Azorai 2021. Terceiros sala

17 kelionės diena, 2021-08-12

Kadangi vakar reikėjo anksti keltis norint aplankyti Santa Maria salą, tai šiandien leidžiame sau gerai išsimiegoti 😎 Mūsų skrydis tik 14.15 val.

Skrisime į Terceiros salą. Ji mūsų kelionės maršrute yra trečioji. Būtent taip verčiasi ir jos pavadinimas. Greičiausiai dėl to, kad ji buvo atrasta po Santa Maria ir San Miguel salų, t.y. trečioji.

Šiandien Terceira pagal dydį ir svarbą ne trečioji, o antroji Azorų salyno sala. Jos sostinė Angra do Heroísmo yra įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo vietų sąrašą.

Saloje vyksta daug festivalių ir labai daug dėmesio sulaukiantis bulių bėgimas Angra do Heroísmo miesto gatvėmis.

Terceira 29,5 km ilgio ir 16,5 km pločio. Joje gyvena apie 56 tūkst. gyventojų. Azorų salų masteliais, tai daug.

Terceirai priskiriama alyvinė spalva.

Į šią salą vykdomi ir tarptautiniai skrydžiai.

Mūsų skrydis iš San Miguel salos truko 40 min. Tai pats ilgiausias skrydis tarp salų 😎 Leidžiamės 15.00 val.

Šioje saloje, skirtingai nei San Miguelyje, gerokai paprasčiau už prieinamą kainą išsinuomoti automobilį. Po važinėjimo motoroleriu ankstesnėse salose, tokios "prabangos" jau pasiilgome 😎

Automobilį nuomojomės iš vietinės agentūros „Angra Car“. 4 dienos po 20 eurų, viso 80 eurų. Bet mes mokėjome truputi daugiau, nes sumokėję papildomai po 5 eur. už dieną, pirkome draudimą, kuris nelaimės atveju atlygintų nuostolius viršijančius frančizę (500 eurų). Toks draudimas čia trumpinamas-CDW. Norint galima mokėti dar papildomai po 5 eurus už dieną, tada frančizė mažėtų iki 50 eurų. Toks draudimas vadinamas-SCDW. Man šiek tiek keista, kad kredito kortelės nereikia, užstato nėra. Kaip jie išsiieško nuostolius? Tikriausiai vienintelis kelias, per teismą. Dirbant su užsieniečiais tai neturėtų būti labai paprasta 😴

Gauname "vidutinio amžiaus" "Fiat" automobilį. Nors paprastai stengiamės nuomodamiesi automobilį, jį kruopščiai apžiūrėti pasiimant, bet šiuo atveju, to daryti nereikėjo. Darbuotojas pats sužymėjo tiek įvairių smulkių defektų ir įbrėžimų, kad patys tikrai net nebūtume tiek pastebėję. Kaip mes juokavome, ne sužymėjo defektų lapą, o "nupiešė piešinį" 😊

Saloje būsime tik 4 dienas, o pamatyti norisi labai daug, todėl nieko nelaukdami važiuojame iki pirmosios trasos.

PRC8TER Relheiras de Sao Bras. Žiedinė. 5 km. 2 val. Reitingas 3,42. Lengva (aukštyn apie 80 m, ir žemyn tiek pat). Tako pradžia 38.746730, -27.130467.

Neįtikėtina ! Galiu ją įvardinti kaip pačią blogiausią trasą visame salyne 😕 Taip, ėjimas lengvas, takas patogus, tačiau ir pamatyti nėra ko. Paprastas pasivaikščiojimas po neišraiškingą mišką. Įveikėm šią trasą vos per 1 val. Ir tik dėl to, kad nebuvo ko sustoti ir kuo grožėtis.

Norėdami šiek tiek geresnio pirmojo įspūdžio apie salą, atvažiuojame iki Gazebo Torch arba kitaip Miradouro do Facho, 38.733660, -27.054065.

