Madridas ir jo apylinkės 2015

Sveiki iš naujo 😊
   Šį reportažą teisingiau būtų buvę pavadinti Madrido apylinkės ir Madridas, o ne Madridas ir jo apylinkės, nes pačiame Madride praleidom vos 1,5 paros. Bet apie viską nuo pradžių 😊
   Kaip ir kasmet, pavasarį prasidėjo „kelionių lomkės“ 😴. Jei nesi slidinėjimo fanas, žiemą pasirinkimas ir galimybės keliauti tikrai nedidelės, organizmas ištroškęs šilumos ir žalumos, o prie viso to ir siela bunda iš žiemos miego. Tačiau pasirinkimas ankstyvą pavasarį labai nedidelis, todėl šį laikotarpį man visada sunkiausia ištverti 😤
   Šį kartą akis užkliuvo už „Ryanair“ skrydžių išpardavimų. 70 eurų žmogui, Madridas, į abi puses. Man pasirodė tikrai nedidelė kaina. Bet labiausiai užkibau ant to, kad tai Velykinis laikotarpis, o tai reiškia, kad vaikams bus atostogos, suaugusieji turės papildomų nedarbo dienų, todėl vaikus bus galima palikti giminaičiams ir bent nors trumpam ištrūkti negalvojant „ar įsidėjau pampersų“ 😊
   Bet labiausiai turbūt patiko tai, kad eilinį kartą nereikės apsiryti per „storas, lietuviškas Velykas“.
   Taigi, skrendam dviese su žmona iš Vilniaus.

1 diena, 04.01, trečiadienis.

Prieš skrydį, oro uoste, prie įlaipinimo vartų, vaišina pyragėliais ir sušoka “Flamenko”, mes supratom, kad tai lyg ir naujos skrydžio krypties atidarymo proga. Man atrodo šoko lietuviai, bet koks skirtumas 💃

O va, kodėl lėktuve visi instruktažai tik ispaniškai ir angliškai nelabai aišku.
   Skrydis truko beveik 4 valandas.
   Lietuvoje tuo metu buvo ne daugiau +5 laipsnių, Madride apie +20. Tai pajutome dar lėktuve, labai jau kepino mus, turbūt adaptavo 😊
   Išlipus girdime kaip kartu skridę lietuviai sako: “va dabar tai pavargsim”, tai kalba apie susiorientavimą oro uosto terminale ir bagažo atsiėmimą. Mes tik su rankiniu bagažu, todėl mums paprasčiau, tačiau vistiek susukam ne vieną ratą kol randam išėjimą 😵
   Na ne visai išėjimą, nes pirmiausia einam atsiimti išsinuomoto automobilio.
   Jo nuoma turėjo įdomių niuansų. Automobilio nuoma iš anksto internetu nuo 2015-04-01 17 val. iki 2015-04-06 17 val. mums kainavo 99 eurus. Lyg ir nedaug, tačiau jei tai nebūtų Velykinė savaitė, ji būtų kainavusi dar gerokai pigiau. Įdomiausia tai, kad ieškant automobilio per įvairias tarptautines kompanijas (“Hertz”, “Budget”, “Avis” ir t.t.), kaina buvo ženkliai didesnė, tačiau mums pavyko rasti vietinę ispanų kompaniją “Autoturistica”, kurioje ir išsinuomojome automobilį. Galima būtų rasti istorijų apie tai, kad mažos kompanijos priekabios ir po to būna daug problemų, tačiau šiuo atveju mes automobilį gavome iš to paties “Hertz” !!!!!! Taigi, keista, bet jei nuomotumėmės tiesiogiai iš „Hertz“ kaina būtų gerokai brangesnė, nei per vietinį tarpininką 🙉 Paklausia ar norim „Kasko“ draudimo, 23 eurai dienai. Tai daugiau nei kainavo pati nuoma. Atsisakom ne tik dėl kainos, pasitikim savimi ir tuo, kad čia civilizuota šalis.
   Gaunam „Hyundai 10“ benzininį, nuvažiavusį vos 483 km. !!!!!

