Lofotenai 2020

    Sveiki.
    Šį kartą pristatau kelionę į fotografų rojumi ir svajone vadinamą regioną 😍 Aš dar pridėčiau, kad ne tik fotografų, žygeivių taip pat 😍

    Pirmiausia duoklė bambekliams. 14 dienų kaupiamasis sergamumo Covid 19 rodiklis išvykimo dieną buvo: Lietuvoje 5,4. Latvijoje 2,2. Estijoje 1,7. Suomijoje 2. Norvegijoje 2,8. Tai reiškia, kad aplankytose šalyse buvo bent 2-3 kartus saugiau nei Lietuvoje !!! Įvertinant tai, kad dėl kelionės specifikos kontaktai buvo minimalūs, tai ėjimas Lietuvoje į parduotuvę kėlė daug didesnę riziką užsikrėsti. Jau nekalbant apie tai, kad pvz. Norvegijoje, didžioji dalis sergančiųjų koncentruojasi pietinėje Norvegijos dalyje, Osle, kituose didesniuose miestuose, o Lofotenų salose užsikrėsti tikimybė minimali.
    Kaip bebūtų keista, bet būtent koronavirusui, net dėkingas turėčiau būti už galimybę ištyrinėti šį nuostabų pasaulio kampelį. 2010 m. vieną dieną automobiliu jau lankiausiu Lofotenų salose, pravažiavom tada jas visas ir kadangi tai atoki vietovė, daugiau grįžti nebeplanavau. Prasidėjus Covid 19 pandemijai, teko keisti visus numatytus šių metų kelionių planus, maršrutus ir ieškoti saugių keliavimo krypčių. Lofotenai pasirodė tam tinkamiausi. Pradėjus detalų planavimą, jau negalėjau atsistebėti, kad šį kampelį buvau apleidęs dėl uždėto pliuso 😵 
    Važiavome dviese su žmona, savo automobiliu "Renault Scenic". Viso pravažiavome beveik 5300 km. Kuro sąnaudos buvo neįtikėtinai mažos, apie 4,7-4,8 litro dyzelino 100 km. Didžiąją dalį maisto taip pat vežėmės iš Lietuvos, tad kelionė gavosi gana ekonomiška. Nakvynes palapinėje derinome su nuomojamais būstais, kad kelionė netaptų pernelyg varginanti.
    Tiesa, mums buvo paranku ir tai, kad dėl pandemijos pastebimai krito Norvegijos kronos kursas. Keitėmės Lietuvoje, 10,9 NOK už 1 eur.
    Važiuojam? 😊 


    1 diena, 2020-07-30


    Jau vakarop pajudame iš Šiaulių. Iš pradžių galvojau važiuoti tik kitą dieną ir važiuoti nuo ankstyvo ryto tiesiai į keltą Taline. Tačiau vėliau pagalvojau, kad geriau viską daryti neskubant, gerai išsimiegoti ir dar užsukti į pakeliui esantį Pernu, vadinamą Estijos vasaros sostine. Iki jo kiek daugiau nei 300 km.
    Prie tokio sprendimo prisidėjo ir tai, kad dėl koronaviruso pandemijos ir tvyrančios nežinomybės, apartamentus, likus 1 mėn. iki kelionės, per „Booking“ pavyko gauti vos už 21 eur. !!! Įdomu tai, kad prieš pat kelionę, kai situacija jau buvo visiškai aiški (kad dėl pandemijos nėra jokių apribojimų) nakvynę šiuose apartamentuose buvo galima gauti jau tik dvigubai brangiau.
    Šią dieną įstrigo tik tai, kad vien per Rygą pervažiuoti prireikė 45 min., visa kita važiavimo dalis buvo greita ir lengva.
    Kurą Lietuvoje pylėmės po 0,89 eur., Latvijoje kaina svyravo apie 1,05 eur., o Estijoje populiariausia kaina 0,99 euro.   
    Kaip ir pridera pandemijos laikotarpiu, raktus nuo apartamentų gaunam nesutikę šeimiminkų, per atstumą gavę kodą nuo dėžutės. Apartamentuose dezinfekcinis skystis, viskas švariai išvalyta. Žodžiu, jaučiamės saugūs.  


    2 diena, 2020-07-31


    Pradedame Pernu apžiūrą.

    Nors pačiame senamiestyje parkingas mokamas, bet visiškai šalia jo yra net keletas galimybių automobilį statyti nemokamai: Kalda 4, prie upės, 58.387400, 24.495087. Per gatvę nuo Endla teatro, Keskvaljak 1, 58.385277, 24.496639 (čia iki 3 val.). Šiek tiek toliau nuo centro-Parkla, 58.392719, 24.494403.
    Senamiestis labai mažas. Labai greit aplankome visas pagrindines lankytinas vietas: Šv.Kotrynos cerkvę, Rotušę, seniausią miesto statinį-Seegi Maaja, pagrindinę senamiesčio gatvę-Ruutli, Borokinę šv. Elžbietos bažnyčią, Mohr grūdų sandėlį, Vallikaar-žaliąją zoną su Talino vartais.





    Šiek tiek toliau tik molas į jūrą, kurio ilgis net 2 km. Jis skiria Baltijos jūrą nuo Pernu upės žiočių.
    Bet man didesnį įspūdį paliko meldai augantys tarp trinkelių viduryje miesto.

    Apibendrinant įspūdžius iš Pernu, nesigailiu čia praleidęs kelias valandas, patiko ramybė. Bet daugiau laiko čia praleisti, o ypač, atostogauti, tikrai nenorėčiau.  
    Pajudame į Taliną. Į Helsinkį kelsimės su „Eckeroline“ iš „Muuga“ uosto. Registracija automatizuota, pagal bilietų pirkimo metu nurodytą automobilio numerį, užtruko vos kelias sekundes, neišlipant iš automobilio. Persikėlimas (2 suaugę ir automobilis) kainavo 45 eurus. Bilietus pirkom likus maždaug mėnesiui iki reikiamos datos.
    Atplaukiam į „Vuosaari“ uostą. Jis Helsinkio pakraštyje, bet mūsų atveju tai privalumas, nes išvengiam miesto spūsčių. O tai svarbu, nes nakvynės vietoje mums pažadėta tikra Suomiška sauna, reikia skubėti 😉 
    Nakvynei parinkta labai atoki vieta viduryje miško. Mano nuomone, Suomiją labiausiai charakterizuoja ežerai, miškai ir sauna. 2 iš 3-jų mes gausime šioje nakvynės vietoje 😊
    Tai netoli Talviainen. Nakvynė rasta per „AirBnB“. Kainavo 29 eurus. Įvertinant tai, kad šeimininkė specialiai mums be papildomo mokesčio iškūreno ir pirtį, tai labai pigu 😊
    Sodyba pateisino lūkesčius: ramybė, jaukumas ir patogumas. Išsimiegojome tiesiog pasakiškai 😍
    Mūsų namelis, tas dešinėje. Kažkada tai buvo svirnas. Bet neapsigaukit, dabar jis visiškai pritaikytas nakvynei. Tiesa, virtuvė ir tualetas kitame pastate, bet tai tik nedideli trūkumai. Nuotraukoje matoma tik nedidelė dalis sodybos.
    Tik reikia saugotis "plėšriųjų" ožkų. Sodyboje daug gyvūnų: arkliai, vištos, šunys ir t.t. Bet saugotis reikia tik ožkų, jos visur lenda ir viską ėda. Net alaus skardinę bandė pragraužti 😂 

    3 diena, 2020-08-01


    Ryte neskubam. Visiškai šalia sodybos prisirenkam mėlynių, grybų. 
    Grybus pasigaminame pietums, jau važiuodami toliau. Buvo neįtikėtinai skanu. Žinau, kad niekas manimi nepatikės, bet tai buvo skaniausi mano gyvenime grybai 😍

    Nakvynė šiandien Kemi priemiestyje. Vėlgi labai ramioje ir tylioje vietoje. Kambarys privačiame name. Kažkada tai buvo priepirtis, dabar iš jo padarytas miegamasis. Pirtis vėl papildomai nekainuoja. Labai patogu kai lova šalia pirties 😊
    Šią vietą radome taip pat per „AirBnB“. Kainavo irgi tik 29 eur.


     4 diena, 2020-08-02

    Nors ir gavosi šioks toks vingis, bet užsukame į šalia Rovaniemi esantį Santa Claus Vilage.
    Tęsiam kelionę į Tromsę. Važiavimas lengvas: kelias geras, miestelių mažai, leistinas greitis dažniasiai 100 km/h.
     Įdomu tai, kad kelias šioje atkarpoje didžiąją dalimi eina palei Švedijos sieną. Vienu metu supypsi mano telefonas-atėjo pranešimas su informacija apie ambasadą ir t.t. Žodžiu, pagal telekomunikacijų operatoriaus duomenis, įvažiavau į Švediją. Juokiuosi, kad grįžus reiks nuo žmonos izoliuotis, nes jos telefonas Švedijos operatoriaus neužfiksavo. Žodžiu, siena buvo kažkur mūsų automobilio viduryje: vairuotojas Švedijoje, keleivis Suomijoje 😂  
    Kuro kaina Suomijoje svyravo nuo 1,14 eur. iki 1,34 eur. Mes pylėmės maždaug per vidurį 😊
    Kertant Norvegijos-Suomijos sieną jokių patikrų nebuvo. Tik jau gerokai įvažiavus į Norvegiją, sustabdė policija ar pasieniečiai, ir paaiškino, kad sienų kontrolė perkelta į šalies vidų ir paprašė dokumentų. Pasų į rankas neėmė. Atidžiai pasižiūrėjo į nuotraukas ir viskas. 
    Naudojamės tuo, kad šiandien sekmadienis, lengviau su parkingu, stojame šiek tiek pavaikščioti po Tromsės krantinę.
    Nakvynę turėjome vėl per „AirBnB“, jau Tromsėje. Kainavo 42 eur. Suprantama, Norvegija nebe Suomija, kainos čia gerokai didesnės. 