Tai Praia da Vitoria miestelyje, tiksliau kalva ir paminklas virš jo. Matosi ir Small beach of Praia da Vitória, 38.731088, -27.055460. Mažas, jaukus paplūdimys su smėliu, laiveliais ir miesto vaizdais.

Atkreipkite dėmesį ir į horizontą. Matosi kalno viršūnė paskendusi debesyse. Šiandien ten važiuoti neplanavome, bet ten yra Miradouro da Serra do Cume-viena garsiausių viso salyno apžvalgos aikštelių. Dėmesį reikia atkreipti, nes šitie debesys kabojo visas 4 mūsų buvimo saloje dienas, todėl vaizdų iš šios aikštelės taip ir nepamatėme 😔
    Man Terceira asocijuojasi su lygumomis, vėju ir debesimis.
    Su lygumomis gal dėl to, kad čia kalnai nėra statūs, o gal dėl plačiai išreklamuoto Miradouro da Serra do Cume vaizdo.
    Su vėju, nes jis turi kur įsibėgėti, todėl šioje saloje buvo tikrai jaučiamas.
    Na o debesys, tai gal labiau tik dėl to, kad mums nepasisekė, jų netrūko visas buvimo saloje dienas.
    Visas 4 dienas taip ir važinėjom, maršrutą dėliodami "ieškant saulės" 😊 Nes taip ir yra, vienoje vietoje (dažniausiai kalnuose) gali stiprokai lyti, o kitoje vietoje (dažniausiai pakrantėse) šviečia saulė ir galima maudytis 😎
    Trumpai pasivaikštome ir po patį Praia da Vitoria miestelį. Viena pagrindinių lankytinų vietų joje-Church of Santa Cruz, 38.731588, -27.061199.
    Nieko ypatingo, bet jei laiko užtenka trumpam stabtelėti galima.
    Važiuojant link nakvynės vietos automobilio skydelyje užsidegė įspėjamoji lemputė. Manome, kad nieko baisaus, bet dėl viso pikto susisiekiame su nuomos bendrove. Jie prašo, esant galimybei, rytoj užsukti į jų servisą Angra do Heroismo mieste. Tai koreguoja mūsų planus, bet didelių problemų nesukels. Sutinkame.

Nakvynių pasirinkimas ir kainos Terceiroje taip pat labai geros, lyginant su kitomis salyno salomis. Naudodamiesi tuo, čia buvome išsinuomoję ne kambarį, o visą namą. Nedidelį, bet su visais patogumais. Jį radome per „Booking“, mokėjome 126 eur. už 4 naktis.

18 diena, 2021-08-13

Šios dienos maršrutą susidėliojame taip, kad galėtume užsukti į autoservisą.

Pirmiausia stabtelime prie pačiu švariausiu paplūdimiu Azorų salose laikomo-Praia da Riviera, 38.714494, -27.060790.

