Azorai 2021. Faial sala

Susisiekimas su Faial sala iš gretimos Pico salos - itin paprastas ir greitas. Nesudėtinga atplaukti ir iš Sao Jorge salos. Faial paprasta pasiekti ir su "Sata" lėktuvais. Čia yra ne tik keltų terminalas, bet ir labai garsus burlaivių uostas. Visa tai nulemia, kad sala labai gyvybinga.
    Faial salą žino visi jachtininkai kertantys Atlantą. Tai "privaloma stotelė". Ankščiau tik dėl patogios geografinės padėties. Dabar jau ir dėl tradicijos.
    Salos sostinėje Hortoje yra legendomis apipinta prieplauka. Jos pylimas lyg meno kūrinys. Pagal tradiciją, kiekviena į salą atplaukusi įgula ant pylimo sienų palieka piešinį. Dažniausiai tai būna šalies vėliava, jachtos pavadinimas, koks nors vaizdas, kartais vardai. Tikima, kad tai garantuoja sėkmę. Kai kurie piešiniai visiškai išblukę, o kai kurie visiškai nauji.
    Faial saloje vyko ir paskutinis ugnikalnio išsiveržimas Azorų salyne. Tai - Capelinhos ugnikalnis. Tai įvyko 1958 m. Po jo salos teritorija padidėjo 2,5 km². Dabar tai turistų itin mėgiama vietovė.
    Faial pasididžiavimas salos centre stūksantis krateris - Caldeira. Visi aplankantys salą būtinai jį aplanko.
    Faial taip pat garsėja ir savo paplūdimiais. Almoxarife laikomas vienu gražiausiu juodo smėlio paplūdimių salyne, o Porto Pim - balto smėlio.
    Faial priskirta mėlyna spalva. Greičiausiai, dėl to, kad joje yra žinomiausias uostamiestis - Horta, bei išskirtiniai paplūdimiai.
    Sala beveik apvalios formos, nes ją suformavo centre esantis ugnikalnis - Caldeira. Salos ilgis 21 km. Plotis 16 km. Aukščiausias taškas 1043 m. - Cabeco Gordo, esantis vienoje tos pačios Caldeiros keteros pusėje.
    Nors ji ir nedidelė, bet saloje gyvena apie 14 500 gyventojų. Lyginant su kitomis salomis, tai gana daug. Mano nuomone, tai lemia gana patogus susisiekimas, gretimų salų kaimynystė.
    Prisipažįstu, jei reikėtų rinktis gyvenamąją vietą Azorų salose, tai mano širdis priklausytų Santa Maria salai, bet protas lieptų rinktis būtent Faial salą. Ji judri, patogi, vaizdinga ir bet kada lengvai galima pasiekti daugelį kitų salų.
    Į šią salą mes atplaukiame iš gretimos Pico salos. Greičiausiai dėl to, kad atstumas nedidelis, keltas vėlavo vos 5 min. Plaukimas užtruko 25 min. Bilietas kainavo tik 3,60 eur. žmogui.
    Joje vėl nuomosimės motorolerį, nes automobilių nuoma mums pasirodė labai brangi.
    Jį rezervavome iš anksto internetu įmonėje „Yellow scooter“ (arba „JP Scooter“). 30 eurų dienai gal ir nėra labai pigu, bet norėjome ne mažiau 125cc galingumo, nes važinėsime dviese ant vieno. 2 šalmai įskaičiuoti.
    Saloje galima išsinuomoti motorolerį ir už 20 eurų, bet tai bus tik 50cc galingumo.
    Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad gavome kinišką "Kymco", kuris tuos 125cc turėjo galbūt tik teoriškai 😢
    Jei planuojat važinėti vienas, ypač tai aktualu merginom, ar jei esate lengvo svorio, verta pagalvoti apie saloje esančią elektrinių motorolerių nuomos paslaugą. Tai visiškai ekologiška transporto priemonė. Jos nuomos kaina panaši į tradicinio 50cc motorolerio, bet nereikia kuro. Ne tik prisidėsite prie švaresnės gamtos, bet ir šiek tiek sutaupysite 😉
    Mums toks variantas netiko, nes mes buvome dviese, per didelis svoris.
    Ateiname savo motorolerio į netoli uosto esančią būstinę. Savininkas (ar darbuotojas) sako, kad.. neturi 😲 Bandom tikinti, kad rezervavome prieš kelis mėnesius. Jis kažką nerišliai aiškina, jog kiti dar negrąžino. Nesuprantu aš to, juk čia ne aukštoji matematika, negi taip sunku apskaičiuoti laiką? Šiek tiek apsipykstam, nes jis linkęs vos ne mus pačius kaltinti. Nesusilaikau ir jam atsakau, kad organizaciniai sugebėjimai yra jo paties verslo dalis ir tai tikrai ne mūsų problema 😡
    Žodžiu, sako, kad turės už 2 val. Paliekam kuprines ir einam pasivaikščioti po Hortą.
    Pirmiausia Torre do Relógio bokštas, 38.541459, -28.625605 ir čia pat esantis parkelis - Florêncio Terra Garden, 38.541761, -28.626393.

