lankymosi metu buvo debesuota. Netgi svarstėme, kad neiti nei vienos trasos. Bet šioje vietovėje svarbiausia ne panoraminiai vaizdai. Čia svarbiausia augmenija ir miškai, todėl prastesnis oras negali visiškai sugadinti žygio.

Rinkomės iš 3 trasų:

Levada do Alecrim. 6,8 km. Lengva. 1-2 val. Žiedinė. Paaukštėjimas ir nusileidimas tik 39 m.

Lagoa do Vento. 6,7 km. Sunki. 2-4 val. Žiedinė. Paaukštėjimas ir nusileidimas 332 m.

Lagos da Madeira. 8,7 km. Žiedinė. 3 val. Vidutinio sunkumo. Paaukštėjimas ir nusileidimas 160 m.

Visas jas galima suderinti tarpusavyje, nes dalis trasų sutampa. Gautųsi visos dienos žygis. Tačiau Lagos da Madeira atsiliepimai gana prasti, mes su vaikais, todėl šią atkarpą "išminusuojame". Kitos 2 beveik sutampa. Einam 😎

Populiariausios šioje vietoje yra kitos, "Levada das 25 Fontes" ir "Levada Rabacal" trasos, kurios dažniausiai derinamos tarpusavyje ir einamos vienu metu, nes didžioji trasų dalis sutampa. Tačiau mes šias trasas jau praėjome praeitoje kelionėje, didelio įspūdžio jos nepadarė, todėl šį kartą ir pasirinkome kitas.
    Vos įėjus į mišką savijauta pasikeičia. Jei aikštelėje buvo vėjuota ir net šaltoka, kartais net lietutis papurkšnodavo, tai tarp medžių tapo jauku ir šilta. Lietučio neliko visai.
    Prieiname vietą, kuri stebima beveik visuose Lavados do Alecrim aprašymuose. Tai gana stačiai besileidžianti levados dalis. Čiurlenantis vanduo suteikia žavesio.

Kartais atsiveria neaprėpiami Rabacal miško toliai.

Prieiname krioklį, tai Levados do Alecrim tolimiausias taškas.

Tas nedidelis vandens telkinys, į kurį krinta vanduo, išdidžiai ir vadinamas Lagoa do Vento (Lagoa, verčiamas į "ežeras").
    Nusileidus prie krioklio, galima apžvelgti Rabacal slėnį ir į kitą pusę, nes šio krioklio apačia yra kito krioklio viršus - Cascata do Risco. Taip, to paties, kuris matomas, tik iš apačios, einant "Levada das 25 Fontes" trasą. Iš tiesų tai tas pats krioklys, tik jis kelių, labai didelių pakopų. Tik žvalgantis reikia būti labai atsargiam, ypač drėgnu oru, nes per kelias sekundes galima toje trasoje ir atsidurti 😲 Man vos taip ir neatsitinka, paslydęs griūvu, tik niekur nenuslystu. Vaikams tai liko vienas didesnių prisiminimų.

Norintiems eiti tik Levada do Alecrim trasą, žygis suktųsi jau atgal. Vėl per mišką, nors ir ne tuo pačiu taku, tačiau atgal link automobilių stovėjimo aikštelės.
    Mūsų žygis tęsiasi jau Lagoa do Vento trasa.
    Kaip ir visose trasose Rabacal vietovėje, trasoje dominuoja miškas. Nuotraukos to neperteikia, bet jis įdomus.

Labai nustebino ir Rabacal kaimelis. Nors net ir kaimeliu jo vadinti nelabai galima. Kavinė ir gal kokie 2 statiniai. Nustebino ramybės ir harmonijos pojūčiu. Medžio baldai, vytelių tvorelės, tyla, paukščiukai lesa beveik iš rankų, čiurlena vanduo 😍
    Praėjus ilgą ilgą tunelį (be žibintuvėlio niekaip), išeiname į nuostabią augmenijos "oazę".

Nuo čia prasideda sunkioji dalis. Ilgas ir visai nelengvas lipimas vien tik aukštyn. Jei ne ši atkarpa, trasą būtų galima vadinti labai lengva.
    Užlipus į kalną patenkame beveik tiesiai į automobilių stovėjimo aikštelę.
    Viso žygyje užtrukome 3,5 val.
    Apibendrinant, nepaisant privalumų ir gana gerų įspūdžių, stengdamasis būti objektyvus, šiandien praeitas trasas priskirčiau tik prie vidutinių. Turint laiko ir jėgų tikrai verta praeiti, bet jei kurio nors iš šių komponentų trūksta, galima Madeiros pažinimą baigti ir be šių trasų 😉
    Pirmai dienai nesinori per didelio krūvio, todėl šiandien nieko rimtesnio nebeplanuojame. Važiuojame link vandenyno.
    Stabtelime prie įspūdingo  Miradouro da Raposeira, 32.759240, -17.223204.
    Norint jį pasiekti, reikia šiek tiek palipti ir pėsčiomis žemyn nuo automobilių stovėjimo aikštelės (suprantama, grįžtant aukštyn), bet verta 😍

Likusią dienos dalį praleidžiame viename geriausių salos paplūdimių laikomame Praia da Calheta, 32.720295, -17.178331.
    Galite iš manęs šaipytis, bet man vanduo, net ir vasarą, buvo šaltokas. Nors vaikai maudėsi su malonumu 💦
    Man labiau patiko šį laiką leisti žavintis Madeiros augmenija 😍

5 diena, 2022-06-21

Šią dieną pradedame nuo taip pat dar nematytos Levada Faja do Rodrigues. 8,1 km. 3-4 val. Lengva. Žiedinė. Pakilimas ir nusileidimas 95 m. Parkingas 32.779252, -17.049579.