Iki Madrido centro apie 20 km., bet mūsų šios dienos vienintelis tikslas-tame pačiame kaip ir oro uostas, Barajas rajone esantis viešbutis, kuris nuo oro uosto vos už 5 km.
   Deja, pravažiavome apie 25 km. Iš pradžių neiškart radom išvažiavimą iš oro uosto aikštelės. Ten ta pati ratų sistema kaip ir oro uosto terminale, iškart prisiminėm tuos lietuvius „dabar tai pavargsim“ 😜. Bet aišku tuos papildomus 20 km. susukom ne aikštelėje 😊. Kelių labai daug, žiedų irgi, nepratus labai painu viskas pasirodė, vis pataikėm ne į tą išvažiavimą, kol gal po 3 grįžimo į oro uostą su žmona ėmėm juoktis iš filme „Greitis“ pavartotos turisto frazės: „čia oro uostas“, „ir ką?“, „oro uostą aš jau mačiau“ 😃
   Pagaliau įvažiavus į gyvenamąjį kvartalą, kuriame yra viešbutis, taip pat susukame kelis ratus, nes ten vienpusio eismo sistema ir reikia rasti tą vienintelį labirinto kelią.
   Galiausiai mes viešbutyje. Labai patiko, kad jis apartamentų tipo, nes yra ir virtuvė ir skalbimo mašina ir t.t., nors žinoma skalbtis tik atvažiavę dar nepuolėm 😊
   Ką nusprendėm padaryti, tai nueiti iki prekybos centro maisto, nes kitos dienos gali būti intensyvios, o mes su rankiniu bagažu juk negalėjome atsivežti normalaus maisto, jau nekalbant apie gėrimus. Viešbučio darbuotojas siūlo važiuoti automobiliu, bet mes sakom, kad „Barajas rajoną“ jau pažįstam (visos kelionės metu juokdavomės pavartojus šią frazę) ir ratų sukti nebenorim, tad geriau pasivaikščiosim 😉
   Šilta, sakyčiau šioks toks šokas persikėlus iš lietuviško pavasario 😱
   Randam prekybos centrą, vargstam kol randam įėjimą, reikia gi sugebėt jį taip paslėpt 😛 Bet tai būtų smulkmena, mūsų neįleidžia, tipo tai kažkokia „profesionalų“ parduotuvė, apsipirkinėja didmenininkai ir pan., nors matėm ne vieną einantį su paprastu nedideliu maišeliu pirkinių.
   Ieškom parduotuvės „megėjams“ 😊 Matom, eina vyras su pilnais prekybiniais maišeliais, žmona sako: „gal paklausiam kur?“, sakau: „nejuokauk, matai koks "pasikočiojęs", ir dar su 2 dideliais maišeliais, aišku kad „profesionalas““ 😃, juokiamės abu garsiai, žmogus galėjo ir nejaukiai pasijusti 😊
   Galiausiai randam tą prekybos centrą. Nors planavom nusipirkti tik „ko nors“, ir net maišelio nepasiėmėm, bet apsiperkam kaip tikri lietuviai-jei nebrangu tai imam 😊 Tas nebrangu tai panašiai kaip Lietuvoje.
   Viešbutyje išgeriam vyno ir einam miegoti, reikia gi pagaliau pailsėti 😊 Beje, kad nereikėtų kartotis, be litro vyno miegoti nenuėjom nei vienos dienos. Alkoholikai 😊. Kaip gali jo negert, juk čia Ispanija, o ir kainuoja jis kaip pas mus sultys. Kainos nuo 60 euro centų už litrą. Bet tokio tik paragavom, nelabai patiko, bet buvo įdomu sužinoti koks turi būti vynas už tokią kainą.

2 diena, 04.02, ketvirtadienis.

Važiuojam iki MONASERIO DE EL ESCORIAL SAN LORENZO. Renkamės "vaizdingą" 505 kelią. Apie 70 km. Tiesą sakant, kelias nelabai jau ir vaizdingas, gal ir gražesnis nei autostradoje, bet šiaip nevertas dėmesio.
   Kompleksą sudaro rūmai, vienuolynas, mokykla ir muziejus.
   Dirba nuo 10 val. iki 20 val. Kaina 10 eurų žmogui.
   Parkingą randam labai lengvai pačiame miestelio centre ir nemokamą, nors tai turbūt labiausiai žinoma lankytina vieta Madrido apylinkėse.