    5 diena, 2020-08-03


    Šio ryto tikslas-pasikelti į FLOYA viršūnę. Tiksliau ne pačią viršūnę, o tik tiek, kiek kelia keltuvas. Ten yra apžvalgos aikštelė. Manau, kad iki pačios viršūnės ir neverta, gražiausi vaizdai būtent iš tos aikštelės. Pasikelti reikia maždaug 400 m. (pati viršūnė 671 m.). Galima ir su keltuvu (Fjellheisen fanikulierius). Suaugusiam 230 NOK į abi puses. 150 NOK į vieną pusę. Keltuvo gps: 69.641083, 18.986182.  
    Bet nėra sudėtinga lipti ir pėsčiomis. Pasirenku ne pagrindinį taką-Šerpa laiptus, o taką iš kitos pusės, kurį, kaip artimiausią, siūlo maps.me. Buvau pasižymėjęs, kad reikės apie 2-3 val. Užlipau per 1 val., nusileidau per 30 min. Tiesa, leidausi jau per Šerpa laiptus. Jais rekomenduočiau ir lipti aukštyn, ypač jei šlapia. Nes mano pasirinktas takas mažai benaudojamas (nesutikau nei vieno žmogaus), lietingu oru gali būti labai slidžių ir purvinų atkarpų. Tuo tarpu Šerpa laiptais lipimas lengvas.


    Reikia atlaisvinti nakvynės vietą ir judėti toliau. Bet pakliūname į nesėkmių ruožą.
    Pirmiausia pastebim, kad sugedusi vakuota mėsa stiklainyje, kurią pasiėmėm iš namų. Baiminamės dėl kitų stiklainių, maisto paieškos visoje kelionėje, atimtų daug laiko ir aišku, padidintų išlaidas, čia juk Norvegija. Bet neatidarinėsi gi dabar visų stiklainių, kad patikrinti. Tik nuotaika kiek nerami.
    Tada pastebiu, kad atplyšo mano kalninių batų padas. Laimei, kad buvau įsidėjęs ne juos vienus. 
    Šeimininkės nėra, ji buvo nurodžiusi raktą palikti dėžutėje. Rakto niekaip nepavyksta įdėti. Tenka palikti kitoje vietoje ir bandyti nupasakoti šeimininkei telefonu.
    Užsukame į "Tromsbillett" ofisą, nes per programėlę nepavyksta nusipirkti bilieto į keltą, kurio šiandien reikės. Ofise pradeda aiškinti, kad čia vietiniams skirta programa ir mums negali pavykti. Užsukame ir į turizmo informaciją, čia mergina pradeda juoktis: ji pati prancūzė, naudoja prancūzišką telefono numerį ir jokių problemų su programėle nėra. Sako, priešingai, ji labiau ir orientuota į patogumą turistams. Vėl bandom. Pavyksta. Bet bilietas galioja tik 1 val. t.y. į artimiausią keltą. Iki jo mums apie 55 km. Be to, ir planų dar čia turim. Ką padarysi, bandysim aiškintis kelte su praleistu bilietu.   

    Atvažiuojam į Sommaroy salą. Čia eisim ORNFLOYA žygį. Nors žygiu jį vadinti gal net per drąsu, labai trumpas ir lengvas. Užtrukom tik apie 1 val. į abi puses. Paaukštėjimas tik apie 125 m. Tai labiau lengvas pasivaikščiojimas. Parkingas: 69.608016, 18.070658. O eiti tikrai verta.

    Dar gražiau pavažiavus ir pažvelgus į tą pačią vietą iš kitos pusės. Tai HILLESOYTOPPEN. Paaukštėjimas maždaug 150 m. Į abi puses. irgi maždaug 1 val. Tiesa, lipimas čia kiek sunkesnis.

    Tingintiems lipti reikėtų bent apačioje pasivaikščioti, pabraidyti po tą neįtikėtinai žydrą vandenį. Vanduo man čia kaip kokiuose Karibuose ar Seišelių salose 😍 Labai gaila, kad tai buvo įspūdžių Norvegijoje pradžia, neskyrėm šiam "vandenėliui" pakankamai dėmesio. Daugiau niekur tokio gražaus ir nebematėm.    
    Atvažiuojam į Brensholmen. Iš čia keltas iš Sommaroy salos į Senja salą-Botnhamn, kelia apie 6 kartus per dieną. Priklauso nuo savaitės dienos. Daugiausia penktadienį, mažiausiai sekmadienį. Pirmadienį: 8.45, 10.45, 15.00, 17.00, 19.00, 20.45 val. Kaina 276 NOK auto+vairuotojas (jei su „Troms billett“ 221 NOK). Suaugusiam keleiviui 85 NOK (jei su „Troms billett“ 68 NOK). 
    Kaip jau rašiau, mes turime praleistą bilietą. Darbuotoja be jokių problemų leidžia mums keltis, dar pasiūlo kontaktus aiškintis dėl patirtų nesklandumų. Mums to tikrai nereikia, džiaugiamės, kad nors ir nedidelių, bet išvengėm nuostolių ir nesėkmės traukiasi 😊 Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad ir visa kita mėsa stiklainiuose buvo nesugedusi, tik tas vienas stiklainis ir buvo nepavykęs 😉
    Taigi, už 45 min. mes jau Senja saloje.

    Šioje saloje nakvynių pasirinkimas labai mažas, o kainos labai didelės, todėl labai populiarus laukinis kempingas, t.y. nakvynės palapinėse. Norvegijoje aplamai labai liberalus požiūris į palapines. Pagrindinė nuostata: išlaikyti 150 metrų atstumą nuo namų ir pastatų. 
    Vienas iš variantų buvo nakvynė HEGGEDAL namelyje. Jis nemokamas ir visada atrakintas. Bet pamatyti šioje vietovėje nelabai yra ką. Iki jo būtų vingis (nuo uosto 40 km., iki lankytinų vietų kitą dieną irgi 40 km.), iš jų apie 10 km. gero vieškelio ir dar apie 5 km. eiti pėsčiomis. Įvertinę minusus, šios minties atsisakėme.
    Jei kas norėtų, tai geriausia iki namelio būtų važiuoti pro Gibostad. Maždaug iki čia: 69.387183, 17.798196 (Lysvatnet ežeras). Tada apie 5 km. pėsčiomis iki namelio: 69.36093, 17.69858. Yra ir kitų kelių, bet arba dar daugiau eiti, arba trumpiau, bet per kalną.

    Mes atvažiuojame iki PURKENESVIKA Fjorgarde, 69.515507, 17.630078. Tai poilsiavietė netoli trasų į Seglą, Hesteną ir Bardeną. Buvau radęs informaciją, kad čia galima ir miegoti, o vietiniai yra labai geranoriški ir draugiški. Deja, informacija pasenusi. Dabar čia leidžiama tik pailsėti, bet ne nakvoti.
    Kabo skelbimas nurodantis, kad palapines statyti galima Fjorgardo stadione, tačiau mes geriau nusprendžiame važiuoti iki ERSFJORD BEACH, 69.480025, 17.395666. Šiek tiek prisideda važinėjimo kitomis dienomis, bet vieta tikrai puiki: wc, vanduo, staleliai su suolais, graži vieta, daug vietos. Dėl šios priežasties ir palapinių labai daug. Įspūdį daro ir tai, kad atstumai išlaikomi pagarbūs, niekas nestato palapinės arčiau kaip 10 metrų.
     Kai kurie bando maudytis, bet akivaizdžiai matyti, kad kenčia, nes vanduo šaltas.
    Vakaras tiesiog nuostabus. Ir kaip visada, aš mieliau fotografuoju ne pliažą, o kalnus 😂
    
    6 diena, 2020-08-04

    O va rytas išaušta apniukęs, lynoja. Gerai, kad apsistojome čia ne vienai nakčiai, nereikia surinkinėti palapinės. Šiandien buvo numatyti žygiai į kalnus. Kad neprarasti dienos, keičiam planą ir važiuojam į vietas, kurių lankymui oras ne toks svarbus.
    TUNGENESET-medinis pėsčiųjų paplūdymio takas, 69.486956, 17.333088. Jis jokio įspūdžio nepalieka.

    Atvažiuojam iki BERGSBOTN apžvalgos aikštelės, 69.422961, 17.504433. Ji irgi tik "dėl pliuso".
    Lietingu oru daugiau nėra ką čia pamatyti. Bandom važiuoti į kitą salos pusę-iki ANDERVATNET nacionalinio parko.
    Parkingas čia: 69.199178, 17.456996 (Tranoybotn kempingas).
    Keista, bet čia oras daug geresnis. Einam pasivaikščioti po parką. 
    Iš pradžių einam iki ANDERBU trobelės, 69.21535, 17.33017. 6,1 km. Apie 2 val. kelio į vieną pusę. Takas gerai pažymėtas, lengvas, lygus. Ėjimą "apsunkina" tik tai, kad labai daug mėlynių, beveik kiekviename žingsnyje norisi stoti ir rinkti 😊 Yra ir poilsiaviečių. Net su popieriumi prakūroms ir arbatiniais.
    Trobelė irgi puikiai įrengta. Yra netgi dujų balionas. Galima miegoti 3 žmonėms. Nemokamai. Pagal mūsų planą, mes čia ir turėjome miegoti, tačiau ne šiandien, nes lietus sujaukė visus planus. Nors čia ir visai nelijo.