Kol mes eisime, automobiliai grožėsis štai šiuo vaizdu 😊

Trasa gana paprasta. Visiškai teisingai nurodyta, kad lengva. Tik tas "žiedinė", šiuo atveju reiškia "pirmyn-atgal" tuo pačiu taku.

Trasoje užtrukome 3 val. Lengvas ir gana šaunus pasivaikščiojimas 👍

Kadangi tai Sao Vicente slėnis, tai šią vietovę tyrinėjame ir toliau.

Labai įspūdingas Miradouro São Vicente, 32.796821, -17.037500. Visas slėnis kaip ant delno. Vaikai šią vietą įtraukia į visos kelionės "Top'us". Su tuo sutinku ir aš 😍

Vaizdas į kitą pusę.

Tikėjomės aplankyti ir Šv. Vinsento (São Vicente) urvus ir Vulkanizmo centrą, 32.798408, -17.041537.

Čia galima pasivaikščioti po urvus, kuriuos praeityje išgraužė tekėjusi lava. Gidas papasakoja ne tik apie urvų susiformavimą, bet ir apie pačios salos kilmę. Požeminių tunelių ilgis siekia apie 1 km, turistams atvira 700 m trasa. Gaila, bet dėl nenurodytų priežasčių, vieta buvo uždaryta.

Tiesiai virš Vulkanizmo centro yra Miradouro do Passo, 32.797208, -17.041756.

Jau pietų metas, todėl papietauti sustojame Panoramic Ocean, Sao Vicente, 32.808261, -17.049859. Tai bufetas. Sumoki 6 eurus ir valgai kiek nori. Gėrimai ir desertai už papildomą kainą. Tokios vietos kelionėse gerai dėl to, kad galima paragauti skirtingų patiekalų, kurie neretai būna ir nacionaliniai. Gana paprasta šioje vietoje viskas buvo, tačiau maistas sotus, įvairus ir gana skanus. Ši vieta dirba iki 17 val. Šeštadienį ir sekmadienį dirba iki 22 val., tačiau savaitgalį kaina yra 10 eurų.

Pasistiprinę važiuojame į šiaurės vakarinę salos dalį.

Trumpam stabtelime prie Cascata Água d'Alto, 32.809864, -17.059719.

Kitas sustojimas Miradouro do Véu da Noiva, 32.816229, -17.095884. Iš čia matyti Seixal, Ponta do Poiso, Bridal Veil Falls.

Atvažiuojame į Porto Moniz. Šis kurortinis miestelis garsus natūraliomis voniomis vandenyne, 32.868854, -17.170436. Man vėlgi buvo per šalta, nors daugelis iš mūsų maudėsi 😜

Pabandėm pakilti iki Miradouro do Redondo, 32.862270, -17.168712, bet kelias itin status ir siauras. Maža to, kai kurie kiti, pradėję kilti automobiliai, pamatę, kad gali ir neįkilti, ima apsisukinėti pirmai galimybei pasitaikius, taip sudarydami kliūtis. Tokiame kelyje sustojus, iš vietos pajudėti itin sudėtinga, tad iki pat viršaus nebekilome ir mes.

Užtat į Santinha apžvalgos aikštelę pakilti labai lengva, 32.862634, -17.173346 😍

Į Miradouro do Pico, 32.864023, -17.179430, kuri irgi netoliese, kilti net nebebandėme. Kažkaip nesinori rizikuoti, ypač kai vaizdas gana panašus turėtų būti.

6 diena, 2022-06-22

Dieną pradedame nuo Miradouro Achada de Santo Antão, 32.711165, -17.140519.
    Jį lankome ne dėl didelio išskirtinumo, o dėl to, kad jis pakeliui ir netoli mūsų gyvenamos vietos.

Labai populiari lankytina vieta pietinėje salos pakrantėje Cascata dos Anjos, 32.686265, -17.113436.
    Tai krioklys, krintantis tiesiai ant kelio. Vietiniai šią vietą vadina nemokamu automobilių plovimo punktu 😊 O turistai, ypač merginos, labai mėgsta po juo fotografuotis 💃

Užsukame ir į Miradouro do Pico da Amendoeira, 32.685025, -17.092076, bet ši vieta įspūdžio nepalieka. Galbūt, kurioje kitoje šalyje tai būtų labai populiari ir turistų "nugulta" vieta, bet Madeiroje tai įprastas vaizdas 😌

Šiek tiek žemiau yra ir Miradouro do Cascalho – Lombada, 32.683196, -17.091525, tačiau vaizdas gana panašus, todėl iki šios apžvalgos aikštelės net nebesileidžiame.
    Lankantis saloje praeitą kartą, man labai patiko Levada do Moinho - Levada Nova. 8,5 km. 3-4 val. Žiedinė. Lengva.
    Noriu į šią trasą nuvežti ir kitus. Tačiau navigacija ima "grybauti", informacinės nuorodos šalia kelio vis rodo į skirtingas puses, o ir minima tik Levada Nova. Dėl to nuvažiuojame šiek tiek ne ten ir paklaidžiojame ne visai ta trasa, kuria norėjom.