Tada einame į jau aprašytą įžymųjį burlaivių uostą,
38.531095, -28.625453.

Tikrai įdomu patyrinėti įvairių kultūrų ir stilių piešinius.

Pagaliau nusiperkame ir įžymiojo Sao Jorge salos sūrio 😊 Sao Jorge saloje, tiesiog pritrūkome laiko.

Grįžtame už 2 val., bet motorolerio tenka palaukti dar apie 30 min., nes jo vis nėra. Imame nerimauti, kad tuoj pradės temti ir mes išvis nebeturėsime jokių alternatyvų.
    Horta nedidelė, daugiau pamatyti čia nėra ko, laukiame prie ofiso.
    Keisčiausia, kad kai motorolerį pagaliau grąžina, savininkas nei pusė žodžio nepasako dėl vėlyvo jo grąžinimo. Iš to darome išvadą, kad niekas jo grąžinti ir nevėlavo, savininkas tiesiog susigundė papildomu uždarbiu, nepaisydamas mūsų rezervacijos laiko.
    Kaip bebūtų, pagaliau atvažiuojame į mūsų nakvynės vietą. Šioje saloje vėl turime išsinuomoję visą namelį. Jis nedidelis, bet turi viską, ko reikia. Netgi sodą, kuriame tiesiai nuo medžio galima valgyti figų, kiek tik širdis geidžia. Bet didžiausias privalumas, kad vieta itin atoki, todėl dominuoja absoliuti ramybė. Tai Capelinhos vietovėje.
    Šią nakvynės vietą radome per “AirBnB”. 82 eur už 2 naktis.

29 kelionės diena, 2021-08-24

Dieną pradedame nuo apžvalgos vietos, kuri yra netoli Miradouro da Ribeira das Cabras. Iki jos reikia truputį paeiti. Takas neprižiūrimas. Dalis ėjimo per paprastą pievą. Ir pats taškas nėra kažkaip išskirtas ar pažymėtas. Bet ėjimo nedaug, o vaizdas gražesnis, nei nuo paties Miradouro da Ribeira das Cabras, kuris išskiriamas kaip vienas gražiausių salos "miradorų". Šios vietos koordinatės 38.606933, -28.755243.

Visiškai šalia ir pats Miradouro da Ribeira das Cabras, 38.608275, -28.749739.
    Jį daug paprasčiau pasiekti, reikia tiesiog sustoti važiuojant pakelės aikštelėje.