    Žmona nusprendžia pailsėti namelyje, o aš einu šiek tiek toliau. iki GAMME namelio, 69.21536, 17.30302. Jame irgi galima nemokamai miegoti. Mane labai vilioja jo išvaizda, tai samių paveldas. Iki jo dar papildomai 1,4 km. Tačiau tam užtenka 20 min.
    Visa bėda, kad tas laikas sąlyginis, nes atkarpa su "nuotykiais".
    Iš pradžių takas veda kaip ir iki tol, per pelkynus.
    O tada staiga..
    Taip, nuplautas (ar sulūžęs) tiltelis. Kaip bebūtų, jo nėra ir tenka ieškoti išeities. Aplinkiniais akmenimis ir kupstais, pavyksta praeiti vandeningą ruožą.
    Pagal navigaciją, liko vos 100 metrų, bet namelio nematyti. Nėra jokių nuorodų. Takas matyti tik vedantis į kalnus. Žodžiu, tai kiek erzina, bet kartu ir kursto azartą.
    Laimei, kad koordinates turėjau labai tikslias, nors net maps.me nerodė jokio takelio, bet buvo galima orientuotis bent jau kryptį.
    Reikia išsukti iš pagrindinio tako ir pereiti upę beveik neįžiūrimu takeliu į dešinę. Kas beje, taip pat nėra paprasta, nes upė srauni, akmenys šlapi, o krantai pakankamai statūs.
    Galiausiai prieš akis išdygsta trobelė.


    Jos įrengimas gerokai prastesnis nei Anderbu. Kita vertus, yra ir krosnelė ir kastuvas sniegui kasti, ir visos maistui gaminti reikalingos priemonės, net kirvis. O namelio gultai netgi su savaime prisipučiančiais kilimėliais !!! Tiesa, pagal internete skelbiamą informaciją, jame gali miegoti 15 žmonių, bet iš tiesų tik 2.
    Grįždami valgome labai daug mėlynių. Laimei, kad žmona užfiksavo atvažiuojant prie kelio matytą informaciją, kad Skaland tunelis dėl remonto darbų, uždaromas kiekvieną naktį nuo 19 val. iki 06.30 val. Be šio tunelio į Ersfjord Beach, kur liko mūsų palapinė, grįžti būtų sudėtinga, nebent važiuojant aplink visą salą ir grįžtant iš kitos pusės.
    Galvojam, kad spėsim, todėl niekaip negalim atsitraukti nuo mėlynių. Jų nepadoriai daug.
    Kai pradedame važiuoti, prasideda lietus. Džiaugiamės, kad visą dieną nelijo, bet vairuoti tokiu oru irgi nelengva. Ypač kai spaudžia laikas dėl to tunelio. Vargais negalais, spėjam likus vos 10 min., jau stovėjo automobiliai su švyturėliais ruošdamiesi uždaryti tunelį. Tapo aišku ir kodėl taip ramu miegoti Ersfjord Beach, nors praeina vienas pagrindinių kelių, bet naktį uždaromas tunelis, todėl eismo praktiškai nelieka.
     Jau pradedame skirti, kurie apsistoja vienai nakčiai, kurie čia praleidžia ir visą savaitę.
    Kadangi lyja, miegoti einame anksti. Žmona džiaugiasi, kad niekas nepavogė jos pagalvės iš palapinės, nes tik jos jai buvo gaila, paliekant palapinę be priežiūros 😀   


     7 diena, 2020-08-05

    Rytas išaušta nuostabus. Labai smagu po vakarykštės ūkanos.
    Nuotaiką sugadina tik tuščia automobilio padanga. Na negi nesėkmės nepasitraukė? Net neįsivaizduoju kur ją galėjom pradurti. Gerai, kad buvom pakankamai gerai pasiruošę visiems atvejams. Keletas minučių ir atsarginis ratas vėl pakelia nuotaiką 😊
    Žmona lipti į kalną nenori, todėl išleidžia mane prie tako pradžios į Bardeną, o pati važiuoja į jau aprašytą Purkenesvika poilsiavietę. Pakilęs į Bardeną aš leisiuosi per kitą pusę ir nusileisiu pas ją Fjorgarde.
    Tako pradžia čia: 69.474947, 17.695739.
    Dar yra galimybė į Bardeną eiti nuo Fjorgardo pusės, bet čia kopimas būtų gerokai statesnis, o gražiausias vaizdas visą laiktą būtų už nugaros.
    BARDEN (659 m.). Vietinių mėgiamas žygis. Jis tikrai nėra sunkus, nors aišku, reikia paprakaituoti. Visiškai pritariu, kad žygis puikus, vaizdas geras. Ypač įvertinant įdedamų pastangų ir gaunamo vaizdo santykį. Į viršų užtrukau 1,5 val. 

          Grįžti galima tuo pačiu taku arba eiti į Fjorgardą. Iki jo nusileidimas, manau, truktų apie 1 val. Manau, nes aš pasirenku trečią variantą ir einu tiesiai link Seglos, nors į viršūnę kopti ir neketinu.
    Čia takas, kuriuo nusileidžiu.
            Prieinu prie "sankryžos". Priešais-sunkioji dalis kopiant į Seglą, dešinėn-nusileidimas į Fjorgardą.
    SEGLA. Pats populiariausias žygis (Senja saloje). Kartu ši viršūnė ir salos vizitinė kortelė.
    Kodėl į ją nekopiau? Nes manau, kad daugelis suklysta. Seglos smailė unikali ir labai vaizdinga. Tačiau norint ją pamatyti, reikia kopti į Hesten ir nuo šios viršūnės žiūrėti į Seglą. Nuo pačios Seglos, nieko ypatingo nepamatysi. Beje, tiesioginės galimybės pereiti nuo Seglos į Hesten, nėra.
     Patraukiu žemyn. Su padarytu vingiu, nuo Bardeno nusileidau per 1,5 val.
    Purkenesvika poilsiavietėje pailsiu, su žmona papietaujam. Jai noras kilti į viršūnę dar neatsirado, todėl ją palieku ten pat, o pats išeinu į Hesten.
    HESTEN (502 m.). tako pradžia čia: 69.508553, 17.623162. Beje, parkingas tako pradžioje nebegalimas, dabar automobilį galima palikti tik aikštelėje vedančioje į Seglą ar Bardeną.
    Iki viršaus užtrukau 1,5 val. Vaizdas tikrai puikus. Žemyn 1 val.
      Grįžtam į Ersfjord Beach. Ilgalaikiai stovyklautojai jau sveikinasi 😂


     8 diena, 2020-08-06

     Atvažiuojam į tą pačią aikštelę prie Ornfjortunnelen tunelio, nuo kurios pradėjau ir žygį į Barden. Šiandien numatytas sunkus žygis "2 in 1" 😊
    GRYTETIPPEN (885 m.). Viena iš aukščiausių viršūnių šioje kelionėje. Rašoma labai abstrakčiai, kad šiam žygiui gali reikėti nuo 3 iki 7 val. Sakyčiau, neprotingai didelės "žirklės".
    Iki viršūnės man reikėjo 2,5 val.

    Nuo jos puikiai matyti ir Keipen viršūnė, esanti netoliese.
    Rašoma, kad lengvai galima pasiekti abi šias viršūnes per vieną dieną. Toks ir mano planas. Dabar galiu pasakyti, kad būtų nusikaltimas neiti iki Keipen. Jei jau rinktis tik vieną, tai be abejonės Keipen.
    KEIPEN (938 m.) viršūnė dar aukštesnė nei Grytetippen. Bet suprantama, kad kopiant į abi viršūnes, didžioji dalis jau būna įveikta. Nepaisant to, jėgų reikėjo nemažai. Gal ir dėl to, kad mano fizinės galimybės nebe tos. Nuo Grytetippen iki Keipen užtrukau 1 val. Nemaža laiko dalį iš jų, skirdamas poilsiui.
    Na o vaizdai nuo Keipen, tai vieni įspūdingiausių šioje kelionėje ir be jokios abejonės tai Nr. 1 Senja saloje 😍 Žemiau pateikiu nuotraukų seriją nuo jos, bet prieš tai paaiškinu, kad tai 360 laipsnių panorama. Net ir į panormainę nuotrauką neįmanoma sutalpinti visko. Todėl pirmoji nuotrauka daryta nuo, mano nuomone, mažiausiai įspūdingos pusės, ir sekančios fotografuotos sukantis į dešinę, kol galiausiai pasiekta ta vieta, nuo kurios likusią dalį jau apėmė gražiausia panoraminė nuotrauka 😍




    Žemyn leidausi 2 val.
    Pagal prognozes, šiandien, apie 17 val., gali pradėti lyti. Bet kaip matyti iš nuotraukų, neatrodė, kad tokios prognozės gali išsipildyti. Tačiau visiškai neaišku kaip bus rytoj, todėl jau spėjus pajusti įnoringus Senjos orus, kilo mintis, kad kol šviečia saulė, reikia kopti, eiti, kopti 😊 Todėl nusprendžiu dar šiandien sulaipioti ir į paskutinį Senja salos žygį.
    HUSFJELLET (632 m.) žygis prasideda prie Bergo bažnyčios Skalandėje, 69.445768, 17.300365. Aukštėjimas nuoseklus, todėl eiti nesunku. Maždaug pusiaukelėje pasiekiama Sommerdalen višūnė, tačiau ji tik orientyras, vaizdų prasme ji skurdoka.
    Mano atveju, prakeikimas, prognozės labai tikslios, lynoti pradėjo vos pradėjus lipti, apie 17 val. !!! Neįtikėtina, kaip jie nuspėja orus. Nors ir nestipriai, bet lijo nepertraukiamai. Dėl to grįžau visiškai peršlapęs 😓
    Aukštyn lipau 1 val. 50 min. Žemyn 1 val. 10 min. Labai keista, kad viršūnės žymeklis ne pačioje viršūnėje. Nuo žymeklio iki viršūnės dar apie 10 min.
    Na, o vaizdus įvertinti sunku dėl blogo oro. Man jie neparodė viso savo grožio. Bet gražiu oru neabejoju, kad žygis ir vaizdai būtų labai įspūdingi. Labiausiai išskirčiau pakrantės žydrynę ir tas mažas saleles išsibarsčiusias tolumoje.