Galiausiai tampa aišku. Levada Nova yra labai didelė, o mums reikalinga tik Levada do Moinho atkarpa, kuri yra Levada Nova dalis. Sekant vien nuorodą, Levada Nova, užrašas tik klaidina.
    Randame tašką, nuo kurio geriausia pradėti eiti Levada do Moinho, maždaug čia: 32.694173, -17.087639. Ten autobusų stotelė, o už jos kairėje (nuo jūros pusės žiūrint) ir yra levada, net informacinė nuoroda yra (tiesa, vis tiek nurodanti Levada Nova, o ne Levada do Moinho 😊).
    Pradedame eiti dabar jau reikiama trasa.
    Lengvas ir vaizdingas pasivaikščiojimas. Pabaigoje krioklys uolose. Man ši trasa labai patinka 😍
    Oficialiai trasa eina žiedu, pirmyn viršutine dalimi, po to nusileidi žemiau ir grįžti žemesne dalimi. Bet iš praeito karto mes žinome, kad ta apatinė dalis gerokai prastesnė, todėl geriau eiti pirmyn (iki krioklio) ir grįžti atgal ta pačia tik viršutine dalimi. Rašo, kad reikia 3-4 val., bet mes praėjome gal per 2 val.

Po šios trasos mūsų grupė suskyla į dvi dalis. Vieni nusprendžia važiuoti į pliažą, o kiti toliau tyrinėti šią salos dalį.
    "Tyrinėtojai" papietauti sustojame prie stalelių Miradouro de Terra Grande, 32.730803, -17.024197.

Vaizdas į kitą pusę.

Vien nuo vaizdų gali pasisotinti 😊
    Pasistiprinę lankome kitas apžvalgos aikšteles, jų ten daug ir visos netoli viena kitos.
    Iš pradžių be pavadinimo, 32.733616, -17.023060.

Po to, Miradouro do Pico da Murta, 32.734655, -17.024696 ir Miradouro Pousada dos Vinháticos, 32.735793, -17.025694. Iš esmės tai ta pati vieta, tik do Pico da Murfa yra ten, kur galima sustoti automobiliu, o iki Pousada dos Vinhaticos reikia šiek tiek palipti.

Pabandome eiti Caminho do Pinaculo e Folhadal trasą. 17,2 km. Žiedinė. Sunki. 4-7 val. Pakilimas ir nusileidimas 583 m. Tačiau mes trasą modifikavome. Eitume tik į vieną pusę, dėl to ji taptų lengva, nes beveik visą laiką reikėtų tik leistis. Pradžia būtų ties Miradouro da Bica da Cana, 32.742761, -17.044563, laikytis reiktų trasos žiedo kairės.
    Deja, pakilus iki starto vietos pamatome, kad viskas skendi debesyse, todėl šios trasos tenka atsisakyti 😓
    Ši trasa iš dalies sutampa ir su kita numatyta trasa - Bico da Cana-Pinaculo. 4,5 km. Vidutinio sunkumo. 2-3 val. Žiedinė. Pakilimas ir nusileidimas 130 m, 32.757422, -17.059371.
    Bet ir šios trasos teko atsisakyti, nes debesys ją gaubė ne tik šiandien, bet ir visas kitas dienas 😕
    Pabandome pavažiuoti ir pasiekti Pico Ruivo do Paul, 32.777018, -17.080189, juk čia Madeira, orai čia nenuspėjami, vos už kelių kilometrų oras gali būti kardinaliai kitoks 😎 Taip ir atsitinka. Pavažiavus kelis kilometrus ima šviesti saulė 😲 Apsidžiaugus ir parkinge (32.770230, -17.078217) palikus automobilį, bei pradėjus eiti, kai iki viršūnės liko gal 200-300 metrų, vėl užslinko toks debesis, kad tapo aišku, jog laukti kol jis praeis neverta 👿 Taip vos per keliolika minučių oras kardinaliai pasikeitė net 2 kartus ir įsitikinome, kokie iš tiesų nenuspėjami čia orai 💬

7 diena, 2022-06-23

Šiandien tyrinėsime pietinę salos dalį.

Pirmas sustojimas Miradouro de São Sebastião, 32.669670, -17.062699. Labai maloniai nustebinusi apžvalgos aikštelė. Vaizdas puikus į visas puses 😍

Tolstame nuo pakrantės ir pasiekiame Miradouro do Espigão, 32.707303, -17.031219. Taipogi vieta, pranokusi lūkesčius 😎

Visiškai nebetoli ir Capela Miradouro Sagrada Familia, 32.695974, -17.034670.

Įdomi vieta. Vaizdingame šlaite pastatyta bažnytėlė su kiemeliu ir netgi su miniatiūrine vaikų žaidimų aikštele ir sodeliu 👍

Grįžtame į salos pakrantę, čia viena iš salos "vizitinių kortelių" - Cabo Girao skardis, 32.657423, -17.005145.

Sekantis sustojimas Miradouro da Torre, 32.651999, -16.973599. Dar viena ankščiau nematyta ir nustebinusi vieta 😍

Vėl tolstame nuo pakrantės ir pasiekiame Miradouro da Boca dos Namorados, 32.695501, -16.978263. Čia daug vietos, patogūs staleliai, todėl čia ir pietaujame.

Grįžtame link pakrantės, priartėdami prie Funchalio ir stojame Pico dos Barcelos apžvalgos aikštelėje (Miradouro do pico dos Barcelos), 32.6589958, -16.9398987.

Funchalį paliekame kitai dienai ir važiuojame pasižvalgyti į “Vienuolių slėnį”- “Valley of the nuns”, arba kitaip Curral das Freiras. Jis gražiausias iš Eira do Serado apžvalgos aikštelės, 32.710493, -16.962552. Tai viena gražiausių ir populiariausių vietų saloje 😍

Nuo čia mūsų grupė vėl skyla į dvi dalis. Vieni važiuoja į Camara de Lobos miestelį, ten yra ir paplūdimys. Kiti susiruošiame į žygį.