Atvažiuojame iki trasos. Privažiavimo kelio danga prasta.
    PR03FAI Levada. Linijinė. 7,6 km. 2,5 val. Reitingas 3,60. Lengva (beveik lygi). Tako pradžia 38.581567, -28.745734. Pabaiga 38.601997, -28.70938. Bet mes eisime atvirkščiai.
    Trasa puiki 😍 Ėjimas lengvas, vaizdai gražūs. Tai tikrų tikriausia levada. Gal minusas tik tas, kad ilgoka ji, kiek prailgsta. Ypač kai reikia eiti du kartus, nes reikia sugrįžti iki motorolerio.

Trasos pabaigoje (oficialiai pradžioje, nes mes einame atvirkščiai), Cabeco dos Trinta.
    Tai - labai įdomi vieta, verta užsukti net jei neinate trasos.
    Esmė tokia, kad eini taku, tada tunelis ir tu atsiduri nedidelio kraterio dugne !!! 😲
    Yra galimybė pakilti ir į jo viršų, bei pažiūrėti ne tik į patį kraterį iš viršaus, bet ir į nuostabų vaizdą link vandenyno 😍

Kad nereikėtų abiem eiti atgal, palieku žmoną, o pats grįžtu iki motorolerio.
    Bandau rasti ją, jau važiuodamas keliu aplinkui.
    Bet tai sunkiai sekasi, nes keliukų čia nedaug, jie prasti, o navigaciją važiuojant vienam motoroleriu ne tik sunku sekti, bet ji ir visai pastringa. Važiuoju spėliodamas 😤
    Galiausiai visgi ją surandu.
    Sekantis mūsų tikslas Caldeira, kurios šlaite ir ėjome levadą.
    Iki jos važiuojame artimiausiu keliu, kaip siūlo navigacija.
    Šioje atkarpoje yra ir apžvalgos aikštelė, 38.579829, -28.733235.
    Deja, tai klaida. Kelias labai blogas, o aikštelė neverta dėmesio.
    Bet svarbiausia, kad vargais ne galais, Caldeira pasiekiame.
    Visiškai pakanka pasigrožėti vaizdais viršuje, iš apžvalgos aikštelės.

Bet mes pasirenkame žygį aplink kraterį. Tai galimybė ne tik pažvelgti į jį iš įvairių kampų, bet ir pamatyti visą salą žvelgiant link vandenyno į visas puses.
    PRC04FAI Caldeira. Žiedinė. 6,8 km. 2,5 val. Reitingas 3,57. Lengva (apie 150 m. aukštyn ir tiek pat žemyn). Tako pradžia 38.580524, -28.70585.

Šiai dienai pakaks. Grįžtame į "savo namą", norim pasimėgauti ramybe ir poilsiu 😊
    Beje, nusileidimo kelias nuo Caldeiros link Hortos tiesiog fantastiškas, visą laiką prieš akis panorama - "už milijoną" 😍

30 diena, 2021-08-25

Rytą pradedame nuo Capelinhos pusiasalio apžiūros, šalia kurio ir gyvename.
    Tai vieta, kuri atsirado įvykus paskutiniam ugnikalnio išsiveržimui Azorų salose.
    Tarsi tai primenantis simbolis čia stovi apleistas švyturys - Lighthouse of Ponta dos Capelinhos, 38.596699, -28.823354.
    Nuostabi vieta 😍 Viena iš tų vietų, kur nuotraukos neperteikia visos magijos. Yra tik vienas minusas. Kai papučia vėjas, pusto smėlį 😜

Tikrai reikėtų nepatingėti nuvažiuoti ir kelis šimtus metrų arčiau vandenyno, iš ten atsiveria dar vienas puikus vaizdas 😍

Važiuodami toliau, užsukame į netoliese esantį parką - Reserva Florestal Natural do Parque do Capelo, 38.583774, -28.783661.
    Tai vieta skirta pavalgymui, poilsiui, bet iš kitų ji išsiskiria savo detalėmis.

Atvažiuojame iki Rail Morro de Castelo Branco, 38.52771, -28.746345.
    Čia yra ir pėsčiųjų trasa, tačiau privažiavimas geras, kitų akcentų nėra, todėl manau, kad pakanka pasivaikščioti jos "širdyje".