Toliau važiuojam į maždaug už 10 km. esantį Franko statytą memorialą karo aukoms atminti-SANTA CRUZ DEL VALLE DE LOS CAIDOS.
   Pėsčiomis ten nepakliūsi, nebent susiruoštum visos dienos žygiui, kuris būtų sudėtingas, varginantis, o rezultatas neatperkantis įdėtų pastangų.
   Įėjimas 9 eurai žmogui. Įėjimas čia tik sąlyginis pavadinimas, nes nusipirkęs bilietą kokius 3-5 km. dar važiuoji automobiliu. Ten tokia trasa-žiedas tarp miškais apaugusių kalnų.
   Labiausiai nepatiko, kad tiek keltuvas, tiek pėsčiųjų trasa vedanti prie pat kryžiaus viršuje, uždaryta.

Ieškome vietos nuo kurios gražiausias vaizdas į MONASERIO DE EL ESCORIAL SAN LORENZO vienuolyną. Tai jau kitoje miestelio pusėje-SILLA DE FELIPE, nes karalius Filipas II iš ten mėgo stebėti statybas. Iki šios vietos apie 15 km.

Tolimesnis mūsų tikslas-AVILA viduramžių miestas. Galima važiuoti magistralėmis, bet mes važiuojame tuo pačiu “vaizdingu” 505 keliu. Apie 60 km.
   Iš čia, nuo kelio Nr. 505, vaizdas į vienuolyną taip pat neblogas.

Pagrindinė AVILA įžymybė ir traukos vieta-viduramžių siena su 88 bokštais, geriausiai atsiverianti nuo “4 stulpų monumento” prie kelio į SALAMANCĄ. Bet mes pirmiausia apvaikštome patį miestelį jo gynybinėmis sienomis. Užlipimas 5 eurai žmogui.
   AVILA paliko įspūdį, gražus, jaukus miestelis 👍

Toliau važiuojam iki SALAMANCOS, iki kurios apie 110 km.
   Atvažiuojam jau temstant, miestą apžiūrėsim rytoj.

3 diena, 04.03, penktadienis.

SALAMANCA-įtraukta į UNESCO. Pagrindinės įžymybės:universitetas, senamiestis, Romos tiltas, namas su “kriauklėmis”.
   Viešbutis centre, tik išėjus pamatom kažkokią procesiją, iš pradžių įdomu, bet vėliau jų matėme kiekvieną dieną kiekviename miestelyje, taip ispanai pažymi Velykas.
   Šis miestas žmonai patiko labiausiai iš visos kelionės.
   Pakilimas į bokštą 3,75 euro žmogui.

Važiuojam link TOROS DE GUISANDO (akmeniniai buliai), iki kurių 160 km.
   95 benzino kaina 1,15 euro už litrą.
   Čia pat ir parduotuvė: apelsinai 60 euro centų už kilogramą ir skonis nerealus, o braškių skonis gal ne toks įspūdingas, bet kaina balandžio mėnesiui įspūdinga-1,25 euro už kilogramą, ir jos tokios didelės didelės, vos į burną telpa 😊
   Toliau važiuojam turbūt pačia gražiausia kelio atkarpa šioje kelionėje pakelės vaizdų prasme, tik gaila labai trumpa.

Štai ir tie akmeniniai buliai, nežinau jų istorijos, tiesiog jie buvo pakeliui, žemėlapyje pavaizduoti kaip lankytina vieta, ir ne šiaip vietiniame, o europiniame kelių žemėlapyje, turbūt pamatėm kažką svarbaus 😄

Iki kito tikslo-TOLEDO, 80 km.
   Atvažiuojame dar pakankamai anksti, todėl miestą apžiūrim dar šiandien.
   Čia ta Velykinė procesija jau pasiekusi pamišimo ribą. Pagrindinėje aikštėje ir gatvėse aplink ją, išdėliotos kėdės su numeriais, žmonės stovi ilgose eilėse prie mikriuko, kuriame nemokamai dalinami lapeliai, ant kurių nurodytas jiems priklausantis kėdės numeris. Tada visi ieško tų savo kėdžių, ir visa tai dėl to, kad turėtų galimybę stebėti kaip 10 min. pro juos eis ta procesija.
   Mums ta procesija labai trukdė, nes kai kurios pagrindinės gatvės buvo aklinai užkimštos. Tik parvažiavęs susižiūrėjau, kad taip ir nepadariau nei vienos nuotraukos iš tos Toledo procesijos. Tai tik patvirtina, kokia ji man pasirodė neverta dėmesio.