Caminho Real da Encumeada. 11,7 km. Linijinis. Vidutinio sunkumo. 4-5 val. Pradžia Boca da Corrida, 32.711047, -16.987194. Pabaiga Encumeada, 32.754231, -17.019305.

Šio žygio nebuvau ėjęs, kai saloje lankėmės praeitą kartą, nes labai sudėtinga pasiekti tiek trasos pradžią, tiek pabaigą. Autobusų mažai ir jie važiuoja retai. O vienu automobiliu beveik neįmanoma, nes trasa linijinė, nebūtų kaip grįžti iki automobilio. Eiti pirmyn-atgal, labai gaila laiko ir jėgų, nes trasa gana ilga ir paaukštėjimas didelis būtų grįžtant. Dabar gi viskas daug paprasčiau, mus pasitiks trasos pabaigoje ir parveš prie automobilio 👍

Kaip galima suprasti ir iš pavadinimo, tai istorinis "Karališkasis kelias", tiksliau, likusi ir geriausiai išsilaikiusi jo atkarpa 💫

Iš pradžių vaizdas į tą patį "Vienuolių slėnį", tik iš kito krašto.

Taip atrodo pats takas.

Gaila, bet dalis trasos skendėjo debesyje 😤

Pradėjus leistis link Encumeados, vaizdai vėl atsivėrė visu gražumu 😍

Trasoje užtrukome tik 3 val. 15 min. Lyg ir neskubėjome pernelyg, gal trasa tokia lengva? 😜

Kaip bebūtų, iš šios trasos tikėjausi šiek tiek daugiau. Bet, veikiausiai, tik todėl, kad lūkesčiai buvo per dideli. Ji tikrai nėra bloga 😉

O ką per tą laiką pavyko "sumedžioti" likusiai kompanijos daliai Camara de Lobos?

Miestelis dar geriau žinomas kaip V.Čerčilio miestelis, nes jis čia kažkada atostogavo. Yra prieštaringa informacija, ar reikia vartoti vienaskaitą, ar daugiskaitą, t.y. ar jis čia atostogavo tik vieną kartą, ar dažniau. Kaip bebūtų, jis čia tikrai lankėsi ir tai puikiai išnaudojama turizmui. Pagal savo prigimtį, tai kuklus žvejų miestelis. Meniškąją grupės dalį sužavėjo įvairios instaliacijos ir kūriniai iš perdirbamo plastiko, puodų ir pan.

8 diena, 2022-06-24

Šiandien skelbiama "poilsio diena". Dalis grupės pasiryžę eiti itin ilgą ir sunkią trasą, o kita dalis pasiliks ir "suksis kaip išmanydami". Vienintelis jų uždavinys, pasiimti mus dienos pabaigoje trasos pabaigoje 😊

Atvažiuojam į Pico Arieiro, 32.734983, -16.928668.

Iš čia veda trasa į Pico Ruivo ir toliau iki Achada do Teixeira, kur irgi yra automobilių stovėjimo aikštelė, 32.765023, -16.921143. Trasa sunki, nes daug pakilimų ir nusileidimų. 7 km. 3-4 val. Neturintys kaip grįžti iki automobilio ir nenorintys brangiai mokėti už taksi, eina pirmyn-atgal, bet tuomet krūvis dvigubėja.

Mes darome dar kitaip, iš 2 sunkių trasų darysime vieną itin sunkią. Eisime iki Pico Ruivo, o nuo ten suksime ne link Achada do Teixeira, o link Encumeada.

Žygis Achada do Teixeira-Pico Ruivo-Torrinhas-Encumeada yra taip pat sunkus. 14 km. 6 val. 30 min.

Bet kadangi mes atmesime atkarpą nuo Pico Ruivo iki Achada do Teixeira (2 kartus, nes 2 trasos), tai sutaupysime apie 1,5 val. Žinoma, net ir atmetus jas, bet sujungus trasas, vis vien lieka 8-9 val. ėjimo.

Bet aš pasitikiu bendražygių galimybėmis, todėl tikiuosi trasą įveikti greičiau 😊

Krūvis dar padidėja, kai atvažiavus į Pico Arieiro paaiškėja, kad automobilį teks palikti gerokai iki šio taško, nes automobilių stovėjimo aikštelė sausakimša jau nuo ryto 😲 Ką padarysi, tenka ieškoti kur palikti automobilį ir prie žygio pridėti dar vieną kitą kilometrą (atitinkamai su paaukštėjimu).

O šitoks ažiotažas nestebina, orai visą savaitę gana neparankūs buvo, tokie numatomi ir toliau. Šiandien bene geriausias oras 2 savaičių laikotarpyje, todėl visi plūste ir užplūdo šią viršūnę.

Pasifotografavę viršūnėje, patraukiam link Pico Ruivo. Vietomis praslenka debesys, bet visumoje orai nepavedė 😎

Nors ir nebėgome, bet vietoj numatytų 3 val., Pico Ruivo pasiekėme vos per 2 val. Tapo aišku, kad nesunkiai spėsime įveikti ir kitą numatytą atkarpą 😊

Čia vaizdas nuo Pico Ruivo į "Vienuolių slėnio" pusę 😍

O čia į Achada do Teixeira pusę.

Šiandien oras nors ir neblogas, bet ne tobulas. Štai vaizdas į tą pačią pusę prieš 4 metus 😍

O čia pati Pico Ruivo viršūnė.