Rytas, o be to dar ir kiek debesuotas, apniukęs, todėl maudytis nesinori. Pliažas nėra ir vaizdingas ar kažkuo ypatingas. O vandens kokybę įvertinti sunku. Visose Azorų salose vanduo yra tikrai švarus.
    Panašiai ir Piscinas Naturais de Porto Martins, 38.680365, -27.055749.
    Tikrai yra geresnių natūralių lavos baseinų ir vietų maudynėms.
    Mums pakeliui PR05TER trasa.
    PR05TER Fortes de Sao SebastiaoLinijinė. 5,7 km. 2,5 val. Reitingas 3,96Lengva (rašo, kad apie 150 m aukštyn, arba žemyn, jei eiti iš kitos pusės, bet realiai tiek pat ir aukštyn ir žemyn, iš kurios pusės beeitum). Oficialiai tako pradžia 38.643753, -27.07773.
    Tačiau šią trasą reikia modifikuoti. Kadangi trasos pradžia tai iškyšulys su apžvalgos vietomis, o toliau trasa eina keliu, tai geriausia, apžiūrėjus apžvalgos vietas, automobiliu dar pavažiuoti ir taką pradėti nuo čia: 38.65059, -27.079439. Pakrante eiti iki 38.662692, -27.075269. O tada jau sukti link Sao Sebastiao, nes yra ir kitų takų. Iki pačios pabaigos, t. y. Sao Sebastiao kaimelio centro eiti neverta, užtenka iki sankirtos su keliu 38.66379, -27.082763, nes kadangi trasa linijinė, tai atkrenta problema su grįžimu iki automobilio, nes nuo šios vietos, patogiu ir geru keliu iki automobilio grįžti vos 1,7 km.
    Kadangi mes atvažiuojame ne nuo Angra do Heroismo pusės, tai viską darome atvirkščiai.
    Šioje saloje ketiname praeiti visas (!!!) oficialias trasas. Ši trasa buvo įtraukta nieko iš jos nesitikint. Bet kaip jau ne kartą buvo, įspūdžiai pranoko lūkesčius. Ji nuostabi 😍 Oficialus reitingas net per mažas. Nors, ko gero, net ir nuotraukos neperteikia ėjimo "fainumo" 😎

Visiškai šalia nuo oficialios trasos pradžios Farol das Contendas, 38.643794, -27.084457.
    Šis švyturys gražiausias iš toli. Jis matyti ir paskutiniojoje nuotraukoje. Privažiavus prie pat jo, jokio įspūdžio nėra.
    Šiek tiek pavažiavus stojame prie Miradouro da Cruz do Canario, 38.644460, -27.131544.
    Tai vaizdas į saugomą teritoriją-akmens uolas vandenyne.
    Taip priartėjame prie Angra do Heroismo miesto. Kai jau ketiname ieškoti nurodyto autoserviso, jį pamatome tiesiai prieš save, pagrindiniame kelyje.
    Kaip ir spėjome, automobiliui nieko nenutiko, elektronikos klaida.
    Pasiekiame Forte de São Sebastião, 38.651515, -27.212343.
    Įėjimas į fortą nemokamas. Tik jį prižiūrinti darbuotoja pasitikslina ar mes tik dviese. Dėl Covid-19 didesnėms grupėms būtų negalima.
    Vieta gal ir nestebinanti, bet turint laiko užsukti galima.

Angra do Heroismo dėl patogios geografinės padėties, net kelis šimtmečius sustodavo visi laivai plaukę tarp Europos, Amerikos ir Indijos. Jais atplaukę prekeiviai ir keliautojai, mainais už atsargų papildymą, mokėjo auksu, sidabru ir prieskoniais. Dėl to Angra buvo turtingiausias salyno miestas. Tai sukūrė pagrindą architektūrai, tradicijoms. Dėl to, šiandien Terceiros sala ir ypač Angra do Heroismo miestas, gali pasigirti savo istoriniu ir kultūriniu paveldu.
    Miesto apžiūrą mes pradedame nuo Alto da Memória, 38.658760, -27.218498.
    Įdomus statinys ir nepaprastai gražus vaizdas į miestą 😍

Visiškai šalia miesto, galima sakyti net pačiame mieste, yra viena žymiausių salos vietų-Monte Brasil. Čia vinguriuoja to paties pavadinimo trasa.
    PRC4TER Monte Brasil. Žiedinė. 7,4 km. 2,5 val. Reitingas 3,50Vidutinio sunkumo (aukštyn 130 m, tiek pat žemyn, tada dar 100 m aukštyn-žemyn). Tako pradžia 38.652456, -27.223393.
    Bet mes šiek tiek taupome jėgas ir laiką, todėl dalį trasos "nukerpame", važiuojame į stovėjimo aikštelę ant kalno: 38.646274, -27.224773.
    Čia labiausiai žinoma ir pati įspūdingiausia trasos apžvalgos aikštelė-Miradouro do Pico das Cruzinhas38.647266, -27.225375.
    Nepaprastai gražus vaizdas į miestą 😍