Taip priartėjame prie Hortos.
    Neminėjau, tačiau rytoj mes išskrendame iš Faial. Motorolerį turime grąžinti dar šiandien - Hortoje, nes oro uoste negalima. Oro uostas yra tolėliau nuo miesto. Iš mūsų dabartinės gyvenamos vietos susisiekimas tiek su Horta, tiek su oro uostu būtų sudėtingas, todėl keičiame gyvenamąją vietą.
    Vienai nakčiai apsistojame “Monte da Guia” (per “AirBnB”). 41 eur. už naktį. Tai - Hortos pakraštys į oro uosto pusę. Viena prabangiausių nakvynės vietų šioje kelionėje 😎 Itin nauja buitinė technika, kaip ir visas pastatas, bei baldai. Ramu. Vaizdas prabangus, į Monte de Guia kalną, bei Porto Pim paplūdimį. Ir kas itin žavėjo, nepaprastai greiti ir tikslūs šeimininkės atsakymai užsakymo ir viešnagės metu. Jei kada planuosite apsistoti Hortoje, nedvejokite dėl šios vietos 😉
    Palikę daiktus, tęsiame pažintį su sala.
    Vaizdas nuo Monte da Guia, 38.520635, -28.628436, ikoniškas. Tai panorama į Hortą ir Porto Pim pliažą 😍
    Pats Beach of Porto Pim, 38.524188, -28.625688, garsėja kaip vienas gražiausių paplūdimių visame salyne, nes jis yra balto smėlio.

Daug nesitikėdami kylame į Miradouro do Monte Carneiro, 38.540617, -28.644060.
    Maloniai nustembam, kad vaizdas nuo čia į Hortos miestą, Monte da Guia kalną ir Porto Pim pliažą tiesiog nuostabus 😍 Maža to, tolumoje matyti ir Pico sala su to paties pavadinimo viršūne 😍
    Labai keista, kad žmonių kažkodėl čia nebuvo.

Hortą galima apžvelgti ir iš kitos pusės - Miradouro da Nossa Senhora do Pilar, 38.549052, -28.624485.

Labai nedaug pavažiavus ir Miradouro de Nossa Senhora da Conceição, 38.547869, -28.616242.
    Nuo šios apžvalgos aikštelės nuostabus vaizdas ne tik į Hortą, bet jau į skirtingas salos puses 😎

Netoli ir dar viena puiki apžvalgos aikštelė - Miradouro Mirante, 38.556559, -28.635993.

Nusileidžiame į vieną žymiausių salyno juodo smėlio paplūdimių - Almoxarife Beach, 38.554186, -28.609345.
    Bet jis didelio įspūdžio nepalieka.

Po prieš tai matytų, nublanksta ir Miradouro de Ribeiro Seco, 38.583233, -28.612791. Jį galima netgi praleisti.
    Nebe toks įspūdingas ir Miradouro do Cabeço das Pedras Negras, 38.591773, -28.625573.
    Bet važiuojant pro šalį užsukti galima.

Vėl leidžiamės. Šį kartą iki vandenyno pakrantėje esančio Lighthouse of Ribeirinha, 38.595636, -28.602691.
    Privažiavimas labai blogas, t.y. kelio danga siaubinga 😱
    Iš tiesų, iki paties švyturio važiuoti ir nereikia, visiškai pakanka pasiekti Miradouro da Ribeirinha, 38.596585, -28.611466.
    Nors tai nieko nekeičia, kelias tas pats, tik ši apžvalgos aikštelė kiek arčiau.