           Miegoti einame anksti, nes oras vis blogėja: kyla vėjas, lyja.
    Vėjas įsisiautėja taip, kad rodos nuplėš palapinę. Tai rimtas testas tiek jai, tiek man, kaip jos statytojui.
    Pasigirsta balsai. Iškišu galvą. Matau kad kaimyninė palapinė nugriauta. Žmonės iš jos, net nebandė surinkinėti dalių, puolė slėptis į automobilį.
    Mūsiškė atlaikė kuo puikiausiai, nors naktis buvo beveik be miego: audra siautėjo visą naktį.


    9 diena, 2020-08-07

    Rytas be lietaus, bet kadangi naktis be miego, tai jaučiasi nuovargis. Gerai, kad šiandien pusiau poilsio diena.
    Susirenkam palapinę, daiktus ir važiuojam iki SENJATROLLET-didžiausio pasaulyje trolio.
    Deja, trolio nėra, rekonstrukcija ar kažkas panašaus.

    Tai buvo paskutinė lankytina vieta Senja saloje, važiuojam į  Gryllefjord, iš kurio plaukia keltas į Andenes miestą Vesteralendo salyne. Dar fotografuojam paskutinius vaizdus.
     Per dieną plaukia vos 3 keltai ir tai, tik vasaros sezono metu. Pirmasis 11 val., po to 15 val. ir 19 val.
     Auto+vairuotojas 659 NOK (jei su „Troms billett“ 527 NOK). Suaugusiam 185 NOK (jei su „Troms billett“ 148 NOK). 
    Persikėlimas trunka 1 val. 45 min.

    Persikėlus, vos už 15 km., vietovė garsėjanti savo pakrante. Galima eiti žygį tarp STAVE ir BLEIK kaimelių. Maždaug viduryje, aukščiausias taškas-MATIND. Tokį žygį reikėtų planuoti visai dienai.
    Mes pasirenkame "sutrumpintą" variantą. Atvažiuojam iš šono, prie artimiausios atšakos link Matind. Maždaug čia: 69.235489, 15.949225. Vietovė vadinasi Bougtuva. 
    Nustembam, aikštelė perpildyta automobilių, nesitikėjau, kad trasa tokia populiari. Vienas automobilis stovi šalikelėje. Panašiai stojam ir mes. Ten punktyrinė linija. Manėm, kad taip statyti galima. Vos tik atsilaisvina vieta aikštelėje, perstatom automobilį ten, nes kai kurie pravažiuojantys automiliai pypina. Netrukus atvažiuoja policija. Rašo protokolą tam automobiliui, kuris stovi šalikelėje, kaip tik ką stovėjome ir mes. Žmona eina paklausti kas negerai. Policininkas užtikrina, kad mūsiškis stovi puikiai. Oi, kad jis žinotų, kur jis tik ką stovėjo 😂 Bet mes ne iš blogos valios, todėl ir ėjom pasiklausti. Pasirodo, ten kur yra punktyrinė linija, šalikelėje automobilį galima statyti, tačiau jo visi 4 ratai turi būti už važiuojamosios dalies ribos. Kalnuotoje vietovėje tai nėra paprasta. Taigi, per nežinojimą vos neužsidirbom baudos.
    Iki Matind (405 m.) užlipti reikėjo 1 val. 20 min. Sunkiausia dalis pradžioje, kai lipi visą laiką į kalną. Po to jau lengvas pasivaikščiojimas beribėmis "pievomis".

    Nuo Matind atsiveria vaizdai tiek į pakrantę, tiek į Stave, tiek į Blake pusę.


    Nuo čia galima ir paeiti į vieną ar į kitą pusę, link Bleik arba Stave.
    Važiuodami toliau, sustojam Bukkekjerka tualete, 69.104369, 15.573916. Ne dėl to, kad labai būtų prispyręs reikalas. Jis toks modernus, kad yra įtrauktas į geriausių Norvegijos tualetų 20-uką. 
    Ir iš tiesų, sėdėdamas ant klozeto, per stiklinę sieną, gali stebėti vandenyno pakrantę. Tuo tarpu žiūrintys iš kitos pusės, tavęs nemato. Jei nesinori ir to, gali paspausti mygtuką ir stiklas (taip, pats stiklas) pasidaro nepermatomu.
    Pakrantėje yra ir nedidelis švyturys. Yra ir tinkamų vietų nakvynei. Daugelis tuo ir naudojasi. Mes gi, po patirtos audros naktį, ne tik norime dar pavažiuoti į priekį, bet ir kaip tik, kuo labiau nutolti nuo vandenyno 😊

     Miegame SIGERFJORD RESTPLAS, 68.661491, 15.500093. Puiki vieta: yra ir wc su šiltu vandeniu, ir staleliai su gražiu vaizdu, ir puikių vietų palapinei.

    10 diena, 2020-08-08

     Rytas išaušta nuostabus 😍 Gera naujiena, nes šiandien numatytas žygis į kalnus.
    Bet prieš tai, dar reikia atvažiuoti į Svolverį-Lofotenų salų sostinę.
    Pribrendo reikalas ir pirmą kartą Norvegijoje, prisipilti kuro. 14,92 NOK už litrą (vėliau pylėmės ir po 13,59 NOK).
    Artėjant prie Svolverio akis pradeda džiuginti "lofoteniški" vaizdai.
    Žygį tai net nežinau kaip įvardinti, "2 in 1" jau buvo, tai šį kartą jau "3 in 1" 😊 Tai FLOJA (590 m.). SVOLVAERGEITA (356 m.) ir DJEVELPORTEN (apie 410 m.)
     Parkingas netoli Svolvear kapinių: 68.244354, 14.577892. Tai oficiali aikštelė ir mokama. Tačiau visiškai nesunkiai netoliese yra kur pastatyti automobilį ir nemokamai.
     Pradžia pati sunkiausia, nes visą laiką reikia lipti vien tik aukštyn. Į visas 3 vietas veda tas pats takas. Pats takas-laiptai, todėl tas sunkumas sąlyginis, nes lipti gana patogu.
    Viršuje matyti Svolvaergeita. 
     Svolveargeita-"ožkos rageliais" vadinamos 2 uolos, viena nuo kitos nutolusios nedideliu atstumu (1-2 m.). Esmė tokia, kad yra galimybė užlipus ant vieno "ragelio", peršokti į kitą. Tai nėra labai sudėtinga, bet aukščio baimė daro savo. Šiam išbandymui reikalingas vedlys, nes reikia specialios įrangos ir patarimų. Tai kainuoja gana nemažai ir būtina užsakyti iš anksto. Gidai "drąsina", kad "nebijokit šokti, nes jei ir nepavyks, tiesiai po uola yra kapinės" 😊
    Štai jos.

    Kadangi aš šios pramogos neužsakiau, o ir pinigų būtų gaila (šimtais eurų), tai suku link DJEVELPORTEN. Tai akmuo kabantis tarp uolų, panašiai kaip garsusis Kjerago.
    Bet akivaizdu, kad tik "panašus". Tai tik lengva parodija. Ant tikro Kjerago, prisipažįstu, kojos drebėjo, o čia labai saugu ir paprasta. Net ir nukritus, manau, pavyktų išvengti rimtesnių sužalojimų. O ir pasiekiamas jis nepalyginamai lengviau. Kita vertus, ne visi gi turi galimybių ir noro iki tikrojo Kjerago eiti, todėl čia puiki alternatyva, lengvai ir paprastai pasidaryti ne ką prastesnių nuotraukų.
    Yra galimybė į Floja lipti ir neužsukant į Djevelporten, būtų šiek tiek arčiau, bet manau, kad dėl nedidelio vingio, būtų kvaila praleisti šią vietą.
    Sekantis tikslas Floja viršūnė. Be gps einant, greičiausiai jos nepasiektum. Ne, ne dėl to, kad ji kažkur sunkiai randama. Ji visą laiką prieš akis. Bet esmė ta, kad jokių nuorodų nėra, o visas žmonių srautas traukia į apžvalgos aikštelę, kuri klaidingai sutapatinama su viršūne. Sekanti nuotrauka daryta nuo apžvalgos aikštelės pusės ir labai gerai matyti Floja-ji priešais. Ten kur žemiau matyti žmonės, yra išsišakojimas kairėje, iš ten ir atveda takas. Taip didžioji dalis atėjusių iki išsišakojimo, nesant jokių nuorodų ir neturint gps, pasuka į dešinę ir traukia tiesiai į apžvalgos aikštelę, dažnai net nesuprasdami, kad pati Flojos viršūnė liko kitoje pusėje.
    Na, o viršūnę pasiekti tikrai įmanoma. Yra gal tik labai trumpa atkarpėlė, prieš pat viršūnę, kuriai reikia šiek tiek daugiau jėgų ir drąsos. Čia vaizdai nuo jos į visas puses.

    Kita vertus, jei jūs nesate visiški pamišėliai ir maksimalistai, gražiausias vaizdas tikrai yra nuo apžvalgos aikštelės.
        Sekančioje nuotraukoje matyti (apačioje, dešiniau nuo centro) ir "ožkos ragelių" uola.
    Visam šios dienos žygiui, įskaitant ir užsukimą į Djevelporten, reikėjo 3 val. į abi puses.
    Ko gero, tai pats įspūdingiausias ir vaizdingiausias žygis Lofotenų salose. Nors visi kalba apie Reinebringeną, kaip Nr. 1, bet man čia patiko nepalyginamai labiau 😍
    Užsukame apžiūrėti ir SVOLVAER miesto.