Neabejotinai pakaktų šiuo vaizdu ir apsiriboti, niekur nebeiti. Šalia yra daug stalelių, suolelių, poilsio vietų 👍 Tiesa, tik reikia susitaikyti su "reketu": žąsys ir kiti naminiai paukščiai reikalauja savo dalies 💪

Trasoje yra net keletas "miradorų", tačiau takas neįdomus, o pačios apžvalgos aikštelės neypatingos.
    Jei kas visgi norėtų eiti, tai jų koordinatės: 38.6455, -27.223047 (be pavadinimo), 38.644951, -27.227655 (Miradouro do Alto da Caldeira), 38.642548, -27.230898 (Miradouro do Pico Zimbreiro), 38.64091, -27.229087 (be pavadinimo), 38.639833, -27.227787 (be pavadinimo), 38.639669, -27.226896 (Miradouro do Pico da Quebrada - Vigia da Baleia), 38.640051, -27.223502 (Forte da Quebrada), 38.642227, -27.221687 (Miradouro do Pico do Facho), 38.647699, -27.221524 (Ermida de Santo António da Grota). Bet iš jų visų bent kiek verta dėmesio gal tik šita (nebeatrenku kuri ji).

O va pusiaukelėje į kalną ar nuo jo (jei važiuoji su automobiliu), esanti apžvalgos aikštelė verta sustojimo, 38.649488, -27.226123.

Ši vieta netoli kareivių saugomo posto. Kai važiuoji, net kyla įtarimas, ar galima važiuoti, bet likom labai nustebę, kai kariai net pagarbą atidavė 👮
    Netoli šio posto ir vieta, kuri net nelaikoma oficialia apžvalgos vieta.

Pradedame Angra do Heroismo senamiesčio apžiūrą.

Fort of São João Baptista38.650608, -27.225399.

Jis sutampa su trasos PRC4 parkingu, jei automobilį palikti ir trasą pradėti nuo oficialios pradžios. O šiaip... Gal reikėtų eiti į vidų, jei toks įėjimas išvis yra, nes išorėje net negali suprasti, kad tai lankytina vieta.

Einame iki Church of the Holy Savior's Cathedral, 38.655468, -27.220958.

Bet į vidų neiname, nes įėjimas mokamas. Nežinau kodėl. Gal patingėjome, gal pataupėme, o gal nesitikėjome nieko stebinančio išvysti. Tiesiog, taip nusprendėme. Iš išorės bažnyčia labai neišsiskirianti, o yra ji pačioje senamiesčio šerdyje.

Kertame Rua da Sévieną pagrindinių senamiesčio gatvių, 38.655853, -27.221158, Praça Velha aikštę, 38.655923, -27.218715, rotušę-Town Hall of Angra do Heroísmo, 38.655990, -27.218257. Bet visos šios vietos labiau tik pavadinimai.

Užsukame į Duke Of Terceira Garden, 38.656573, -27.219106.

Nedidelis, bet mielas parkelis 😻

Igreja da Misericórdia, 38.654154, -27.218300.
    Tai bažnyčia, bet visi labiau mėgsta šalia jos esantį paminklą.
    Galima išsimaudyti pačiame senamiestyje esančiame pliaže-Zona Balnear da Prainha, 38.653874, -27.219943.

Pažintį su Angra do Heroismo baigiame.
    Kalnuose apniukę, o būtent juose visos trasos, kurias galėtume eiti šioje salos pusėje. Dienų daug neturime, o pamatyti norisi daug. Rizikuojame eiti darganotu oru.
    PRC7TER Passagem das Bestas. Žiedinė. 4 km. 2,5 val. Reitingas 4,03Vidutinio sunkumo (aukštyn apie 110 m, ir žemyn tiek pat). Tako pradžia 38.7090352, -27.18125.
    Reitingas labai aukštas, nors nežinau kodėl. Tikrai ji nėra tarp mano favoritų renkant geriausią. Taip, joje įdomi augmenija, medžiai. Kartais eini tarp jų, tarsi kokiu tuneliu. Tačiau tikrai yra geresnių visais aspektais.