Pasiekiame dar vieną pažymėtą tašką - apžvalgos vieta be pavadinimo, 38.623121, -28.673891.
    Pati aikštelė neverta dėmesio. Bet mus sužavi nuo kalno atjojęs raitelis 😎 Pamatęs, kad jį fotografuojam, netgi specialiai sustoja ir palaukia 😊 Tai tikrai išskirtinė transporto priemonė 😊

Grįžti į Hortą nusprendžiame per kalną, užsukdami į dar vieną apžvalgos aikštelę be pavadinimo, 38.613311, -28.698428, bei Old Cabouco the Recreational Forest Reserve parką, 38.598712, -28.681441.
    Nei vienas, nei kitas neverti dėmesio, o kelias labai prastas. Būtume žinoję, geriau būtume važiavę pakrantės keliu. Toliau, bet greičiau ir patogiau.
    Maža to, vienu metu pradeda lyti toks lietus, kad net tenka ieškoti kur pasislėpti. Laimei, tai trunka neilgai.
    Hortoje grąžiname motorolerį. Viso saloje pravažiavome 207 km. Sunaudojome 5,3 ltr. kuro. Benzino kaina čia kaip ir kitur 1,522 eur. už ltr.
    Turime visą vakarą, nes išskrendame tik rytoj. Susirandame "Cafe Sport" kavinę. Norėtume joje pavakarieniauti.
    Ją jau galima laikyti ne tik lankytina vieta, bet ir vienu salos simbolių. Būtent čia kadaise susirinkdavo jūreiviai atplaukę į Hortą. Čia buvo galima ne tik pasistiprinti, bet ir papasakoti, bei pasiklausyti naujienų iš viso pasaulio.

Deja, šiandien ji labai populiari tarp turistų, todėl laisvo staliuko gauti čia neįmanoma.
    Kiek pastebėjome, niekas čia ir nevalgo, visi tik geria.
    Mums tenka grįžti į nakvynės vietą.
    Mūsų dar laukia sunkus galvosūkis, kaip nusigauti rytoj iki oro uosto. Nuo Hortos važiuoja autobusai, bet vienas jų atvežtų prieš pat skrydį, kiek nedrąsu rizikuoti. O kitas atvežtų 3 val. ankščiau, norėtųsi tą laiką geriau skirti ilgesniam miegui 😌

31 diena, 2021-08-26

Mūsų skrydis tik 12.40 val., bet nenorėdami rizikuoti visgi pasirinkome autobusą, kuris į oro uostą mus atvežė likus 3 val. iki skrydžio. Kelionė truko vos kelias minutes. Bilietas kainavo 1,47 eur. žmogui.
    Pabandau pasivaikščioti apylinkėse, bet nei eiti, nei pamatyti ten tikrai nėra ko.
    Laukiant lėktuvo pamatau porelę, atskridusius su palapinėmis. Atiduodu jiems dujų balionėlį, gal pravers. Mes vis tiek jo negalime pasiimti į lėktuvą. Gal taip užsidirbsim karmos taškų 😎
    Beje, mums neprireikė ir šioje saloje, bet jei kam reikėtų, saloje yra sekantys kempingai:
„Varadouro“ , 38.566089, -28.775632. Atsiliepimai geriausi 4,4. Elektra, natūralūs baseinai, neperkrautas, yra kavinukė ne per didelėmis kainomis, malkos, normali kaina.
Parque de Campismo do Salão, 38.624989, -28.659818. Gali būti, kad nemokamas.
Camping playa de Almoxarife, 38.552823, -28.609071. Apie jį informacijos neturiu.
Maps.me dar rašo kempingą Parque de campisimo da Boca da Ribeira 38.591809, -28.599452, bet "google" jo nerodo.

Faial sala nors ir nedidelė, bet turi visko labai daug. Nežinau, ką čia reikėtų veikti mėnesį, bet kelioms dienos užsukę tikrai nepasigailėsit 😉 Kita vertus, net ir gyventi čia gali atrodyti patrauklu, nes sala gyvybinga, kraštovaizdžiai puikūs, o susisiekimas geras.
    Skrendam į pačią mažiausią Azorų salyno salą - Corvo.