    Einam į parduotuvę pirkti ledų ir čia mūsų laukia siurprizas. Šiek tiek kronų turėjome likusių nuo praeitos kelionės-2015 m. Duodu pinigus, sako netinka, jie nebegalioja 😒 Juos galima pasikeisti į naujai išleistus banke, bet tik Osle arba Tromsėje !!! Jie gal išprotėjo, tikrai nevažiuosim. Laimei, kiti pirkėjai iškart pasisiūlo pakeisti 😎 Kaip supratome, tie pinigai tapo kolekcininkų medžiojamais 😊  
     Kadangi diena dar nebloga, o kokia bus ryt-neaišku, susirandame ir kitą, prie Slovverio esančio tako-TJELDBERGTIND (367 m.), pradžią: 68.233636, 14.517229. 
    Jėgų jau nėra labai daug, todėl kyla dvejonės, nes tolumoje jau ir debesys matyti. Klausiu šalia gyvenančių, kokios yra orų prognozės. Sako, kad turėtų lyti, bet už 2 val. Klausiu koks oras ryt, sako, taip pat. Klausiu ar užteks tų 2 val. pakilti į viršų. Sako, kad net per daug. Ką padarysi, tenka lipti 😊
    Bėda ta, kad ir čia mėlynių tiek daug, kad lipimo laikas gerokai pailgėja 😊
    Na, o apie žygį galiu pasakyti, kad įvertinant "kainą", tai vienas iš vertingiausių žygių. "Kaina" šiuo atveju, pastangos ir tai ką už jas gauni. Lipimas lengvas ir neilgas, o vaizdai labai įspūdingi į visas puses 😍 Sakyčiau, kad "tinginukams" tai netgi galėtų būti kuo puikiausia alternatyva prieš tai eitam Floja-Slvolveargeita-Djevelporten žygiui.



    Į abi puses, net ir su mėlynių pavalgymais, užteko 1 val. 45 min. 
    Nakvoti važiuojame į netoli Svolverio užsakytą „Vandrerhjem Kabelvog“ per „Booking“. Po nakvynių palapinėje, tikrai jau norėjosi lovos ir dušo. Tai gana brangus viešbutis-hostelis, netgi be atšaukimo galimybės, 714 NOK už kambarį. Bet šioje vietovėje kainos labai aukštos, o į šią kainą įėjo ir "švediško stalo" pusryčiai. Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad jie buvo tiesiog nuostabūs: su lašiša, šviežių uogų kokteiliais ir pan. Miegas irgi buvo puikus. Žodžiu, tikrai rekomenduoju šią nakvynės vietą 😉
    Mus pikdžiugiškai džiugino jau ir faktas, kad prognozės vėl buvo tikslios, prasidėjo lietus ir lijo beveik visą naktį. Labai smagu, kai tokiu oru esi ne palapinėje 😊


     11 diena, 2020-08-09

    Jau nebesistebim, kad prognozės tikslios, diena apniukusi, nors ryte dar ir nelyja.

    Atvažiuojam į HENNINGSVAER. Jis dar vadinamas Lofotenų “Venecija”. 
    Realybėje tai tik epitetas, nelabai jis kuo skiriasi nuo kitų miestelių.
     Mes gi, kaip ir nemaža dalis kitų, atvažiavome čia ieškoti to ypatingojo futbolo stadiono. Ypatingas jis tuo, kad vienoje iš UEFA reklamų, jis buvo nufilmuotas iš drono ir atrodė tarsi būtų viduryje vandenyno. Labai gražu. Bet realybėje, ne iš viršaus, jis atrodo viso labo tik taip.
    Vos išvažiavus iš miesto prasideda ir žygio trasa į FESTVAGTIND (541 m.)
     Nuo viršūnės atsiveria vaizdas iš viršaus į Hennigsvear. Kaip visada, neturint gps ir nesant kitų žygeivių, rasti tako pradžią nebūtų paprasta. Reikėtų nuo šio parkingo: 68.168798, 14.22378, pagrindiniu keliu eiti tolyn nuo miestelio ir ieškoti nusukimo į dešinę, kur prasideda takas.
     Lipti tenka beveik visą laiką stačiai, bet visumoje tai nėra sunkus žygis.
    Reikėjo paskubėti, nes nežinia kada pradės lyti. Taip ir atsitiko, nuotraukos darytos jau lynojant, todėl vaizdas tikrai nėra toks, koks galėtų būti.

    Aukštyn užlipti reikėjo 1 val. Kadangi pradėjo lyti, tai tiek pat prireikė nusileisti ir į apačią.
    Atvažiuojam į Eggum paplūdimį. Nustembam, kad mokamas ne tik naktinis kempingas, parkingas, bet net ir įvažiavimas į paplūdimį (40 NOK).
    Bandžiau būti objektyvus ir atsiriboti nuo to, kad šiandien blogas oras, bet vistiek nesugebėjau įžvelgti nieko kas išvis būtų verta nors vienos nuotraukos.
    Važiuojam į tą pačią pakrantę iš kitos pusės, ten Unstad Beach. Nors čia irgi mokamas parkingas, įvažiavimas (20 NOK), o naktinis kempingas, man atrodo, išvis negalimas, bet čia jau gražiau. Ir privažiavimo kelias vaizdingas.
    Kadangi oras lietingas, tai šiandien nusprendžiam daugiau nieko nebeveikti, tik ilsėtis, todėl važiuojam į nakvynės vietą. 
    „Lofoten pensjonat“ užsakytas per „Booking“. Kaip Lofotenams, kaina nedidelė-450 NOK.
    Didžiausias šios vietos privalumas-vaizdas. Štai kokį vaizdą matėme per kambario langą (nuotrauka daryta kitą rytą, kai nebelijo).

       12 diena, 2020-08-10

    Rytas išaušta puikus. Lyg ir dėsningumas (su nedideliais nukrypimais), kad kas antrą dieną oras puikus 😊 Atitinkamai, kas antrą dieną ir lyja. Geras oras mums šiandien labai reikalingas, nes numatyta pamatyti daug.  
    Pirmiausia HAUKLAND BEACH. 
    Ankščiau tai buvo itin mėgiama vieta palapinėms statyti, nes šioje salyno dalyje tinkamų vietų joms statyti nebe tiek daug. Dabar gi, tai apmokestinta, todėl palapinių gerokai sumažėję. Apskritai, Lofotenai labai "komercilizuojasi", mokamais tampa parkingai, paplūdimiai ir pan. Šiame paplūdimyje taip pat mokamas ne tik palapinės statymas, bet ir parkingas.
    Bet tai vienas gražiausių paplūdimių 😍


     Žmoną jame ir palieku, nes ji lipti nenori, o aš išeinu į virš Hauklando paplūdimio esančią MANNEN viršūnę (400 m.). 
    Tai viena lengviausių trasų. Aukštyn užteko 55 min., o ir pats lipimas lengvas. Žemyn nusileidau per 40 min.
    O vaizdai puikūs. Manau, kad tai bene labiausiai kelionėje nustebinusi trasa. Tikėjausi gerokai mažiau, nei gavau 😍
    Iš pradžių vaizdas palipus į Hauklando paplūdimį.
    Dar kiek palipus atsiveria graži panorama į priešingą pusę nei jūra.
    Vienoje pusėje vaizdas į UTTAKLEIV paplūdimį.
    Kitoje pusėje Haukland Beach.

    Buvo gaila, kad žmona nelipo, nes žmonių viršūnėje nebuvo ir nebuvo ko paprašyti nufotografuoti "privalomos" nuotraukos, tokią daro visi užlipę-stovėdami ar sėdėdami ant to akmens, nuotraukos dešinėje.
    Kadangi žygis labai neišvargino, tai neilgai trukus mes jau prie OFFERSOYKAMMEN (436 m.) trasos pradžios.
    Kalnas nėra status, todėl takų yra daug. Tačiau jų pradžią rasti be gps, taip pat gali užtrukti.
    Parkingas čia: 68.154442, 13.498338.
    Lipimas ir čia lengvas. Daug mėlynių.
    Vaizdas nuo viršūnės nustebina ir čia. Net nežinau kas daro didesnį įspūdį, ar tas žydras vanduo apačioje, ar neaprėpiamos tolumos su tobulu kraštovaizdžiu 😍
    Vaizdai čia kitokie, nei iki tol matyti. Jie fantastiniai 😍
    Visko į vieną nuotrauką, net ir panoraminę, neįmanoma sutalpinti, todėl įkeliu 2 nuotraukas, kurios papildydamos viena kitą, sudaro bendrą gražiausios pusės visumą.

    Neužfiksavau atskirai kiek laiko reikėjo aukštyn ir kiek žemyn, bet bendrai reikėjo apie 2 val.
    Kol kas ši diena viena įspūdingiausių. Ar jos nesugadins paskutinė numatyta vietovė? Taip, krūvis nėra mažas, tačiau gražias dienas reikia išnaudoti 😊
    Atvažiuojam į Ballstad. 
       Čia norim pasivaikščioti kalvomis. Trasa taip ir vadinama "Ballstado kalvos".
    Parkingas ir trasos pradžia: 68,065799, 13.534611.
    Darome ratą, iš pradžių iki 68.066507, 13.529144 (paaukštėjimas apie 100 m.). Po to iki čia: 68.070282, 13.523021 (paaukštėjimas dar 160 m.). Tai aukščiausias pasivaikščiojimo taškas. Nuo jo sukame į kitą pusę: 68.066431, 13.518614. Ir leidžiamės žemyn. Norint galima eiti net iki Nonstinden (459 m.) 68.07204, 13.505222. Arba net Munkan (493 m.): 68.074375, 13.491376. Bet mes norime lengvesnio pasivaikščiojimo.
    Vos pradėjus lipti žmona ima murmėti, kad "čia visai ne kalvos, čia kalnai kaip ir visi kiti, į kuriuos reikia lipti" 😂
    Bet vaizdai viską atperka 😍