Grįžtant pabandome laimę važiuodami į netoli namų esančią Miradouro da Serra do Cume, bet nesėkmingai-ji skendi debesyse.

19 diena, 2021-08-14

Dieną bandome pradėti nuo Miradouro Serra de Santa Bárbara, 38.729696, -27.318732.

Ši apžvalgos vieta labai aukštai (1021 m-aukščiausias salos taškas), o salos "viršūnė" vėl skendi debesyse. Dvejojame ar verta bandyti, bet nusprendžiame "išmatuoti debesų storį", t.y. tikimės, kad debesų sluoksnis plonas ir pasiekę viršūnę atsidursime virš debesų 😎 Deja, bandymas nesėkmingas 😌 Turėtų būti gražu, bet ne šiandien.
    Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad į šią vietą bandėme užsukti dar 2 kartus, bet debesys taip ir nebuvo nuslinkę.

Nors ir lynoja, bet lietus nėra "piktas", todėl susiruošiu į sekančią trasą.

PRC3TERSerreta. Žiedinė. 6,8 km. 2,5 val. Reitingas 3,73.Vidutinio sunkumo (aukštyn apie 400 m, ir žemyn tiek pat). Tako pradžia 38.755455, -27.355099.

Jos pradžioje labai smagiai nuteikia sutikta ožkų banda. Nuotraukoje matoma tik nedidelė dalis jos.

Takas prasideda "pagražinimais" iš medžio.

Miškas puikus. Neįtikėtinos spalvos ir sodri augmenija. Nors paaukštėjimas nemažas, bet ėjimas lengvas 👌

Vienu metu prasideda lietus. Jau ir be jo buvo šlapia, o dabar tenka eiti labai atsargiai.
    Viršūnėje išvis, tenka stebėti kaip išsilaikyti ant kojų, nes labai slidu, statu, purvina ir daug vandens ant viso siauro tako 💦
    Ežerėlis galutiniame taške nepasirodo vertas tų pastangų, pati trasa buvo geresnė, nei viršūnė.

Lietus greit praeina. bet drėgmė lieka.
    Netoliese Mata da Serreta, 38.771653, -27.357416. Parkas, kuriame galima pavalgyti, pailsėti ir pasikeisti rūbus.
    Šalia ir Miradouro da Mata da Serreta, 38.777180, -27.358541.
    Bet iš jo daug tikėtis nevertėtų. Tik akivaizdžiai matyti, kad oras pakrantėje kardinaliai kitoks.
    Čia pat ir Vigia das Baleias arba kitaip Miradouro do Raminho, 38.780173, -27.356832.
    Taip pat verta stabtelėti, tik jei važiuoji pakeliui.

Kadangi šioje saloje mums ne itin sekasi (dėl orų), tai sukame vėl į kalnus, maža kas, kol dar turim rezervinių dienų, vietoj važiavimo pakrante, geriau bandom aplankyti vieną pagrindinių salos įžymybių-Algar do Carvão, 38.727544, -27.215041.

Tai urvas-vulkano šerdis. Yra galimybė į jį nusileisti. Yra tekę vaikščioti po lavos labirintus Madeiros saloje, bet čia kas kita, čia leidiesi į patį vulkano vidų.

Terceiroje ši vieta viena iš pagrindinių vietų. Rezervuoti negalima. Įėjimas 8 eurai, o jei kartu su Gruta do Natal, tai 12 eurų. Atkreipiu dėmesį, kad internete, oficialiame tinklalapyje rašoma, kad dirba 14-18 val., bet realiai 14.30-17.30 val. Rašoma, kad reikia apie 15-30 min.

Prie įėjimo mes dar prieš 14 val. Žmonių nemažai. Tai nestebina, nes vieta populiari, o tokiu oru daug kitų pasirinkimų atkrenta.