Pailsėję, pasigrožėję, patraukiame link Encumeados, pradedame antrąją trasą 👍

Gaila, bet netrukus šią atkarpą ima gaubti debesys. Nors ir ne aklini, bet matomumas ženkliai prastėja 😤

Norėdamas perteikti šios atkarpos grožį, panaudosiu keletą nuotraukų iš praeitos kelionės. Stulbinantys vaizdai į visas puses viso žygio metu, be jokių pauzių. Visą laiką eini viršūnėmis 😍

Encumeada pasiekiame per 3 val. 15 min. nuo Pico Ruivo. Daug greičiau nei numatyta. Greičiausiai dėl to, kad dėl debesų, nebuvo ko fotografuoti ir daug stoviniuoti 😉

Jei ne susisiekimo sunkumai, ši trasa, tiek sujungus abi, tiek kiekviena jos atkarpa atskirai, būtų tobuli 👍

9 diena, 2022-06-25

Ši diena skirta salos sostinei Funchaliui.

Pažintį ketiname pradėti nuo Tropinių sodų (Jardim tropical Monte palace) – Caminho das Babosas, 4A 9050 – 288, 10-16.30 val., 32.674114, -16.902025.

Palikę automobilius, einame link jų, bet prie pat sodų yra ir toboganai - rogės, kuriomis leidžiamasi nuo kalno tiesiog asfaltu. Tai unikali galimybė, todėl tiems, kurie nėra išbandę, primygtinai rekomenduoju. Vaikai šią atrakciją mini kaip palikusią vieną didžiausių įspūdžių 😍

Įdomu tai, kad per 4 metus ir kaina visiškai nepasikeitė, 30 eurų už dvivietį. Retas reiškinys, kai kas nors nebrangsta 😊

Nieko nelaukę, stojame į eilutę, nes ji labai maža. Pramoga tokia populiari, kad kartais joje tenka ir ilgokai pastovėti.

Startas: Caminho do Monte nº4, 9050-084 Monte, Funchal, Madeira. 32.675371, -16.902693.

Finišas: Caminho do Monte nº82/84, 9050-288 Livramento, Funchal, Madeira. 32.664162, -16.904524.

Turėkit omenyje, kad nusileidžiama ne į patį centrą, o pervežimas į centrą ar į starto tašką į kainą neįeina. Reikia ieškoti transporto arba pasivaikščioti pėsčiomis. Mūsų atveju tai paprasta, nes mes su žmona leidomės jau prieš 4 metus, todėl šį kartą Toboganais jau nebesileidžiame, nuvažiuojame automobiliu ir visus paimame iš finišo vietos 👌

Dabar jau einame į Tropinius sodus, kurie visai prie pat.

Bilietas 12,50 eur. Vaikams kainavo pigiau, bet nepamenu kiek.

Beje, į šią vietą galima pakilti ir funikulieriumi, bet gražių panoraminių vaizdų Madeiroje ir taip netrūksta, todėl jį rinktis nebūtina, galima pataupyti atvažiuojant automobiliu ar net miesto autobusu.

Sodai įdomūs ir juos aplankyti verta, tačiau kaina nėra labai maža, o nuotraukos gal net gražesnės, nei lieka pats įspūdis.

Netoli sodų yra ir Igreja Do Monte bažnyčia. Nuo čia galima pasigrožėti Funšalio panorama, 32.675983, -16.902527.

Tačiau mes skubame į kitą salos įžymybę - Botanikos sodą (Jardim botanico da Madeira) – Caminho do Meio Bom Sucesso, 9064-251, nes bijome, kad jo darbo laikas trumpas ir galime nespėti iki darbo laiko pabaigos, 32.662019, -16.894282. Bilietas 6 eur.

Daugeliui mūsų, nors ir dvigubai pigesnė, bet ši vieta patiko labiau, nei "Tropiniai sodai" 😍

Dabar jau leidžiamės į miesto centrą.

Pažintį pradedame nuo Rua Santa Maria gatvelės, garsėjančia tapytomis durimis, 32.647970, -16.900957. Blogai tik tai, kad buvo jau vakarop, todėl išpuoštų durų pamatėme mažai, jų vietoje jau atsidarinėjo kavinės.

Per senamiestį ateiname iki Igreja do Colegio bažnyčios, 32.649821, -16.909046. Jos vidus man labai gražus, noriu parodyti ir kitiems.

Deja, ji atidaryta tik nuo 10 iki 15 val., todėl teks kažkaip čia sugrįžti kitą kartą.
    Tas pats ir su turgumi, jis nebedirba 😕
    Žodžiu, per vieną dieną gana sunku suspėti Funchalyje pamatyti viską.
    Toliau jau slampinėjame po miestą iki sutemų be didelių tikslų, pagulinėjame Santa Catarina parke. Visa tai dėl to, kad norime sulaukti fejerverkų 💣
    Birželio mėnesį Madeiroje vyksta fejerverkų festivalis. Kiekvieno mėnesio šeštadienį pasirodymus rengia vis kiti. Šiandien baigiamasis pasirodymas ir jį rengia vietiniai fejerverkų meistrai. Negalime praleisti tokios progos 😊
    Ir pasirodymas nenuvilia. Tikrai labai įspūdingas, unikalus ir įdomus 😍 Fejerverkai derinami ne tik su muzika, bet ir su fontanais, lazerių ir ugnies šou. Nepameluosiu ir neperdėsiu pasakydamas, kad tai geriausi mano gyvenime matyti fejerverkai. Vaikai irgi liko sužavėti 😲