Atsigeriam vyno. Žmonai šiai dienai jau pakanka, ji pasilieka viešbutyje, o aš išeinu ieškoti panoraminių vaizdų anapus upės į naktinį Toledą.
   Turimas žemėlapis suklaidina, pasuku ne tuo keliu nuo miesto ir dėl to padarau apie 10 km. vingį.
   Galiausiai randu, vaizdai tikrai įspūdingi, tik nufotografuoti naktį nepavyksta.

4 diena, 04.04, šeštadienis.

Kadangi vaizdas į miestą tikrai buvo įspūdingas, sėdus į automobilį žmoną vežuosi į tą pačią vietą, ne tik jai parodyti, bet ir pats noriu pamatyti Toledą dieną. Labai gražu 😍

Važiuojam 65 km. iki CONSUEGRA (Don Kichoto malūnai).
   Ten pat ir pilis. Smagu pajusti tą dvasią 😎

Ilgai negaištam, nes iki kito tikslo-CIUDAD ENCANTADA parko 220 km.
   Dar neprivažiavus parko pamatom aikštelę, kurioje visi stoja. Vaizdai verti dėmesio.

Įėjimas į parką 5 eurai žmogui.
   Internete rašo, kad ratas apie 2,5 km., reikia apie 1,5 val. Kiek mums reikėjo nefiksavau.
   Vieta verta dėmesio. Labai daug vaikų.

Netoliese CUENCA miestas, kuris įtrauktas į UNESCO.
   Iš pradžių sukam ratus po miestą ir nesuprantam kur turėtume važiuoti, nes nei viena dalis į viduramžių palikimą nepanaši, o ir parkuotis nėra kur, gal dėl to, kad savaitgalis, parkingas nemokamas, todėl automobilių grūste prigrūsta.
   Galiausiai kažkaip, kažkur, randam vietelę automobiliui ir jį palikę lipam į kalną su kryžiumi, nuo kurio manom bus visas miestas kaip ant delno, todėl bus aišku kur eiti toliau.
   Kalnas nedidelis, takelis nesudėtingas, bet kai lauke apie +20-25 laipsnius tai nėra taip jau lengva. Užlipam, vaizdas įspūdingas, buvo verta 😍

Pasitvirtina ir spėjimas, kad tampa aišku kur eiti toliau.
   Randam nusileidimo taką per kitą pusę, iki senamiesčio apie 20-30 min.
   Pakeliui matome pamišusių laipiotojų, kurie net su kūdikiais ten susirinkę 👪

Cuenca jau man labiausiai patikęs miestas 😍

Prisipilam benzino po 1,16 euro už litrą ir važiuojam į viešbutį jau kitapus Madrido, iki jo apie 215 km.
   Atvažiuojam jau sutemus. Tradicinis litras vyno, dušas, ir einam miegot 😎

5 diena, 04.05, sekmadienis.

Pirmasis dienos tikslas, visiškai netoliese esanti MANZANARES EL REAL pilis.
   Įėjimas 5 eurai žmogui. Ten gal gražiausia ne pati pilis, o apylinkės.

Važiuojam vaizdingu 601 keliu, labai keistas jausmas kai matai tokius vaizdus Ispanijoje 👀

Beje, atviru keltuvu už 7 eurus į abi puses, galima pakilti iki pat viršūnės, bet mes taupėm laiką, o ir vaizdai nelabai gal ten bepasikeistų.
   Atvažiuojam į SAN ILDEFONSO LA GRANJA karališkuosius rūmus.
   Miestelyje vėl procesijos.

Įėjimas į rūmus 9 eurai žmogui.

Iš pradžių nueinam į rūmų bažnyčią, joje fotografuoti neleidžia, didžiausia įspūdį palieka didžiulės senovinės knygos, niekur tokių neteko matyti, lyg iš pasakų kokių.
   Tada darbuotojai primygtinai mus kreipia į parką su fontanais, į kurį atskirai įėjimas kainuotų 4 eurai, bet mums įskaičiuotas į rūmų kainą.    Einam ir stebimės, už ką čia reikėtų mokėti tuos 4 eurus, paprastas parkas, fontanai blankoki, net neveikiantys. Bet žmonių srautas eina tik viena kryptimi, vedami bandos instinkto einam ir mes. Vėliau sužinojom, kad tai vyksta labai ribotą laiką ir gal tik kartą per dieną, todėl mus ten pirmiausia ir pasiuntė 😎
   Ateinam štai prie šio fontano.