    Fantastiška šiandien diena ne tik dėl oro, bet ir dėl patirtų įspūdžių 😍 Visos trasos daugiau nei įspūdingos. "Ballstado kalvos" taip pat viena iš tų vietų, kuri labai nustebino. Galvojau, paaukštėįjimas nedidelis, nieko čia ypatingo nebus. Labai džiaugiuosiu, kad klydau 😎
    Viso čia, neskubėdami, praleidome apie 2-2,5 val.
    Pakeliui dar užsukame į NUSFJORD.
    Tai vienas vaizdingiausių žvejų kaimelių. Žmonės čia gyveno dar 425 m. pr. Kristų, nors kelias nutiestas tik prieš 50 m.  Jame yra tikras XIX a. „rorbueris“.
    Jau esame čia buvę, bet tikrai verta ir vėl sugrįžti. Jis, nors ir labai mažas, bet puikus 😍

    Labai gražus ir kelias vedantis link jo.
     Važiuodami link nakvynės vietos stabtelim ir Ramberg paplūdimyje. Jo nebuvau net pasižymėjęs prie lankytinų, nors jis nuostabus 😍 Nuotrauka to neperteikia.
    Netoli jo ir mūsų nakvynės vieta. Apie ją šiek tiek plačiau.
    Iš pradžių buvome užsakę 2 nakvynes kitoje nakvynės vietoje už 1000 NOK. Tačiau  gavome pranešimą, kad neva užsakėme ne kambarį, o tik lovą. Paprašėme patikslinti informaciją, bet jie nieko nebeatrašė. Kreipėmės į „Booking“. Pastarasis sutiko, kad mes teisūs, todėl pakeitė į kitą. Kadangi šioje vietovėje nakvynės vietų pasirinkimas labai nedidelis, tai gavome viešbutį, kurio 2 naktų kaina 1710 NOK. Skirtumą padengė „Booking“ !!!

    13 diena, 2020-08-11

    Keista, bet antrą dieną iš eilės oras puikus 😊 
    Šiandien pusiau laisva diena, numatytas tik vienas nesunkus žygis.
    Pakeliui FREDVANG tiltai.  



     RYTEN (543 m.) žygis akivaizdžiai vienas populiariausių, žmonių labai daug. Greičiausiai dėl to, kad tikrai lengvas lipimas, labai nuožulnus ir tolygus. 
    Parkingo galimybių gana daug, bet jei norėtumėt prie pat tako pradžios, aikštelės mokamos. Jei nieko prieš šiek tiek papildomai pasivaikščioti, gera ir nemokama aikštelė: 68.087036, 13.172731. 
    Takas yra ne vienas, kaip dažniausiai ir būna, kai kalnas nėra status. Bet reikia pasidomėti prieš važiuojant, nes vietoje gali tekti paklaidžioti ieškant pradžios.



     Iš viršaus atsiveria vaizdas į KVALVIKA paplūdimį
    Beje, į paplūdimį galima ir nueiti. Kai kurie ten eina miegoti su palapinėmis. 
    Yra ir uola primenanti Trolltungą. Didžioji dalis tik dėl jos ir lipa: fotografuojasi ir iškart leidžiasi žemyn. Sutinku, kad gal didelių stebuklų viršuje ir nėra, tačiau toks elgesys mane stebino.


    Aukštyn užlipti reikėjo 2 val. Nusileisti 1 val. 20 min.
    Bendrai paėmus, ši vieta mane kiek nuvylė. Gal dėl to, jog tikėjausi, kad tai bus vienas įspūdingiausių žygių, o buvo gražus, lengvas, bet lyginant su kitais, tik vidutinis.
    Vaizdas pakeliui. Lofotenai turi grožybių ir nelipant į kalnus.

    Kadangi nakvynės vietoje esame apsistoję 2 naktims, tai likusią dienos dalį skiriame poilsiui. Juk be kita ko, gyvename paplūdimyje !!!
    Štai koks buvo saulėlydis 😍

    Naktį pažadina kažkoks triukšmas iš bendro naudojimo patalpų. Pasirodo, įsibrovė pašaliniai ir kuo ramiausiai šeimininkauja, gaminasi valgį, šūkauja 😲 Paklausiam ką jie čia daro? Nesiginčija. Pasišalina. Nebūtų pikta, jei tai darytų bent jau tyliai, netrukdydami miegoti 😤



    14 diena, 2020-08-12

    Ryte apie naktį patirtus nuotykius papasakojam registratūroje. Jie atsiprašo, sako, kad bandys aiškintis, peržiūrės vaizdo kamerų įrašus ir kiša 200 NOK. Nustembam ir atsisakom, juk tikrai ne dėl to mes pasiskundėm ir tikrai net be pykčio, tiesiog informavom. Administratorius primygtinai kiša. Pagalvojam, gal ir tiesa, juk tikrai patyrėm nepatogumų ir tai žalos atlyginimas. Juk būna, kad suteikia papildomą nemokamą naktį, pusryčius, ekskursiją, ar kažkaip kitaip stengiasi įsiteikti klientui. 
    Oras puikus ir šiandien 😊 

    Važiuojame pro vieną iš vaizdingiausias žvejų kaimelių laikomą HAMNOY.



     Prie jo stovi ir autobusas su lietuviškais numeriais. Vairuotojas mums pamojuoja, atsakom tuo pačiu 😊 Tik grupės niekur nesimatė. Spėju, kad jis čia atvažiavo tik prisiparkuoti ir laukti, nes autobusui vietos reikia daug.

    Atvažiuojam į Reine. Jei neskaitytume kalnų ir vaizdų iš viršaus, tai vaizdas į miestelį iš apžvalgos aikštelės, vienas gražiausių vaizdelių iš viso salyno. 

        Žygis į REINEBRINGEN viršūnę (666 m.).
        Tai populiariausias ir daugelio vaizdingiausiu laikomas žygis. 
        Parkingo aikštelių yra, bet jos ne prie pat tako pradžios, o artimesnės gali būti ir perpildytos ar su stovėjimo ribojimais ilgesniam laikui.
        Tako pradžia yra ant kelio palei Ramsviko tunelio išorę: 67.923698, 13.079908. 
        Ankščiau tai buvo sunkus kopimas, nes kalnas labai status. Jei šlapia, tai išvis, labai slidu ir net pavojinga buvo. Kai dėl krintančių akmenų susižeidė ne vienas turistas, buvo įrengti Šerpų laiptai. Dabar tai jau lengvas ir paprastas lipimas. Tiesa, vistiek į kalną 😅
        Žmonių labai daug. Jaučiasi, kad tai populiariausia trasa.
        Laiptais lipti reikėjo 45 min. Jie veda beveik iki pirmosios apžvalgos aikštelės (316 m.). Nuo jos atsiveria vaizdas į Reine. Didžioji dalis (apie 90 proc.) čia savo kopimą ir baigia. Gali būti, kad net nesuprasdami, jog tai dar ne Reinebringen viršūnė. Ir nieko nuostabaus, informacijos beveik nėra, o internete visi šią apžvalgos aikštelę sutapatina su Reinebringen viršūne.
        Realiai, iki pačios viršūnės man reikėjo dar apie 1 val. Bet šita atkarpa jau vienas malonumas, nes eini nebe statmenai ir kalnų ketera. Reinebringen viršūnės aukštis 666 m. Pakeliui pasieki dar 2 viršūnes, kurių pavadinimų arba nėra, arba net maps.me programėlė nežino 😊 Net ir iš tų 10 proc., kurie eina šiuo taku, didelė dalis sustoja ties 2 viršūne. Nes ji jau pakankamai aukštai, vaizdas geras, o toliau yra nors ir trumpa, bet šiek tiek sudėtingesnė atkarpa. Po jos, takas vėl lengvas.



    Viso šiam žygiui reikėjo 3,5 val.
    Beje, jei kam aktualu, planuojant kelionę man buvo iškilęs toks klausimas, tiesioginio praėjimo iki Munken nėra 😉
    Objektyviai vertinant, gal ir nėra būtinybės pasiekti pačią Reinebringen viršūnę, nes vaizdas ir nuo pirmosios apžvalgos aikštelės tikrai geras ir nedaug nusileidžia vaizdui nuo pačios viršūnės. Nuotraukas peržiūrint, net teko pagalvoti kur čia kas ir net laikus pasižiūrėti 😊 Tačiau mane žavėjo pats ėjimas, takas kalnų ketera. Tikrai maloni atkarpa 😉
    Ši vieta, be jokios abejonės graži ir verta dėmesio. Tačiau, atsiprašau manančių kitaip, bet aš tikrai nevadinčiau jos Nr. 1 Lofotenuose. 

    Niekur važiuoti nereikia. Reine prasideda ir dar vienas mūsų nuotykis Lofotenų salose. Kelsimės keltu ir eisim su palapine miegoti į BUNES BEACH.
    Šis paplūdimys pasiekiamas tik pėsčiomis, nes nėra jokio kelio. Keltu galima atplaukti tik iki Vindstad, o nuo jo eiti pėsčiomis. Galima ir nesinaudoti keltu, bet tada jau būtų sunkus ir ilgas visos dienos žygis per kalnus. 
    Pradžioje susirandame keltą keliantį iš Reine į Vindstad. Iš tos pačios prieplaukos plukdo ir į Kirkefjordą. Darbuotojo nėra, jis ateina tik likus maždaug 30 min. iki išvykimo. Grafikus suprasti sunku: grafikas norvegų kalba skiriasi nuo grafiko anglų kalba. Kai po to, paklausėm atėjusio darbuotojo, jis net nebandė gilintis 😁 Bandėm paklausti ir dėl plaukimo dažnumo ir krypčių, bet irgi nesugebėjom suprasti: oficialus atspausdintas grafikas skiriasi nuo jo paaiškinimų 😊 Žodžiu, jis liko ne visai aiškus, bet plaukiam. Bilietas suaugusiam 63 NOK. Beje, grynais nepriima, tik kortele. Netgi rašo, kad nepriima kreditinių kortelių, tik debetines, nors mano kreditinė kuo puikiausiai tiko.                

