Gran Canaria 2023

1 diena Gran Kanarijoje (5 visos kelionės diena), 2023-11-29

Prieš šią salą aplankėme Fuertaventuros salą. Jei domina mūsų įspūdžiai šioje saloje, spauskite čia: https://kelioniu-pasaulyje.blogspot.com/p/fuertaventura-2023.html

10.20 val. iš Fuertaventuros oro uosto su “Canary fly” turime kilti į Gran Kanariją.
    Šių avialinijų paslaugomis naudojomės pirmą kartą, todėl mūsų įspūdžiai trumpai apie tai.
    Laukiam įlaipinimo jau prie vartų, kai pastebim, kad be jokio papildomo įspėjimo informacija informacinėje lentoje pasikeitusi - pakeisti įlaipinimo vartai 😲
    Nieko sau, prieš pat skrydį !!! 😲
    Gerai, kad naujieji įlaipinimo vartai buvo netoliese, tad pereiti prie jų nebuvo sudėtinga.
    Netrukus buvo paskelbta ir informacija per oro uosto garsiakalbius, bet kaip supratome, tai tik ispanų kalba.
    Skrendančių mažai, todėl pagal kitų keleivių elgesį pasikeitimus nuspėti sunku.
    Priėmėme tai, kaip koncentracijos ir budrumo patikrinimą 😊
    Lėktuvas labai mažas, net taip vadinti jį keista - toks "žaislinis" lėktuvėlis 😊
    Kiek neįprasta, bet kilome ir leidomės 10 min. ankščiau, nei numatyta pagal tvarkaraštį, tai gana retas atvejis 😊 Ypač, kai pats skrydis trunka vos 30 min. 👍
    Bilietas kainavo - 33 eur. žmogui.
    Tarp Kanarų salų galima keliauti ir keltu, tačiau tai truktų gerokai ilgiau ir, greičiausiai, brangiau. O ir datų bei laikų pasirinkimas būtų gerokai mažesnis, todėl šios galimybės net nesvarstėme.
    Automobilį Gran Kanarijos saloje nuomojomės per „Discover Cars“ iš „Dollar“. Bet pasiimti jį reikėjo iš "Hertz".  Nuoma 6 dienoms kainavo 85 eur. Užstatas - 820 eur.
    Keista, bet būtent prie "Hertz" langelio buvo ilgiausia eilė pasiimant automobilį 😵
    Nors ir be visiško draudimo, bet jo niekas net neapžiūrėjo. Liepė nusifotografuoti, jei norim 😊
    Gaunam 10 218 km pravažiavusį "Fiat 500".
    Iškart pajaučiam, kad jo variklis daug silpnesnis, o pats automobilis akivaizdžiai ne toks komfortiškas, kaip "Seat Ibiza", prieš tai turėtas Fuertaventuroje.
    Eismas saloje taip pat kardinaliai kitoks. Daug automobilių, visi skuba, lenda - kaip Kaune 😊 Priprasti reikia laiko. Vairavimo kultūra ir automobilių kiekis čia visiškai kitokie. Kelių būklė taip pat prastesnė.
    Gran Kanarija - trečia pagal dydį Kanarų salyno sala. Nors pagal svarbą, infrastruktūrą ir populiarumą, ji neabejotinai antroji - iškart po Tenerifės. Žemėlapyje sala atrodo kaip beveik tobulos formos nedidelis apskritimas 😊 Tiesia linija salos skersmuo tik apie 45 km.
    Nors pervažiuoti nuo vieno salos pakraščio iki kito važiuojant salos pakraščiu vedančia autostrada (puse apskritimo) tik apie 60-70 km, bet tai nereiškia, kad tai galima padaryti labai greitai. Eismas saloje intensyvus. O prie Las Palmaso - salos sostinės, dažnai būna ir kamščiai.
    Sutapimas, bet kaip ir Fuertaventuroje, pirmoji mūsų lankoma vieta šioje saloje - astronominė apžvalgos aikštelė - Mirador Astronomico de la Degollada de las Yeguas.
    Puikūs vaizdai čia atsiveria į visas puses. Tikrai verta dėmesio vieta 😎