Leidžiama eiti vieniems, ant sienų yra šiek tiek informacijos apie jo susiformavimą.

Įdomu, tik nesu tikras ar tikroji vertė atitinka sudarytą įvaizdį.

Ir nufotografuoti beveik nieko nepavyksta, viskas liejasi.

Laiko čia iš tiesų daug nereikia.
    Netoli Furnas do Enxofre, 38.728888, -27.230901.
    Tai seisminė zona. Kyla garai, jaučiasi sieros kvapas.
Bet takas.. Tai labiau upelis, nei takas. Visą laiką tenka žiūrėti po kojomis.

Kadangi oras vis dar blogas, leidžiamės iš kalnų į pakrantę, kur oras pastebimai geresnis: šviečia saulė, šilta 😎

Piscinas Naturais Biscoitos, 38.803310, -27.257372.

Kadangi jau lankėme ne vienus natūralius lavos baseinus, tai daug nesitikime ir iš šitų. Stebina tik, kad jie nuolat itin išskiriami ir priskiriami prie pačių geriausių vietų maudynėms visame Azorų salyne.

Nuvažiavę suprantame kodėl. Labai jauku ir infrastruktūra gera. Šalia ir prekybiniai kioskeliai-turgelis, galima nusipirkti vaisių, užkandžių ar pavalgyti kavinėje. Virti kukurūzai vos po 75 cnt., slyvų kilogramas 2 eur.

Gražus vaizdas atsiveria į šią pakrantę nuo Miradouro Biscoitos.

Toliau važiuojant užsukame į Costa das Quatro Ribeiras apžvalgos aikštelę, 38.792443, -27.230963.
   Neapsigaukit, jei pasuktume vaizdą į dešinę, į salos vidurį, ten lietus ir debesys.
    Buvau pasižymėjęs ir Miradouro dos Moinhos, 38.790402, -27.229757, bet tai viena ir ta pati vieta.

Atvažiuojame į Quatro Ribeiras Beach, 38.791644, -27.224614.
      Nesitikėjau, bet pliažas puikus 😍 Tarp uolų, laipteliai, baseinai, smėlis. Labai jaukus. Ypač gerai su vaikais. Yra ir kavinė. Vertinčiau jį, kaip vieną geriausių paplūdimių visame salyne 😉

Kadangi oras leidžia tik veiklas pakrantėje, tai einame dar vieną pakrantės trasą.
     PR02TER Baias da Agualva. Linijinė. 3,8 km. 2 val. Reitingas 3,62. Lengva (žemyn apie 110 m, ir aukštyn tiek pat). Tako pradžia 38.786524, -27.19144. Pabaiga 38.790827, -27.202323. Tarp pradžios ir pabaigos geru keliu tik 1,3 km, tai iš esmės trasa gali būti žiedinė.
     Pasikartosiu, bet oficialūs reitingai labai netikslūs, ši trasa taip pat verta geresnio įvertinimo 👍 Aplamai, mane patį stebina, kad Azoruose gana daug labai gerų būtent pakrantės trasų, nors iki šiol buvau priešingos nuomonės apie pakrančių trasas.
    Gal ji ir nėra pati geriausia, bet tikrai nebloga.

Šią trasą gerai vertinu nepaisant to, kad joje patyriau nuostolių 😔 Fotoaparato objektyvo dangtelis nepritvirtintas, kai jį nuimi fotografuodamas. Vienu metu jis išsprūdo ir nukrito ant tako tarp akmenų. Mačiau kur krito, bet akmenų sluoksnių tiek, kad "prisikasti" iki dangtelio nepavyko 😔 Raminu save tik tuo, kad vėliau ar ankščiau tai turėjo nutikti, nes fotografuoji kartais ir ekstremaliomis sąlygomis, o jis nepritvirtintas ir bet kada gali išsprūsti.
        Apvažiavę salą, bandome vėl užsukti į Miradouro da Serra do Cume, 38.709497, -27.112206.
        Iš pradžių turim vilties, kad debesys bus aukščiau aikštelės 😳

Deja, ir šis bandymas neužskaitytas 😕

20 diena, 2021-08-15

Tai paskutinė diena Terceiroje. Kaitalioti planų ir atidėlioti nieko nebegalime. Dabar arba niekada 😎

Nuo pat ryto vėl važiuojame į šalia namų esančią Miradouro da Serra do Cume, bet kaip ir visas dienas iki tol, ji debesyse.