    Plaukimas truko gal tik 15 ar 20 min. 
    Pirmieji vaizdai Vindstade puikūs.


    Iki Bunes Beach veda labai lengvas takas. Aukščio skirtumas tik 80 m. Tik tiek, kad šis žygis jau su kuprinėmis, tai jaučiasi. Užtrukom 45 min.


    Vandens neštis nebūtina, paplūdimyje yra upelis. 
    Gerų vietų palapinei statyti, nors vežimu vežk. Žmonių labai nedaug. Atstumai tarp palapinių labai pagarbūs.
    Labai džiaugiuosi, kad rinkomės žygį su nakvyne, nes daug kas atplaukia tik trumpam ir plaukia atgal. Šią vietą reikia ne pamatyti, o pajausti. Tas atsiribojimo nuo pasaulio, ramybės ir tylos jausmas, tikrai nepakartojamas 😎


     15 diena, 2020-08-13


    Žmona pasilieka paplūdimyje, o man, aišku, reikia užlipti į HELVETESTIND (602 m.).
    Paskutinė atkarpa.


    Nuo čia atsiveria vaizdas tiek į Vindstad ir Reine pusę.


    Tiek į Kirkefjord pusę.
    Ir žinoma, į patį Bunes Beach. 
     Aukštyn užtrukau 1 val. 15 min. Žemyn 45 min.

    Popietę grįžtame į Vindstad ir atplaukus keltui plaukiam į Kirkjefjordą. Bilietas 58 NOK suaugusiam.
    Esam vieninteliai keleiviai išlipantys šiame uoste. Gal ir dėl to, kad oras jau daug prastesnis. Be to, ši vieta jau nebe tokia populiari.
    Patraukiam iki HORSEID BEACH
    Tai dar sunkiau pasiekiamas paplūdimys. Ne tik dėl to, kad taip pat nėra kelio, čia jau ir eiti šiek tiek ilgiau ir sunkiau. Tenka įveikti jau 240 m. paaukštėjimą. Ėjome apie 1 val. Blogiausia, kad pradėjo lyti ir neatrodė, kad lietus gali praeiti. Pasislėpti irgi nebuvo kur. Palapinę teko statyti per lietų ir paskubomis. Čia vaizdas atgal, į Kirkefjord.


    Užtat paplūdimys priklausė vien tik mums. Buvome vieninteliai "gyventojai".


    Kaip matyti ir iš nuotraukos, geriamo vandens tikrai yra, tad vandens neštis irgi nebūtina.
    Lijo beveik visą naktį, nors išsimiegoti tai ir nesutrukdė. 
    Ši vieta panaši į Bunes Beach, bet tikrai dar atokesnė. Man ji ir gražesnė. Bet jei norisi nesijausti pernelyg vienišam, ar užlipti į kalną, tai geriau rinktis Bunes Beach.


     16 diena, 2020-08-14


    Šiek tiek nerimaujam ar atplauks keltas, juk tas grafikas toks mįslingas 😊 Atplaukė. 75 NOK žmogui ir mes jau Reine.
    Grįžtam į automobilį, jau net pasiilgom jo 😅
    Su užuojauta žiūrim į kopiančius į Reinebringeną, oras šiandien jau nelepina.
    Atvažiuojam į kaimelį „A“, paskutinį salų kaimelį.
    Bet nelabai yra ką ten veikti ar pamatyti.
    Važiuojam į netoliese esantį Sorvagen. Čia prasideda dar vienas nuotykis. Planas eiti į kalnus su 2 nakvynėmis. Šiandien pakilti iki Munkebu kalnų trobelės, šalia jos statyti palapinę. Jei oras leis ir bus jėgų, pakilti iki Munken viršūnės ir nusileisti iki stovyklos. Kitą dieną eiti iki Hermannsdalstind ir vėl grįžti miegoti į stovyklą.
    Oficialus ir mokamas parkingas: 67.891125, 13.010225. Čia ir tako pradžia.

    Pradedame kopimą iki MUNKEBU trobelės (410 m.). Ši trobelė priklauso Norvegijos turizmo asociacijai, todėl joje miegoti gali tik jos nariai. Plačiau apie tai parašysiu aprašymo pabaigoje. Dabar trobelė užrakinta net ir jiems, dėl koronaviruso.
    Jau pati trasos pradžia gana vaizdinga.



    Gaila, kad oras buvo nekoks, nors ir nelijo, bet buvo apniukę, vėjuota.
    Bet trasa labai nustebino tuo, kad ji absoliučiai kitokia, nei visos kitos. Yra stačių pakilimų, net grandinių, bet yra ir visiškai lygių atkarpų. Ežerėliai, kriokliai, be proto daug mėlynių, grybų. Savo reljefu ji visiškai nepanaši į kitas. Priminė gal labiau kokią Slovakiją ar net Alpes. Žodžiu, geru oru, trasa neprilygstama. Ne koks konkretus vaizdas, pati trasa.

    Po 3,5 val. kopimo pasiekėm trobelę.



    Buvom vieni pirmųjų, todėl galėjom išsirinkti visai neblogą vietą palapinei. Vėliau atėjo labai daug žygeivių ir jiems teko paieškoti dar ilgiau. Tai nėra paprasta, nes vienur akmuo, kitur vanduo, dar kitur nelygu ir t.t. Paskutiniai atėję išvis turėjo skubėti, nes prasidėjo lietus. Tapo aišku, kad į Munken viršūnę žygis atidedamas.
    Naktį lietus nerimo, o vėjas tik stiprėjo. Blogiausia, kad pasikeitė vėjo kryptis ir mūsų, kaip ir kitų, nebesaugojo uolos, kuriomis naudojomės kaip užuovėja. Vienu metu iškišęs galvą iš palapinės pastebėjau, kad nebėra 2-3 palapinių grupelės, kurios buvo pastatytos tiesiai ant uolos. Aš jau tada stebėjausi, nes jos buvo visiškai neapsaugotos nuo vėjo. Greičiausiai viduryje nakties jiems teko paskubomis ieškoti kitos vietos. Tarpais užeidavo tokie gūsiai, kad rodės, net uolą gali išjudinti. Gerai, kad jau turėdami patirties su audra patirta vieną iš pirmųjų naktų, palapinę statėme itin atsakingai. Ji puikiai atsilaikė. Ryte jautėme, kad dėl lietaus, netgi po palapine, teka naujai atsiradęs upelis, bet palapinė liko daugiau mažiau sausa. Tai komplimentas jai.


    17 diena, 2020-08-15

    Pirmą kartą prognozė nepasitvirtino. Turizmo informacijoje Reine, mums išvakarėse sakė, kad bus geras oras, o ryte oras vis dar toks pat: vėjuota ir lietinga.
    Iškišęs iš palapinės galvą matau, kad kažkieno palapinė nuskridusi ir kybo ties ežerėliu. Iš kalnų grįžtantis šeimininkas bėga link jos. Ką gi, laukia įdomi diena 😅    


    Kadangi oras pagerėjo tik šiek tiek, tai nenorėdamas visos dienos pragulėti palapinėje, susiruošiu lipti bent jau į MUNKEN (NORDTOPP) (770 m.).
    Pakeliui neaiškios paskirties "burbulas".

     Viršūnėje stebiuosi, kad nors HERMANNSDALSTIND pusėje jokių prošvaiščių, bet ta turizmo informacijos darbuotoja tikrai nemelavo, o prognozės galbūt ir tikslios, Reine šviečia saulė !!! 😵


    Čia vaizdas į Sorvagen pusę ir visas kelias, kurį mes vakar nuėjome.

    Grįžtu į stovyklą. Jau matau trobelę.

    Nuo Munkebu aukštyn-žemyn prireikė 2 val.

    Viršuje taip pat supratau, kad HERMANNSDALSTIND-aukščiausios vakarų Lofotenų viršūnės-1029 m., pasiekti man taip ir nepavyks dėl oro sąlygų. Tiksliau, būtų galima pasiekti, bet tik dėl pliuso, buvo akivaizdu, kad viskas lietinguose debesyse ir eiti neverta.
    Taip vietoj 2 suplanuotų naktų prie Munkebu, praleidę tik vieną, imam leistis žemyn.
    Vėjas beprotiškas. Vietomis, atviresnėje vietovėje, net nustovėti sunku.
    Galiausiai nusileidžiam iki žemesnės vietos. Čia vėjo nelieka, net saulutė žvilgčioja. "Ilsimės" mėlynėse 😅 
    Geru oru, ši vietovė, neabejoju, būtų viena įspūdingiausių Lofotenuose. Beje, yra galimybė nuo Munkebu eiti iki Vindstad ir po to į Bunes Beach. Galima būtų apseiti be kelto. Reikėtų maždaug pusiaukelėje nuo Munkebu į Hermannsdalstind, ties Krokvatnet ežeru, leistis link Forsfjorden.


     18 diena, 2020-08-16


    Šiandien poilsio diena, vienintelis tikslas-pervažiuoti atgal visą Lofotenų salyną, bet jau nieko nelankant.    
    Prie Skoddebergvatnet ežero esame išsinuomoję tikrą norvegišką "hytte" 2 naktims. Ir tai vos už 66 eur. !!! 
    Viskas labai sklandžiai, kodą nuo raktų dėžutės gauname telefonu, šeimininkų taip ir nesutikom.
    Vieta fantastinė. Rastinė trobelė vidurį miško ir dar prie ežero 😍



    Gerai, kad nepasilikom kalnuose laukti geresnio oro, beveik visą dieną lijo ir šiandien.


    19 diena, 2020-08-17

    Vėl lyja. Nustoja tik protarpiais.