Leidžiamės nuo kalno ir ieškom Malpasoma kurorte esančių garsiųjų kopų.
    Sunkiausia rasti kur palikti automobilį. Nors parkingas nemokamas, bet laisvą vietą rasti nelengva.
    Kopos nustebino. Labai įspūdinga 😍 Pribloškia dydis. Didingos kalvos beveik iki pat horizonto 😎

Pervažiuojam į kitą Malpasoma kurorto vietą. Norim pasiekti ir švyturį.
    Čia rasti vietą automobiliui dar sunkiau 😓
    Pats kurortas labai apkrautas. Daug žmonių, automobilių. Atitinkamai daug ir kavinių, pramogų, parduotuvių.
    Šiek tiek pasiblaškę prie švyturio nusprendžiam, kad mums labiau patinka ramybė, todėl ilgai čia neužtrunkam ir važiuojam į Puerto de Mogan.
    Automobilį pasistatyti čia jau lengva. Randam vietą prie pat uosto, senamiesčio 👍
    Miestelis neįtikėtinai gražus 😍, nors ir labai mažas. Jis dar pavadinamas Gran Kanarijos "Venecija". Čia randam kanalų, vaizdingų gatvelių su svyrančiomis gėlėmis. Jaukų uostą su kavinėmis ir užeigomis. Miesto paplūdimį. Promenadą. Ir visą tai aprėpiančią apžvalgos aikštelę kiek palipus aukštyn. Nuostabu 😎👍

Mūsų nakvynės vieta kitoje salos pusėje. Galima važiuoti į ją per kalnus. Būtų beveik dvigubai arčiau. Bet laiko atžvilgiu išeitų beveik tas pats, nes važiuoti kalnuose sunkiau, o greitis daug mažesnis. Pasirinkam autostradą, šiandien norisi atsipalaiduoti 😎
    Bet atsipalaiduoti ne taip jau paprasta. Eismas magistralėje intensyvus. Prie Las Palmaso - salos sostinės, patenkam ir į šiokius tokius kamščius, prarandam šiek tiek laiko. Planuodami susisiekimą saloje, turėkit tai omenyje, jie čia būna dažnai 😉
    Dėl to Bandamos kraterį pasiekiam jau temstant.
    Kiek apmaudu, nes pritrūko labai nedaug. Dar kylant į kalną švietė saulė, o ji pradingo prieš pat viršūnę net ne dėl to, kad nusileido, o dėl to, kad ji leidosi į debesį 😓
    Dėl to šiek tiek nukenčia mūsų matomi vaizdai, bet vis tiek gana graži vieta 😊
    Pirmiausia užvažiavom į kalno viršūnėje esančią apžvalgos aikštelę.
    Po to nusileidom iki šiek tiek žemiau esančio kraterio.

Apsistoti ketiname vaizdingame kalnų kaimelyje Fontanales. Turime čia užsakę apartamentus per „Booking“ 6 naktims už 252 eurus.
    Atvykus mūsų laukia nemalonus siurprizas. Niekas mūsų nelaukia 😲 Bandom skambinti, rašyti visais turimais kontaktais, bet niekas neatsiliepia 😡
    Nežinau kiek tai kainuos (sužinosiu, kai gausiu telefono sąskaitą), bet skambinam į "Booking".
    Jų pagalbos taip pat laukiame gana ilgai (apie valandą).
    Galiausiai "Booking" mums pažada grąžinti visus pinigus ir papildomai išmoka 138 eurų kompensaciją bei padeda užsakyti kitą nakvynės vietą.
    Laimei, nors tai paskutinė akimirka ir dar vėlyvas metas, bet randame kitus laisvus apartamentus netgi tame pačiame Fontanales kaimelyje. Maža to, jie netgi su nuostabiu vaizdu 👍
    Jų kaina 343 eurai, bet atėmus "Booking" kompensaciją ir sugrąžintus pinigus, tai gavosi netgi pigiau, nei būtų kainavę pirmieji.
    Maža to, po kelių dienų, kaip moralinę kompensaciją, 60 eurų dar pervedė ir pirmosios užsakytos nakvynės vietos administracija. Tai leidžia patikėti jų nuoširdumu atsiprašant dėl klaidos, todėl jų pavadinimo neminėsiu, tikėdamasis jog tai nesusipratimas ir negadindamas jų reputacijos.
    Tik va, miegoti šiandien nueinam jau labai vėlai. O dėl patirto streso dar ir užmiegam ne iš karto 😓