Žmonės vis dar renkasi. Juokiamės, kad ispanams per karščius turbūt vanduo yra problema, todėl jie džiaugiasi net ir tuščiu fontanu, o per šventes, juk Velykos, gal net ir vandenį paleis 💦 Na, bent jau pavalgysim laukdami 😊
   Galiausiai mūsų nuogąstavimai pasitvirtina, vanduo ima bėgti, bet juokingas toks fontanėlis. Juokiamės 💧

Tada fontanas stiprėja, kol galiausiai išsižiojam 😎

Po kurio laiko srovė sustiprėja ir pakeičia kryptį iki tiek, kad tie kurie stovi arčiau jo, išsimaudo 😂
   Visi krykščia iš susižavėjimo, tame tarpe ir mes 😍

Tada visa minia kažkur patraukia. Mes aišku kartu 😊

Einam prie kito fontano.

Jau žinom ko tikėtis, stojam kiek atokiau.

Scenarijus tas pats, iš pradžių silpna srovė, vėliau stipri.

Dar po kurio laiko šiek tiek pakeičiama fontano forma. Labai įspūdinga 💙

Einam toliau. Trečiasis fontanas išsiskiria savo forma, nelaisto žiūrovų, srovė vienoda, bet vandens kiekis ir forma labai įspūdinga 😍

Ketvirtasis fontanas arčiausiai rūmų. Jo išskirtinumas-aukštis. Srovė kyla taip aukštai, kad problema sutalpinti į vieną kadrą.

Su žmona vieningai pripažįstam, kad ši vieta ne tik verta tų 4 eurų, bet ir paliko didžiausią įspūdį iš visos kelionės 👍
   Dar pavaikštom po parką.
   Nueinam į rūmų vidų.
   Bet po fontanų šou tai jau nebekelia susižavėjimo.

Belieka tik numanyti kokį įspūdį šie fontanai palieka vidurvasarį, kai būna +35 👍

Beje, pasižymėjom keletą ispaniškų žodžių: „pista“, „rural“, „curve“, „calle“ 👂 Turbūt nereikia stebėtis, kad nors mes tokių žodžių lyg ir nevartojom, bet ispanai klausydamiesi mūsų kalbos dažnai suklusdavo, o pastebėti atsiprašydavo ir sakydavo, kad girdi panašių žodžių 😊
   Netoliese SEGOVIA-dar vienas viduramžių miestas.
   Jo pagrindinės lankytinos vietos: akvedukas, senamiestis, katedra, pilis.
   Iš tiesų tai labai gražus miestas, ypač gražus nuo žydų kapinių pusės. Tai atradom labai atsitiktinai, kadangi senamiestis ant kalno, tai nusprendėm apvažiuoti miestą automobiliu.

Toliau važiuojam link MONASERIO DEL PAULAR (orientyras), žemyn 601 keliu pro PUERTO DE NAVACERRADA miestelį, nuo jo aukštyn 604 keliu link RASCAFRIA, prie kurio ir yra tas vienuolynas. Tai vaizdingi keliai kalnais. Apie 50 km. Nors iš tiesų tai ši atkarpa neverta dėmesio.    Dar toliau važiuojam vaizdingu keliu link MIRATLORES DE LA SIERRA miestelio. Va ši atkarpa nuo RASCAFRIA iki MIRATLORES DE LA SIERRA tai turbūt gražiausia prie Madrido esanti atkarpa, iš visų tų kuri apibūdinama kaip vaizdinga. Gal kitur ji irgi nebūtų tokia ypatinga, bet šioje kelionėje ji vienintelė atitinkanti apibūdinimą “vaizdinga” 👍

Grįžtam į viešbutį prie Madrido.

6 diena, 04.06, pirmadienis.