    Buvo suplanuota važiuoti ir kopti iki HALLS FORTOPP (1314 m.), nuo kurio atsiveria įspūdingas vaizdas į STETIND. Tai būtų gana sunkus žygis, bet, ko gero, vaizdas to vertas.
    Deja, apgyvendinimo sąlygos tokios privačios ir tokios mielos, o oras toks prastas, kad nusprendžiam geriau net nebandyti ir pasilepinti poilsiu 😊
    Mėlynės ir grybai auga tiesiog kieme !!! 😍

    Kad būtų ramiau "prieš sąžinę", pasivaikštom bent jau po mišką, prie ežero.




    Jei kas norėtų kopti į Halls fortopp, tai buvau pasižymėjęs, kad parkingas: 68.176749, 16.550126. 


    20 diena, 2020-08-18


    Pajudame link namų.
    Artėjant link Norvegijos-Suomijos sienos, su žmona susiginčijam, kurioje vietoje būna tie elniai. Aš argumentuoju, kad elniai nežino nei politikos, nei geografijos, jie gali būti bet kur. Žmona sako, kad kiek esam važiavę, jei visada būdavo Suomijoje. Ir ką jūs galvojat? Vos kertam sieną, gal nei kilometro nespėjom nuvažiuoti, elniai 😃 Ko gero, jie visgi su suomiškais pasais 😊 Gaila, kad fotografuotis nemėgsta, visada atsuka užpakalį 😊
    Orai taip pat pasikeičia kardinaliai. Jei Norvegijoje, nors jau ir nebe taip, kaip paskutinėmis dienomis, bet buvo vis dar vėjuota, debesuota, protarpiais su lietumi, tai Suomijoje saulutė "žeme ritinėjasi" 😊
    Nakčiai apsistojame toje pačioje nakvynės vietoje kaip ir atvažiuojant, Kemi priemiestyje. Šį kartą su nuolaida, vos už 20 eurų 😊 
    Buvom labai pasiilgę pirties 😊
    Šeimininko paklausėm, sakė čia jau senai lietaus nebuvo, visos dienos tokios-šiltos ir saulėtos. Va taip, va 😵


     21 diena, 2020-08-19


    Važiuojam per Suomiją. Neapsisprendžiam dėl nakvynės. Nesame nieko užsakę. Žmona kažkodėl labai nori miegoti palapinėje. Aš jau psichologiškai "supakavęs" palapines, todėl labiau norėčiau kažkur "po stogu". Ji atsisako net internete panaršyti, kol aš vairuoju 😊 Tenka stoti ir ieškoti pačiam. Gali būti ne taip paprasta, kai ieškai tai pačiai nakčiai, jau vakarėjant. Niekada nesame ankščiau užsakinėję taip vėlai. Žmona grasina, kad jei nemiegosim palapinėje, visiems sakys, kad nepatiko kelionė 😅 Taigi, jei parašys blogą atsiliepimą, žinokit 😅 
    Užsakau per "AirBnB" kambarį hostelyje Helsinkio centrinėje dalyje už 33 eur. Didelis pliusas, kad nemokamai leido automobilį laikyti požeminėje aikštelėje, nes toje vietoje visur parkingai mokami.



     22 diena, 2020-08-20


    Nebuvau planavęs būti ir jau esam jame buvę, todėl Helsinkį nusprendžiam apžiūrėti improvizuotai. Visgi sunku atsisakyti tokios progos, kai neplanuotai atsidūrėme jo centre ir turim laisvo laiko.
    Hostelis visiškai šalia Pasila traukinių stoties, iš kurios tik viena stotelė iki senamiesčio. Hostelio prižiūrėtojas sako, kad jis mūsų vietoje net nepirktų bilietų, nes traukinys važiuoja tik apie 4 min. 😊
    Mes visgi perkam, nors jie gana brangūs: 3,30 eur. vienkartinis. Jis galioja visam Helsinkio viešajam transportui 80 min. nuo pažymėjimo. Mes iš tiesų panaudojome tik 4 min. 😊 
    Manau perpratę sistemą ir mokantys naudotis, gali rinktis ir elektrinių paspirtukų nuomos paslaugą. Kainuotų iki centro nuvažiuoti nebrangiai, o įspūdžiai būtų įdomesni.
    Senamiestyje viskas labai koncentruota, užtenka labai mažai laiko viską apeiti.
    Graži pati geležinkelio stotis. Ją "saugančios" skulptūros su veido kaukėmis.


     Turgaus aikštė ir krantinė.



    Bet žinoma, pagrindinė, gražiausia ir labiausiai lankoma vieta-pagrindinė Helsinkio katedra. Su žmona juokaujam, kad iš išorės ji labai graži, o viduje "tuščia" 😊, labai kukliai ir paprastai ji įrengta. Turbūt, taip ir turėtų būti. Žemiau jos ir Senato aikštė.





    Buvom nuėję ir iki Tempeliaukio bažnyčios iškaltos uoloje, bet į vidų nėjom.
    Iš pagrindinių lankytinų vietų patingėjom tik iki Sibelius monumento eiti, nes jis kiek toliau, o prie jo jau irgi esam buvę.
    Na ir žinoma, Suomenlinos salos, bei pilies nepamatėm, nes čia jau reikėtų daugiau laiko turėti.
    Uspenskio katedros nuotraukos nedėsiu, nes labai spigino saulė ir gavosi nevykusi.
    Po pietų mūsų keltas į Taliną (58 eur. už 2 suaugusius ir automobilį).


    Pirmoji Talino nuotrauka dar iš kelto.



    Apsistojame per "Booking" užsakytame numeryje netoli senamiesčio (vos 22 eur.) ir išeiname pasivaikščioti po Taliną. Nors ne kartą jame esame buvę, bet jo senamiestis labai mielas, visada smagu čia sugrįžti 😍
    Patkuli apžvalgos aikštelė.


    Kohtuotsa apžvalgos aikštelė.


    Aleksandro Nevskio katedra.  


    Rotušė ir aikštė.
        Šv. Kotrynos skersgatvis.
    O va Dominikonų šv.Katerinos vienuolyno, eilinį kartą neradome. Moka gi tie vienuoliai, net senamiestyje pasislėpti 😊      
    Praėjome ir pro Viru vartus, Laisvės aikštę, bet jau temo, todėl nuotraukos nekokios gavosi, jų nedėsiu.     

    23 diena, 2020-08-21

    Nuo pat ryto atvažiuojam į Kadriorgo parką su dailės muziejumi.
    Ankščiau čia nesam buvę. Labai gražiai tvarkoma muziejaus aplinka.





    Kad jau esam Estijoje, o specialiai važiuoti būtų gana toli, nusprendžiame "prasukti" ir pro šių metų lietuvių atradimą-RUMMA KARJAAR. Tai buvusio kalėjimo ir karjero teritorija. Įėjimas 4 eurai žmogui. Labai fotogeniška vieta.


    Įdomu tai, kad kabo lentelė, kad maudytis griežtai draudžiama, nors ne tik sukurta visa maudynių infrastruktūra (persirengimo būdelės, plūdurai, vandens inventoriaus nuoma ir t.t.), bet net ir perkant bilietą klausia "ar jūs tik į pliažą ar norit ir ekskursijos?" 😎
    Važiuojam namo.

    Žadėjau parašyti apie UT.NO (Norvegijos turizmo asociacijos namelius).
    Nameliai dažniausiai būna kalnuose, todėl jie nelabai tinkami, jei norėtumėt iki pat namelio atvažiuoti automobiliu.
    Metinis narystės mokestis 710 NOK, šeimos: 1275 NOK.
    Be tai nereiškia, kad nakvynės visus metus nekainuotų. Paprastai nariams nakvynė kainuoja apie 200 NOK, ne nariams 400 NOK. Ne nariai gali apsistoti tik lydimi narių.
    Principas toks, kad nei vienas narys negali likti be nakvynės, jei jam jos reikia. T.y. jei nebus norinčių, tu gali būti namelyje ir vienas. Bet jei norinčių ateis daugiau, nei yra numatyta miegamų vietų, jie vistiek turi teisę apsistoti namelyje. Tada galbūt miegmaišiuose, ant grindų, nežinau. 

    Žodžiu, UT.NO tinklalapyje reikėtų pasižiūrėti namelių vietas, jas sulyginti su savo planais ir paskaičiuoti ar apsimoka užsisakyti tą narystę. Viską galima padaryti internetu. Mums neapsimokėjo, bet gyvenant Norvegijoje, labai rimtai apie ją pagalvočiau. 
    Kas dar? Įdomios detalės:
    Iš viso kelionės metu užlipta maždaug į 9503 m. aukštį 👀
    Kelionės metu numečiau 5 kg. svorio, nors tikrai gerai maitinomės, tame tarpe valgėm ir čipsų, ledų, gėriau coca-colą, alų. Dažnai privalgydavau prieš pat miegą 😅
    Lofotenuose ir Senja saloje, be proto daug "Tesla" elektromobilių. To neįmanoma nepastebėti 😎
    Mano žmona nei dienos nepraleido be sijono 😃😜😎


4 komentarai:

Genovaitė rašė...

Įdomus ir informatyvus pasakojimas. Vaizdai nuostabūs. Skaičiau visus jūsų pasakojimus.10 balų!

Egidijus Timonis rašė...

Ačiū labai😊 Smagu, kad patinka. Pasistengsiu nenuvilti ir ateityje😊

Regina rašė...

Ačiū labai už išsamų aprašymą. Gaila, kad radau jį jau po savo kelionės. Būtų gerokai pagelbėję. Papildysiu: nuo Eggum poilsio aikštelės paėjus apie 1 km tolėliau yra garsioji skulptūra Head. Taip pat verta aplankyti kaimelį Vikten su stiklo studija pakrantėje.

Egidijus Timonis rašė...

Ačiū, Regina. Tai priežastis užsukti čia dažniau, kai planuosit keliones, gal ir ateityje, kuri nors informacia pravers😉 O taip pat dėkoju už papildymą, tai dar viena priežastis, kodėl į Lofotenus galima grįžti vėl ir vėl ☺️