2 diena Gran Kanarijoje (6 visos kelionės diena), 2023-11-30

Kadangi gyvenam kalnuose, o orą šiandien pranešė gerą, tai tuo ir naudojamės, kylam dar aukščiau į kalnus.
    Arčiausiai mūsų - vos už kelių kilometrų - Mirador Astronomico de Pinos de Galdar.
    Jo lankyti net neplanavome, bet kai jis "ant kelio", tai negali nesustoti 😊
    Gana gražu, nors specialiai į šią vietą nevažiuočiau - yra saloje gražesnių vietų.
    Ir nufotografuoti neįmanoma, ypač ryte. Labai arti vaizdas ir krateris, netelpa į ekraną 😊 O ryte dar ir saulė didelį šešėlį sukuria 😕
    Kitas sustojimas - Mirador Degollada de Las Palomas, kiek sėkmingesnis.
    Ši apžvalgos aikštelė taip pat visiškai ant kelio ir čia nepalyginamai gražiau. Tačiau ir čia atsidūrėme dar kiek per anksti, saulė dar iki galo nepakilo, todėl metė gana didelį šešėlį. Be to, dar ir gana stiprus šaltas vėjas košė. Nuotrauką įkelsiu vėliau, nes važiavome pro šią vietą ir kitą dieną, tuomet vaizdas bus dar gražesnis 😊
    Tas pats kartojasi ir pasiekus Mirador Degollada de Becerra.
    Šios apžvalgos aikštelės nuotrauka taip pat bus vėliau.
    Pasiekus Pico de Las Nieves – aukščiausią salos tašką, jau geriau, saulės jau daugiau, šešėlių mažiau, tik vėjas dar nerimsta. Vaizdai puikūs 😍

Leidžiamės į kitą kalno pusę.
    Roque Nublo - viena pagrindinių salos gamtos įžymybių.
    Čia jau kiek žemiau, o saulės dar daugiau. Šilta.
    Reikia čia ir šiek tiek pramankštinti raumenis pasivaikščiojant. Nuo automobilių stovėjimo aikštelės iki pačios uolos į abi puses prireikė apie 40 min. Ėjimas į šiokį tokį kalną, bet takas nėra sunkus.
    O eiti verta. Labai gražu. Kai kurie apsiriboja vaizdu nuo automobilių stovėjimo aikštelės, tačiau iš toli ši uola nedaro tokio įspūdžio 😍 Gražu ir aplink ją bei pakeliui link jos.

Grįžę į automobilį su juo leidžiamės dar žemiau nuo kalnų ir pasiekiam Presa De Las Ninas.
    Tai - užtvanka vaizdingoje vietoje.
    Yra čia ir poilsio zona su wc, staleliais, vietomis kepti mėsą ar daržoves. Gera vieta pietų pertraukai 👍
    Čia jau ir labai šilta, gal net karšta. Saulė jau net ne šildo, o plieskia. Tenka persirengti į pačius "lengviausius" rūbus 😊
    Nuo poilsio zonos - automobilių parkavimo vietos iki gražiausio taško, reikia šiek tiek paeiti, bet labai nedaug, tik 200-300 metrų.
    Tik vandens užtvankoje galėtų būti daugiau.

Pavalgę vėl kylam aukščiau į kalnus, šį kartą link Roque Bentayga - dar vienos iš pagrindinių salos lankomų vietų.
    Nepakartojamai gražu ir čia 😍 Oras nuostabus 😎
    Uola pradeda džiuginti dar tik artėjant link jos 😍