Viena įspūdingiausių trasų saloje laikoma PRC1TER.
     PRC1TER Misterios Negros. Žiedinė. 4,9 km. 2,5 val. Reitingas 3,84. Sunki (aukštyn apie 100 m, ir žemyn tiek pat). Tako pradžia 38.737727, -27.268067. Einant šia trasa, verta trumpam išsukant suvaikščioti pirmyn atgal iki Pico do Gaspar, 38.729953, -27.272571. Maždaug nuo čia 38.730594, -27.273774. Viso labo 40 metrų paaukštėjimas, atstumas 160 metrų.
     Realiai ši trasa prasideda prie Gruta do Natal, 38.737727, -27.268067. Dar vieno urvo. Dirba 14-18 val. Rezervuoti negalima. 8 eurai, o jei kartu su Algar do Carvao, tai 12 eurų.

Kadangi mes jau buvome Algar do Carvao, tai šio urvo nelankėme

Sėdime automobilyje ir sprendžiame ką daryti. Nors ir nestipriai, tačiau lynoja, matomumas prastas.
    Visgi, tai nėra tipinis pasivaikščiojimas po kalnus, čia dažnai svarbesni kiti dalykai, nei panoraminiai vaizdai. Išeinu.
    Šlapia visur: lynoja iš dangaus, varva nuo vešlios augmenijos, takas balose ir purve 💦
    Pats takas labai siauras, o visi šalia esantys augalai ant savęs laiko labai daug vandens, todėl vos prisilietus gauni "dušą" 💧
    Dėl to ir žmonių beveik nėra. Sutikau tik vieną jauną porelę, kurie buvo išsigandę ir mane perspėjo, kad iš vešlios augmenijos, juos kažkas... seka, t.y. galimai plėšrūnai 🙀
    Ech, jaunimas. Reikia namų darbus ruošti !!! Tuomet žinotumėte, kad Azorų salose plėšrūnų išvis nėra !!! 😉
    Koks įspūdis apie šią trasą? Susidarė nekoks?
    Anaiptol, tai geriausia trasa Terceiros saloje ir viena geriausių visame salyne !!! 😍 Kodėl?
    Augmenija !!! Ji tokia... Neįmanoma to nupasakoti. Nors ir šlapia, nors ir darganota, tačiau.. Ji tokia vešli, o spalvos tokios sodrios, kad tai kažkas iš ne šio pasaulio 😎

Įsitikinęs, kad lietus gali sugadinti ne viską, bandau įveikti ir paskutinę salos trasą 😎

PRC6TER Rocha do Chambre. Žiedinė. 8,8 km. 2,5 val. Reitingas 4,23Vidutinio sunkumo (aukštyn apie 200 m, ir žemyn tiek pat). Tako pradžia 38.74847, -27.263334.

Kaip matote, reitingas itin aukštas, kaip gi tokią paliksi 😋
     Vėl visur šlapia. Medžiotojai šaudo, loja jų šunys, keista, kaip jie žino, kad į ugnies liniją neužklys koks turistas paklydėlis? 😲
     Iš pradžių takas nuobodokas, žvyruotu keliuku.
     Reikia labai atidžiai stebėti ženklinimą, nes yra susikirtimų su kitomis trasomis.
     Tada patenku į vandeniu apsemtą mišką, išsižioju iš nuostabos 😲 Tik nuotraukos ne visos gavosi, dėl drėgmės labai liejosi.