Nuo ryto važiuojam į CHINCHON, apie 50 km.
   CHINCHON-gražus miestelis. Išskiriama panorama nuo pilies, nors į pačią pilį neleidžia. Iki pat pilies galima pakilti automobiliu. Bet mus labiausiai paviliojo PLAZA MAYOR aikštė ypač atgyjanti per Velykas. Pagalvojom, kad atsidūrę Madride būtent per Velykas, negalim praleisti tokios progos.
Atvažiuojam, bet liekam nusivylę, nors vaizdai prie pilies gal ir nieko, bet ta aikštė, visai nepanaši į “atgijusią”. Na, gerai, nebūkim priekabūs, buvo rytas, gal ji dar nespėjo “atgyti” 😊
   Čia vertėtų paminėti, kad ispanams 10 val. ryto dar aplamai vos ne naktis, šluojamos gatvės, į parduotuves, kavines, vežami produktai, žmonių nedaug. Visas gyvenimas ten prasideda tik vakare jau sutemus.

Grįžtam į Madridą, tiksliau į oro uostą, džiaugiamės, kad “ratų sistemą” jau beveik perkandom, nes pataikom į stovėjimo aikštelė vos iš antro karto 😎
   Prieš tai dar pripilam pilną baką benzino po 1,19 euro už litrą. Tai buvo svarbu renkantis kompaniją, nes tos kuriuose nebūtina gražinti pilnu baku, gana brangus papildomas mokestis už kuro papildymą, todėl geriausia rinktis kad imi ir gražini pilnu baku.
   Kuro sąnaudos buvo apie 5,2 litro/100 km. Viso pravažiavom 1440 km.
   Automobilį paliekam aikštelėje, apžiūri, viskas tvarkoj, jokių pretenzijų. Po apžiūros vėl pasiimu raktelį. Darbuotojas paprašo gražinti jam. Visi imam juoktis, kažkaip instiktyviai pasiėmiau, juk automobilis mano 😃
   Taigi, sėdim oro uoste, geriam vyną jau ir dieną, juk vairuoti nebereikės. Sakom, sveiki atvykę į Madridą 😃, nes nors čia atskridom jau prieš 5 dienas, bet miesto dar nematėm 😊. Nieko, iki skrydžio namo dar 1,5 paros, turėtų pakakti.
   Sėdam į 200 autobusą ir važiuojam iki Avenida de America transporto mazgo už 1,50 euro žmogui. Nuo ten pėsčiom einam iki LAS VENTAS arenos.

Tada važiuojam už 1,70 euro žmogui su metro iki PUERTA DEL SOL aikštės.
   Fotografuojam patikusius pastatus.

Sekanti nuotrauka verta atskiro aprašymo. Matom statybų aikštelę, turbūt kokiems paveldosaugininkams neleidžiant griauti senovinio gražaus pastato miesto centre, siekiant išsaugoti jo fasadą paliekama tik plona išorinė siena, o visa kita griaunama iš pagrindų. Mane labiausiai stebina kaip pavyksta išsaugoti sienos stabilumą, nes tiek išmatavimas, tiek aukštis gana įspūdingi lyginant su išorinės sienos storiu. Būtent tai ir noriu nufotografuot. Šis momentas pats ir įdomiausias, nes gal pusė gatvės atsisuko pasižiūrėti ką aš čia gražaus pamačiau 😄

Toliau PALACIO DE COMUNICACIONES pastatas, jis taip pat vadinamas CIBELES rūmais. Turbūt gražiausias pastatas Madride.

Praeinam REKOLETAS ir KASTELJANO bulvarais, bet jie neverti dėmesio.
   Sustojam prie PUERTA DE ALCALA vartų.

Labai patiko vėliava einant link paminklo K.KOLUMBUI. Neįmanoma perteikti įspūdžio, bet vėliava labai didelė, vėjelis silpnas, ir ta vėliava plevena lyg sulėtintame filme, stabiliai, solidžiai, bet labai labai lėtai. Labai neįtikėtinai atrodo 👍

Netoliese paminklas K.KOLUMBUI.

Gražus BIBLIOTEKOS pastatas.

Fotografuojam kažkokį sodą pro tvorą, į vidų neinam.

Toliau patraukiam per PASEO PRADO alėją link PRADO muziejaus. Jo darbo laikas jau baigiasi, ateisim rytoj, einam pažiūrėti ATOČA stoties.

Šalia jos žemės ūkio ministerija.

Čia net nežinau kas.

Paskutinis šios dienos tikslas RETIRO parkas. Čia labai daug žmonių.
Pirmiausia į akis krinta "šiltnamis" 😊

Toliau irgi gražu.