Prie automobilių stovėjimo aikštelės yra muziejus. Jo lankymas nemokamas !
    Jame yra šiek tiek eksponatų. Rodomas filmukas apie kalno istoriją. Darbuotojai pasiruošę atsakyti į visus klausimus. Gana įdomu 👍
    Sužinome, kad kadaise čia žmonės urvuose gyveno net 6 aukštais !!! Juokaujam, kad tai pirmasis "daugiaaukštis" saloje 😊
    Norint užlipti prie pat uolos, nuo muziejaus reikia dar šiek tiek palypėti į viršų. Karšta. Bet verta. Kaip "ant delno" atsiveria aplinkinių kalnų, slėnių panoramos ir žemiau esantis Tejeda kaimelis 😍

Sėdam į automobilį ir nusileidžiam nuo kalno iki jau paminėto Tejeda kaimelio.
    Prieš pat įvažiavimą į jį - įdomi "pintinė" su vaizdu į Roque Bentayga 😊

Kaimelis pelnytai populiariausias ir labiausiai turistų lankomas kalnų kaimelis saloje. Jis įsikūręs tikrai labai vaizdingoje vietoje 😎 Tik labai mažas.
    Toks mažas, kad baras ir policijos įstaiga įsikūrę bažnyčios kieme, vos keli metrai nuo įėjimo į ją. Juokaujam, kad viskas ko reikia - vienoje vietoje 😊
    Iš panoraminės aikštelės prie bažnytėlės atsiveria svaiginantis vaizdas į tą pačią Roque Bentayga.

Šiek tiek aukščiau kaimelio - dar viena apžvalgos aikštelė.

Tai viskas, ką planavome pamatyti šiandien. Tačiau viską spėjome gana anksti. Liko dar kelios valandos nuostabios saulėtos ir šiltos dienos. Mes visiškai nepavargom, todėl norisi tokią gražią dieną išnaudoti iki galo. "Skolinamės" lankomų vietų iš kitos dienos 😊
    Atvažiuojam į Tamadaba gamtos parką.
    Šis parkas išsiskiria tuo, kad yra visiškai negyvenamas, o jo kraštovaizdis unikalus: dominuoja pavieniai spygliuočiai tamsiame grunte. Gražiausiai tai atrodo iš tolo.
    Parke populiaru vaikščioti trasomis pėsčiomis. Netgi siūloma "pasiklysti". Realiai tai padaryti beveik neįmanoma, nes medžiai labai reti, o pats parkas ne toks jau ir didelis.
    Čia galima pasirinkti ir kankorėžių 😊
    Mes buvome nusprendę apsiriboti trumpu pasivaikščiojimu iki Mirador Llanos de la Mimbre.
    Jokių oficialių nuorodų iki šios apžvalgos aikštelės nėra (yra nuorodos į netoliese esančias kitas dvi). Tačiau, mano nuomone, būtent ši aikštelė dovanoja patį gražiausią vaizdą 😍 O nuorodų nėra, greičiausiai, dėl to, kad netoliese yra apleisti statiniai, todėl taip bandoma mažinti lankytojų skaičių, taip siekiant saugumo, nukreipiant juos į kitas apžvalgos aikšteles. Jei kam reikės, šios apžvalgos aikštelės GPS koordinatės: 28.060947, -15.696603.

Grįžtant aplankom ir Atenara kaimelį.
    Jis, kaip ir kiti kalnų kaimeliai, labai mažas.
    Kaimelio centre - Mirador de Unamuno, iš kurio atsiveria vaizdas vėl gi į tą pačią Roque Bentayga. Ji matoma iš labai toli 😎
    Gaila tik, kad jau vakarėjo, todėl ėmė niaukstytis, slinkti debesys.

Kaimelio pakraštyje - Mirador de la Antalya.
    Jis man pasirodė įdomus ne tiek vaizdu, kiek jo įrengimo detalėmis.
    Palypėjus kiek aukščiau - Mirador de los Poetas.
    Iš čia atsiveria gražiausias vaizdas į patį Atenaros kaimelį.