Toliau takas eina jau mišku ir gana neblogu taku. Jei ne drėgmė ir slidumas, tai būtų netgi lengva.

Trasoje gana daug krioklių ir kriokliukų, upelių kaskadų.

Bet va tas lietus ir purvas, labai apsunkina ėjimą ir įspūdį.

Iš tiesų tai to vandens ten buvo visur tiek, kad kartais galvodavai, kad vos ne upelio vaga brendi 😌
    Pakilus į viršų, turėtų atsiverti ir įspūdingi panoraminiai vaizdai, bet ne šiandien 😕 Žinoma, šiek tiek matyti, bet ne viskas, ne taip toli ir ne į visas puses 😓

Grįžinėti gerokai lengviau, ne tik dėl to, kad žemyn. Trasa žiedinė ir ši pusė gerokai nuožulnesnė. Bet eiti tik viena puse pirmyn-atgal nerekomenduočiau, nes tas ėjimas mišku buvo dar labiau įspūdingas.

Pamenat trasos pradžioje sakiau, kad yra susikirtimų su kitomis trasomis?
    Taigi, pasuku ne tuo keliu ir po kurio laiko pasižiūrėjęs į navigaciją suprantu, kad vėl tolstu nuo automobilio 😲 Visą laiką su navigacija neėjau taupydamas bateriją. Dabar jau bandau eiti su navigacija, bet ji ima vesti nebe oficialiu taku, o kitu. Iš pradžių einu, nes matau, kad takas geras. Deja, jis ima prastėti ir suprastėja iki tiek, kad tenka apsisukti ir grįžti atgal 😕
    Po kurio laiko suprantu, kad vėl pasukau kažkur ne ten. Žodžiu, viso pasiklydau šioje trasoje net 3 kartus.
    Taip paklaidžiojęs, suvaikščiojęs papildomai apie 3 km, grįžtu į pradinį tašką, nuo kurio buvau nuklydęs ir einu link automobilio. Tai vienintelė trasa, kurioje užgaišau ilgiau, nei nurodoma oficialiai. Ne tik dėl pasiklydimo, takas labai slidus, reikia eiti labai atsargiai.
    Likus gal 100-200 metrų iki automobilio, sutinku priešais ateinančią žmoną 👧 Pasirodo, ji, nesulaukusi manęs, nusifotkino trasos pradžioje esantį trasos žemėlapį ir išėjo manęs ieškoti 😊 Neskambino, kad neiškrauti telefono baterijos. Klausiu, ką būtų dariusi toliau, nuo pirmo tako išsišakojimo? Ji nežino, tiesiog jaudinosi ir nebegalėjo laukti.. 😍 Myliu ją 💏
    Ši trasa paliko keistus prisiminimus. Geru oru ji galėtų būti puiki. Tačiau lietingu oru labai sunki. Bet ir tokiu oru, negaliu sakyti, kad nebuvo verta jos eiti. Gal ji ir nėra (net ir geru oru) pati geriausia saloje, bet turint galimybę, tikrai verta dėmesio.
    Šioje saloje pamatėme viską ką norėjome. Na gal ne viską, nepavyko pamatyti Miradouro da Serra do Cume, Miradouro Serra de Santa Barbara. Ypač gaila Miradouro da Serra do Cume, kuris laikomas vienu ne tik šios salos, bet visų Azorų salų simboliu.
    Dar kartą pabandome, bet ir vėl nesėkmingai 😕 Žmona juokauja, kad gal galiu ją parvežti į namą, o aš pats galiu pasilikti laukti iki ryto, tikėdamasis, kad debesys išsisklaidys 😋
    Ką gali žinoti, gal tai ženklas, kad kada nors į šią salą reikės sugrįžti? 😉
    Rytoj skrendame į Graciosa salą.

P.S. Terceiroje pravažiavome 344 km. Kuras kainavo po 1,522 eur už litrą. Viso jo sunaudojome 21,9 ltr. Jam išleidome 33,30 eur.