Grįždami fotografuojam Ispanijos banko pastatą.

Vakarėjant labai įspūdingai atrodo GRAN VIA gatvė.

Grįžtam į PUERTA DEL SOL aikštę su Madrido simboliu-smaguriaujančia meška.

7 diena, 04.07, antradienis

Vyną pradedam gerti jau nuo ryto, kad nereikėtų nešiotis 😃
   Už 1 eurą viešbutyje sutinka pasaugoti bagažą iki 21 val. vakaro 👍
   Prieinam PLAZA MAYOR aikštę. Nesistebėkit jie nesivargina su pavadinimais, visuose miestuose, miesteliuose ir kaimuose pagrindinė aikštė vadinasi vienodai-PLAZA MAYOR 😎

Einam toliau.

ALMUDENOS katedra.

Kitoje pusėje PALACIO REAL-karalių rūmai ir šalia esantis SABATINI sodas.

Dar iš kitos pusės CAMPO DEL MORO parkas.

Patraukiam link PERGALĖS ARKOS, ji kiek toliau, tenka ir paklaidžiot.

Aplankom ir OESTE parką.
   Pamatom keltuvą, tokį labiau ne į kalną, o keliaujantį tolyn, lyg miesto transportas. Dar reklamuoja, kad matyti gražiausi panoraminiai Madrido vaizdai. 5,80 euro į abi puses žmogui. Važiuojam. Vaizdai tikrai neblogi, tik labai juda ta kabina, sunku nufotografuoti.

Paėjus dar truputi randam gerą apžvalgos aikštelę, ji netoli DEBOT šventyklos.

Pati DEBOT šventykla.

Fotografuojam vėl atsitiktinius pastatus, jie ten tikrai įspūdingi.

ISPANIJOS aikštė.

Grįžtam prie PLAZA MAYOR ir GRAN VIA.

Vis dėl to viena įspūdingiausių vietų man Madride, GRAN VIA gatvė.

Vakarop skubam į PRADO muziejų, nes 2 val. iki darbo laiko pabaigos visus įleidžia nemokamai. Eilė ilga, bet labai greitai juda, palaukėm gal tik kokį 15 min.

Dar viena atsisveikinimo nuotrauka.

Nuo Callao su metro už 2 eurus žmogui nuvažiuojam iki CALILEJAS transporto mazgo. Nuo jo su 101 autobusu už 1,5 euro žmogui, iki oro uosto. Įdomi detalė, specialiai paskaičiavom, metro iš 14 žmonių vagone, 11 “įkritę” į savo telefonus 💬

8 diena, 04.08, trečiadienis

Anksti ryte skrendam namo.
   Vilniuje lėktuvo palydovas išlipant iš lėktuvo matydamas mano įdegusį veidą palinki gerų atostogų turbūt palaikęs ispanu 😄
   Skambinam draugams, artimiesiems, visi sako, kad Lietuvoje jau atšilo lyginant su tuo, kas buvo per Velykas, tačiau mums jau spėjusiems priprasti prie stabilios saulėtos ir be vėjo 20-23 laipsnių šilumos, tai atrodo be proto šalta 😱

Neskaičiuojant maisto, išlaidos siekė apie 600 eurų 2 žmonėms.
   Ką dar verta paminėti, tai kelius. Jie tiesiog puikūs 👍 Tiek danga, tiek plotis, tiek vairavimo kultūra, o kamščių beveik neteko matyti 😎 Manau reikėtų rimtai pasvarstyti ar vokiečiai neprarado savo pozicijų kalbant apie kelius ir infrastruktūrą.
   Beje, Europa jau išmaišyta skersai, išilgai, bet būtent šioje kelionėje teko pirmą kartą pamatyti keistą reiškinį, kai kelias ir į vieną ir i kitą pusę 2 juostų, bet matomai dėl Velykų, į Madrido pusę laikinai padarytos 3 juostos, o iš jo tik 1.., kažkaip neįprasta buvo, toks jausmas, kad važiuoji prieš eismą.
   Grįžęs jaučiu, kad kelionė pasiteisino, ta savaitė pakeitė mano savijautą, "lomkės" praėjo, dabar ramiai iki rugpjūčio galėsiu laukti pagrindinės metų kelionės 😎