Grįžtant stabtelim ir Mirador de Pinos de Galdar.
    Tai tas pats Galdar krateris, prie kurio buvome sustoję ir ryte, tik šį kartą kita apžvalgos aikštelė iš apačios. Kaip ir iš viršaus, fotografuoti čia sunku. Norit pamatyti - atvažiuokit 😊 Ne tik vaizdus, kraterį pamatysit, bet ir įsitikinsit, kad ką nors nufotografuoti čia sunku 😊
    Tikėjomės iki saulei nusileidžiant dar spėti pasėdėti ir savo būsto terasoje, tačiau grįžtant debesų tik daugėjo, ėmė lynoti, todėl teko šių planų atsisakyti 😢

3 diena Gran Kanarijoje (7 visos kelionės diena), 2023-12-01

Pasimokę iš vakar dienos, kad kalnuose saulė pakyla, oras sušyla ir vėjas nurimsta vėliau, šiandien iš gyvenamos vietos pajudame gerokai vėliau.
    Visą naktį lijo, bet rytas išaušo puikus. Nuotrauka iš mūsų būsto terasos 😎

Dieną pradedame nuo objekto, kuris turi fiksuotas darbo dienas ir laiką, nes gamtoje esančius objektus lankyti daug paprasčiau, galėsime apžiūrėti bet kada 😊
    Cenobio de Valeron.
    Tai - urvai uolose ir gana neblogas kraštovaizdis prie jų.
    Kadaise čia gyveno žmonės. Salos pakrančių jie vengdavo, nes jose siautėjo piratai.
    Vieta nedidelė, daug laiko čia nereikia. Bet ir įėjimas tik 3 eurai.
    Yra įvairių nuomonių dėl šios vietos, bet man patiko 😎

Visiškai netoli, pavažiavus gal tik porą minučių link Galdar pusės, puiki apžvalgos vieta, kuri normaliai net nepažymėta 😎

Ši salos pusė nustebino degalų kainomis. Važiuojant pro degalinę net išsižiojam, 95 benzino kaina - vos 1 eur. !!! 😲 Lietuvoje tuo metu buvo apie 1,50 eur.
    Nežinau kodėl, bet ir vėliau pastebėjom, kad tokios pigios degalų kainos tik šioje salos dalyje.
    Vienas malonumas vairuoti pro priekinį langą stebint tokį vaizdą artėjant link Galdar 😎

Pravažiuojam jau minėtą Galdar, Agaetę.
    Agaetėmiestelis įkalnėje, bet netoli jūros. Jis dažnai irgi minimas prie populiarių salos lankomų vietų. Tačiau nei ruošiantis kelionei, nei realiai pro jį pravažiuojant, neradome kažko, kas būtų patraukę mūsų dėmesį ar kitaip sudominę. Gal tai tik mūsų nesugebėjimas įžvelgti tai kas akivaizdu 😳
    Žemėlapyje matom, kad važiuojant toliau, lyg ir turėtų būti tunelis. Taip išvengtume ilgo ir sudėtingesnio važiavimo kalnų keliais. Bet jokių nuorodų nėra, kelio nerandam. Vėliau supratom - tunelis dar nebaigtas !!! Kai juo bus galima važinėti, tai gerokai sutrumpins ir palengvins keliones į šią salos dalį 😉
    Pasiekiam Mirador de Balcon.
    Apžvalgos aikštelė dažnai pavadinama ir "Europos balkonu".
    Tai taip pat viena iš populiariausių turistų lankomų vietų.
    Apžvalgos aukštelė įrengta ant skardžio, nuo kurio atsiveria vaizdas į ilgą salos pakrantę.
    Gražu. Bet "elitinių" lygio nei vaizdas, nei pati aikštelė nesiekia 😊

Vos už kelių kilometrų yra ir Anden Verde apžvalgos aikštelė, tačiau iki jos privažiuoti negalima - kelias uždarytas. Tik keista, kad kelio ženklų nuorodos vis dar paliktos 😕
    Toje vietoje, kur kelias uždarytas, yra ženklas draudžiantis toliau eiti net pėsčiomis !
    Nepaisant jo, visi paeina bent keliolika metrų iki skardžio, nuo kurio atsiveria vaizdas į pakrantę, gal net ne prastesnis, nei būtų iš pačios apžvalgos aikštelės, iki kurios dar lieka apie 2 km.
    Pasitikrinau internete. Teisingai. Rašoma, kad apžvalgos aikštelė uždaryta visam laikui 😕