10 diena, 2022-06-26

Šiandien keičiame savo gyvenamąją vietą. Iki šiol gyvenome Arco da Calheta miestelyje. Tolimesnis važinėjimas pirmyn-atgal į šiaurinę ir rytinę salos dalį, kurios dar liko neaplankytos, kasdien atimtų labai daug laiko, todėl keliamės į šiaurę, taip važinėjimo bus mažiau, o laiko daugiau. Įsikursime Arco de Sao Jorge kaimelyje, kur vėl savo žinioje turėsime visą namą. Bet iki tol dar šį bei tą aplankysime pakeliui 😉
    Prieš 4 metus man nepasirodė vertas dėmesio Fanal miškas, bet ruošdamasis šiai kelionei ir surinkęs daugiau informacijos, pamaniau, kad ši vieta turėtų būti įdomi. Važiuojame ten. Orientaciniai taškai: 32.809418, -17.141512, 32.814524, -17.146355.
    Šios vietos išskirtinumas, kad tai viena nedaugelio salos vietų, o gal net vienintelė, kuri daug įspūdingesnė per rūką, debesis ar darganotu oru, nei šviečiant saulei.
    Mums pasiseka, miškas su kaupu pateisina lūkesčius. Absoliuti mistika, net bauginanti. Kartais atrodo, kad tuoj tuoj pasirodys kokia nors ragana. Vieta palikusi vieną didžiausių įspūdžių 😲

Važiuodami toliau stabtelime pakeliui esančiame Miradouro Ribeira da Janela. Vieta gal ir nėra iš tų, į kurią reikėtų važiuoti specialiai, tačiau pro šalį važiuojant sustoti verta. Jos išskirtinumas - supynės ant skardžio. Nors jos ir nepalieka tokio didelio įspūdžio, kaip atrodo skaitant 😊
    Nusileidę į pakrantę sustojame ir prie Ribeira de Janela uolų vandenyne, 32.856147, -17.154989.

Šiaurinėje salos dalyje labai daug apžvalgos aikštelių. Važiuojame link naujojo savo būsto, aikštelės pakeliui, tad stoviniuojame gana dažnai.
    Miradouro da Lombada, 32.816305, -17.000958.

Miradouro da Roca (arba kitaip Miradouro da Antena), 32.823861, -16.984225.

Miradouro Ponta Delgada (kitaip Miradouro do Pico), 32.823899, -16.994530.

Miradouro da Ladeira, 32.825041, -16.986248, būtų buvę galima ir praleisti, aikštelė silpnoka. Net nuotraukas ištryniau 😐
    Toliau Miradouro do Bom Jesus, 32.827509, -16.977161.

Čia į kitą pusę.

Netoliese ir Miradouro de São Cristovão, 32.827142, -16.973837.

Sekanti Miradouro Municipio de Sao Vicente, 32.822545, -16.973884.

Toliau Miradouro da Santinha,32.815387, -16.968150.

Pasiekiame vieną gražiausių ne tik šiaurinės pakrantės, bet ir visos salos apžvalgos vietų - Miradouro da Beira da Quinta (arba Miradouro das Cabanas), 32.826443, -16.938773 😍

Taip atvažiuojame į savo naująjį būstą. Daugiau nieko šiandien nebelankysime, reikia laiko įsikūrimui, poilsiui. Važiavimas ir nuolatinis "įlipk-išlipk" irgi vargina 😉
    Šiame kelyje buvo net 2 žygių trasos, kurias buvau pasižymėjęs, bet joms reikėtų atskiros dienos. o gal net ir 2.
    Levada dos Tornos-Boaventura. 12,9 km. Vidutinio sunkumo. Linijinė. 4-6 val. Pradžia 32.782278, -16.978566. Pabaiga 32.800865, -16.960642.
    Ši trasa galėtų būti gana įdomi, gal kas nors praeisit ir papasakosit 😊
    Kita trasa taip pat Boaventūroje, Pico do Alto Ridge. Žiedinė.  Bet ši labai sunki. 5-7 val. Paaukštėjimas ir nusileidimas net 769 m. Šitos atsisakiau, nes galėjo būti net per sunki. Net ir jos pradžią rasti sunku. Parkingas maždaug čia: 32.818072, -16.961527, o kur "įėjimas į trasą" tai net sunku nuspėti. Kaip suprantu, tai pusiau neoficiali trasa, beveik neprižiūrimas takas.

11 diena, 2022-06-27

Visa ši diena skirta tik vienai trasai, bet vienai įspūdingiausių saloje Levada Caldeirao Verde. Ji prasideda Queimadas. 6,5+6,5 km. 5 val. 30 min., 32.783684, -16.907057.
    Nors sąvoka "vienai" gana sąlyginė, nes geriausia prie šios trasos prijungti ir pratęsimą iki do Inferno. Prisideda keli kilometrai, papildomas nuovargis, laikas, tačiau šioje atkarpoje itin daug tunelių, o trasos pabaigoje įdomūs kriokliai tuneliuose. Kitaip do Inferno net neįmanoma pasiekti.
    Tai vienintelė vieta, kur teko mokėti ir už automobilių saugojimo aikštelę. Tiesa, labai nedaug, 3 eur. už visą dieną. Čia reikia paminėti, kad ji labai klastinga. Kai vakare išvažinėjome, patyrėme nuotykį. Įvažiavimas-išvažiavimas reguliuojamas automatiniu užtvaru. Įdedi kortelę, užtvaras kelioms sekundėms pakyla. Visa bėda, kad išvažiavimas į labai stačią įkalnę. Jei po lietaus ir su silpnesniu automobilio varikliu, ar prastesnėmis padangomis, iš vietos galima ir neįkilti. Mums taip ir atsitinka 😲 Blogiausia, kad įsibėgėti tai negalima, nes užtvaras jau būna nusileidęs už automobilio. O jei pavažiavote labai nedaug, tai jis galimai nusileistų net ir ant automobilio. Paprakaitavę, gerokai "padeginę" sankabą ir rankinį stabdį, šiaip taip išvažiuojame 😅