Netikėta, bet nuo čia prasideda gražiausia mūsų dienos dalis 😍
    Renkamės kelią Nr. 210, vedantį link Atenaros.
    Jo kokybė nėra pati geriausia: danga didesnėje dalyje tik pusėtina - vietomis duobėta. Pats kelias labai siauras, vingiuotas, vietomis status, prasilenkti sunku. Bet tuo pačiu jis ir labai vaizdingas: uolos, užtvankos, skardžiai, tarpekliai ir t.t 😍 Gaila tik, kad sustoti ir pasifotografuoti galimybių mažai, nes tinkamų sustojimui aikštelių mažai, kelkraščiai statūs ir duobėti. Nepaisant minusų, neabejotinai 10 balų šitam keliui 👍

Šiame kelyje ir Preso Caidera de la Nina.
    Tai - užtvanka vaizdingoje vietoje. Nuostabus vaizdas 😎, tik vandens ir joje galėtų būti daugiau.

Grauždami nagus, kad toliau važiuojant vėl nėra tinkamų vietų sustojimams, kelionę tęsiam fotografuodami iš automobilio tame pačiame kelyje Nr. 210.

Taip pasiekiam jau ant kalno esantį -
Mirador del Molino.
    Jis išsiskiria statiniu primenančiu pilį - malūną. Toks juk ir pavadinimas 😊
    Vaizdai ir čia tikrai verti dėmesio 😍 Vieni gražiausių saloje 😎

Ši salos pusė labai nustebino. Ji nėra tokia populiari, nes čia prastesni keliai, ji kiek atokesnė. Tačiau vaizdai čia nuostabūs, o mažesnis turistų srautas leidžia pasijausti gamtos dalimi 👐
    Namo važiuojam toliau per kalnus, iš tolo vėl stebėdami Tamadaba gamtos parką.

4 diena Gran Kanarijoje (8 visos kelionės diena), 2023-12-02

Ši diena skirta salos sostinės - Las Palmas aplankymui.
    Žinome, kad rasti vietą automobiliui šiame mieste sunku, todėl mieste planuojam naudotis viešojo transporto sistema.
    Iki miesto važiuojam automobiliu. Turim vietinio gyventojo rekomendaciją, kur automobilį galima palikti patogiai ir nemokamai miesto pakraštyje, bet su geru viešojo transporto susisiekimu 😉
    Ši vieta netoli Alfredo Kraus Auditorijos, kurios jau pats pastatas vadinamas unikaliu.
    Nuo jo apžiūros ir pradedame pažintį su salos sostine.
    Deja, mes pastate neįžvelgėme kažko labai unikalaus. Na, nebent tai, kad pastatas buvo statytas kaip švyturys, bet veikia kaip koncertų, pasirodymų ir renginių salė.
    Auditorija - prie pat Playa de Las Canteras paplūdimio pakraščio. Šis pakraštys itin mėgiamas banglentininkų, nes čia nėra bangolaužių, todėl pakrantė tinkama užsiiminėti šiuo pomėgiu.