Šioje trasoje patyrėme ir daugiau nuotykių. Žmonių daug, prasilenkimo takai siauri, kai kuriose atkarpose takai net labai šlapi, dėl to slidūs. Viena mūsų, prasilenkiant su kita kompanija, griūva 😲 Laimei, ne nuo skardžio ir nusileidžia gana sėkmingai, nieko nesusilaužo ir nieko nesusižaloja 👍
    Kitas nuotykis dėl prožektoriaus. Beveik visose trasose, o ypač šioje, dėl gausybės tunelių, būtina turėti prožektorių. Vienas mūsų vaikų užsižaidžia ir jį mosikuojant, jis išsprūsta iš rankos bei pakimba ant krūmų, kurie stačiame šlaite. Rankomis jo nepasieksi, kojomis neprieisi. Sukonstruojame "kablį" iš lazdos ir dirželio ir taip jį išsitraukiam 😋
   Iš viso trasoje užtrukome 6,5 val. Nors ir be didelių paaukštėjimų, nuovargio pakako. Labiausiai nepasisekė dėl to, kad buvo lietinga diena 💧

12 diena, 2022-06-28

Šią dieną pradedame nuo vieno ikoniškiausių salos vaizdų - Miradouro da Portela, 32.746810, -16.826513.

Netoliese prasideda ir pirmasis šios dienos žygis.

Levada do Canical (Marocos). 11,5 km. 2 val. 40 min. Pradžia Maroços, 32.735002, -16.804001, pabaiga Machico, 32.732744, -16.764472.

Ši levada labai lengva. Ji man labai patinka 😍 Bet ne dėl lengvumo. Jos išskirtinumas, kad beveik visą laiką eini "gyvenamųjų namų stogais", ji veda virš kaimelių ir gyvenamų teritorijų. Tokia - labai civilizuota.

Levados didžiausias minusas, kad ji linijinė, todėl sudėtinga nusigauti iš pabaigos taško į pradžią, kur palieki automobilį. Eiti pirmyn-atgal, daugoka 😒 Mūsų atveju tai nebuvo problema, nes mes buvome su 2 automobiliais, todėl galėjome vieną jų iškart palikti trasos pabaigoje.

Beje, šioje levadoje buvo ir atrakcijų.

Altorėlis, puoštas gėlėmis. Jame pastatytas pradarytas vyno butelis ir taurelė. O prie jo - žmogaus iškamša su nupieštu veidu. Paskirtis nelabai aiški, bet toks jausmas, kad siūlo kartu išgerti 😊

Kitoje vietoje radome "savitarnos kioskelį". Tai vaisiai sudėti po stogeliu, gali jų pasiimti, o už tai į dėžutę savo nuožiūra įdedi pinigėlių 😉

Trasą įveikėme per 3,5 val.

Po pietų pertraukos atvykstame į Miradouro do Pico do Facho, 32.723988, -16.758699. Nebuvau čia buvęs. Puiki apžvalgos aikštelė. Geras vaizdas į visas puses. Tarsi patvirtinimas, kad kiek kartų saloje besilankysi, vis tiek rasi ką naujo pamatyti 😍

Važiuojame į dar vieną ankščiau nematytą vietą - Ponta do Bode, 32.749791, -16.740571.
    Reikia truputi paeiti, bet įdomu. Kraštovaizdis čia visiškai kitoks, nei likusioje salos dalyje.

Netoliese ir Ponta do Rosto (Miradouro da Canical, Miradouro da Luna), 32.749482, -16.706799.

Taip priartėjame prie rytinio salos "galiuko". Čia driekiasi viena žinomiausių, populiariausių, gražiausių ir įdomiausių trasų - Vereda São Lourenço. 4+4 km (pirmyn-atgal). 2,5 val. (tiek ir užtrukome). Pradžia: 32.743249, -16.701103.
    Mes šią vietą vadinome "dykuma" 😊, nes čia augmenija itin skurdi.

Įdomu tai, kad kai prieš 4 metus buvome lapkritį, viskas čia buvo kitaip. Kol nepalyginau nuotraukų, net nesupratau kas, nors eidamas trasą vis sukau galvą "kažkas čia ne taip". O paslaptis paprasta - spalvos !!! Tuomet viskas buvo "žalia". Štai taip 😵

Jau pavargę, bet grįždami dar sustojame virš Machico esančioje itin vaizdingoje apžvalgos aikštelėje Miradouro Francisco Alvares Nóbrega, 32.712902, -16.764809 😍

13 diena, 2022-06-29

Šiandien paskutinė pilna diena saloje, todėl reikia spėti pamatyti viską, ko dar nespėjome 😉
    Pirmiausia, viena salos įžymybių - tradiciniai Madeiros nameliai Santanoje, 32.805376, -16.882316 😎

Negalima praleisti ir Miradouro do Cortado, 32.794830, -16.862625.
    Jei be pasiruošimo, daugelis šiaurinėje salos dalyje važiuoja tuneliais, todėl šios vietos nepamato. Norint pasiekti šią apžvalgos aikštelę reikia važiuoti senuoju keliu per kalnus 😉

Šiek tiek žemiau - Miradouro de Nossa Senhora dos Bons Caminhos, 32.790634, -16.860053.

Užsukame į Fortress of Faial, 32.791864, -16.855002. Internete galima rasti nuotraukų su tvirtovės patrankomis nuostabioje panoraminėje aplinkoje. Bet fortas ne tik uždarytas, net ir jo prieigos aptvertos neįveikiama tvora 😪
    Stabtelime Miradouro do Lombo dos Palheiros, 32.775646, -16.850249, bet šią apžvalgos aikštelę būtų buvę galima ir praleisti. Kol nenuvažiuoji, nesužinai to. Ji nėra itin bloga, tiesiog, po kitų matytų, labai nublanksta 😜

Pabandome surasti ir Miradouro do Cabouco, 32.757352, -16.868751, tačiau tokio net neradome.
    Taip atvažiuojame iki pačios trumpiausios Madeiros levados - Vereda dos Balcoes. Ji prasideda Ribeiro Frio, 32.733631, -16.887120. Jos ilgis vos 1,5 km. pirmyn ir tiek pat atgal.

Kadangi ne viską spėjome pamatyti ir Funchalyje, grįžtame ir į jį.
    Pakeliui dairomės, kur čia galėtų būti pasižymėta Miradouro do Pico Alto, 32.693140, -16.902997, apžvalgos aikštelė, bet nerandame ir jos. Mažas nuostolis, ji buvo pasižymėta tik todėl, kad turėjo būti kažkur pakeliui. Specialiai dėl jos klaidžioti po kalnų keliukus nebesinorėjo 😜
    Funchalyje pirmiausia einame į Ūkininkų turgų (Mercado dos Levradores), 32.648678, -16.903903. Grožimės vaisių ir prieskonių įvairove, ragaujame mums nematytus vaisių hibridus. Gana įdomus ir žuvies skyrius.

Keliaujame iki Igreja do Colegio bažnyčios, 32.649821, -16.909046. Dabar diena, todėl šį kartą ji turi būti atidaryta.
    Jos vidus tikrai įspūdingas 😍 Vienas altorius buvo skirtas maisto produktams, ne visiškai supratome, ar jie buvo skirti aukai, ar kokiam nors palaiminimui.

Išvažiuodami iš Funchalio sustojame Miradouro do Lombo da Quinta, 32.660046, -16.874710.

O taip pat ir Miradouro das Neves, 32.649831, -16.873758.
    Nuotraukoje matyti ir vienas mūsų automobilių 😉

Netoli nuo Funchalio - Garajau, yra ir prie įdomių vietų priskirtina Jėzaus Kristaus statula, 32.639545, -16.851616.
    Pagal dydį ji labai toli nuo esančių Rio de Ženeire ar Lisabonoje.

Vėl grįžę į šiaurinę salos pakrantę, užsukame prie Miradouro da Rocha do Navio, 32.814704, -16.876514.

Prieš 4 metus labai smagiai pasivaikščiojome Ponta de São Jorge pajūrio taku palei skardį virš vandenyno. Parkingas 32.828464, -16.897999. Pirmyn atgal iki 32.837302, -16.903730.
    Lengvas, gaivus, trumpas prasiėjimas. Jo net trasa negalima vadinti.
    Pabandėme ir šį kartą, tačiau dabar jis jau labai apleistas. Kabo užrašai, kad nesaugu, gali nukristi akmenys iš viršaus 😪

Pamatyta beveik viskas, ką planavome. Viena mūsų grupės dalis ima ruoštis kelionei namo, o norintys dar išeinam į paskutinį pasivaikščiojimą - Levada do Rei. 9,7 km. Lengva. 3-4 val. Žiedinė (pirmyn-atgal). Paaukštėjimas ir nusileidimas 72 m. Parkingas: 32.816888, -16.924650.
    Ši trasa gana paprasta. Nieko ypatingo nesitikėdami ir palikome ją pačiam galui - "jei liks laiko" 😊 Ji buvo visiškai prie mūsų būsto, net be automobilio galima buvo pasiekti jos pradžią.

14 diena, 2022-06-30

Keliamės ryte ir iškart važiuojame į oro uostą.
    Automobilius paliekame stovėjimo aikštelėje, niekas jų net neapžiūri.
    Lėktuvas kyla laiku, netgi juokaujame, kad geriau vėluotų, kai reikia išvykti, o ne atvykti 😊
    Lisabonoje trumpas persėdimas (skrydis jungiamasis) ir vėlgi, be jokių vėlavimų jau skrendam į Varšuvą.
    Varšuva pasitinka labai netikėtai. Visos kelionės metu moteriškoji kompanijos dalis vis pabambėdavo, kad joms šaltoka, Madeiroje tikėjosi šiltesnio oro. Varšuva mus pasitinka +35 laipsnių karščiu !!! Tokio karščio Madeiroje niekada nebūna. Juokaujame, kad mėgstantiems šilumą užtektų atvažiuoti iki Lenkijos 😊
    Pasiimam automobilius ir važiuodami namo stojame nakvynei toje pačioje vietoje kaip ir atvykstant, nes per naktį važiuoti nenorim 😊

15 diena, 2022-07-01

Grįžtam į Lietuvą.

Net ir po antro apsilankymo mano nuomonė nepasikeitė. Sala nuostabi norint praleisti aktyvias atostogas 😍, tačiau gyventi čia būtų per sudėtinga 😊