Planuojant po miestą važinėti daug, būtų verta nusipirkti kokią nors “Guaguas Municipale” Las Palmas kortelę. Tai - miesto viešojo transporto (autobusų) daugkartinio naudojimo bilietas. Vienkartinis bilietėlis  mieste kainuoja 1,40 eur. Dviejų važiavimų kortelė - 2,40 eur. “Bono” (geltona kortelė): 20 važiavimų - 8,50 eur.+1,50 eur. pati kortelė (oficialioje svetainėje taip rašoma, nors interneto blogose rašoma, kad tik 10 važiavimų). “Live Turistica” 24 valandų kortelė - 5 eur.
    Mes nusprendėme, kad negaišim laiko ieškodami kortelės, nes važinėsime nedaug. Bilietėlius pirksime pas vairuotoją (1,40 eur.). Kortelių pas jį įsigyti negalima.
    Šiek tiek sunku susigaudyti su autobusų važiavimo grafikais, nes juose nurodomas tik autobuso išvykimo laikas iš pradinės stotelės. Ne vietiniams nuspėti, kada ir kokioje stotelėje jis atsidurs vėliau, jei reikiama stotelė maršruto viduryje, nėra taip jau paprasta.
    Dar nepriėję stotelės, matom atvažiuojantį mums reikiamą 47 maršruto autobusą.
    Bėgam, kad spėtume, nes kito autobuso savaitgalį gali tekti laukti 30 min., o gal net ir visą valandą !!!
    Net nežinojau, kad mano žmona gali taip greitai bėgti 😋
    Dabar aišku, kodėl tokiais atvejais sakoma: "Kaip tu manai, aš suspėju paskui 3 vaikus" 😊
    Nors jau ir prie Alfredo Kraus Auditorijos buvo Playa de Las Canteras paplūdimio pakraštys, tačiau mes norime pasiekti kitą paplūdimio pakraštį, kuris laikomas gražesniu. Pėsčiomis iki čia eiti būtų net keli kilometrai, nes paplūdimys tikrai ilgas 😳
    Išlipus iš autobuso, eiti lieka visai nedaug, tik keli posūkiai pro parduotuvėles, užeigas.
    Playa de Las Canteras paplūdimio krantinė įspūdį padaro 👍 Graži promenada. Puiki infrastruktūra. Daug maitinimo įstaigų, daug suolelių, viliojančių prisėsti. Bangų čia jau nėra, nes paplūdimys apsaugotas molais.
    Nors kiek ir iš tolėliau, bet pamatome ir jau baigiamą paplūdimyje statyti smėlio skulptūrų parką.
    Tik oras šiandien ne koks. Nors ir šilta, bet kartais purkšnoja smulkus lietutis 💦

Patraukiam per Santa Catalinos rajoną - populiarų rajoną su parduotuvėlėmis, užeigomis, kavinėmis.
    Tiesa, to paties pavadinimo parkas jokio įspūdžio nepadarė. Nors, sprendžiant pagal komentarus ir nuotraukas internete, jei nebuvai šiame parke, tai nematei Las Palmas 😀
    Aš sakyčiau, kad tai labiau net ne parkas, o skveras.

Visgi, pagrindinė sostinės traukos vieta - Veguetos rajonas - senamiestis - istorinis miesto centras.
    Nuo Santa Catalinos iki jo patogiausia važiuoti 1 arba 12 maršruto autobusais.
    Pražiopsoti reikiamą sustojimą neįmanoma, nes išlipti reikia paskutinėje stotelėje - Teatras
    Las Palmas miesto autobusuose norintys išlipti turi paspausti specialų mygtuką autobuse, kitaip autobusas nestos. Paspaudžiam mygtuką ir tik tuomet prisimenam, kad tai ir taip paskutinė maršruto stotelė, autobusas tikrai sustotų ir be paspaudimo 😊 Turbūt, taip ir vairuotojas iškart supranta, kad spaudė turistas 😊
    Šioje miesto dalyje pirmiausia einam į Vegueta turgų
    Jis veikia jau 150 metų. Vien dėl jo ir rinkome šią dieną sostinės aplankymui, nes sekmadieniais turgus nedirba.
    Spalvingas, bet... labai jau mažas !!! Net nesinorėjo patikėti, kad tai jau visas turgus 😊

Senamiesčio gatvelėmis prieiname Casa de Colon.
    Tai - buvęs gubernatoriaus namas, kuriame vienos iš savo kelionių metu kelias dienas praleido K.Kolumbas. Dabar čia įsikūręs K.Kolumbo kelionių muziejus. Nesitikėdami pamatyti ko nors išskirtinai įdomaus, į vidų nėjome, juk iš K.Kolumbo vardo verslą daro visi, kas netingi.

Netrukus pasiekiame pagrindinę sostinės ir Veguetos traukos vietą - Santa Ana aikštę ir katedrą.
    Iš išorės įspūdi daro net ne pati katedra, o jos derinys su aikšte, gyvenimo ritmu ir gretimais pastatais.
    Smagu pasėdėti ant suolelio ir stebėti balandžius, bei paklausyti gatvės muzikantų 😎

Nors gatvės muzikantai čia savotiški. Ir groja, ir dainuoja, tiesiog tragiškai 😜 Tai labiau net ne muzikantai, o benamiai, kurie taip bando iškaulyti iš turistų pinigų 😶 Taip manyti leidžia ir jų išvaizda.
    Apskritai, Las Palmas paliko "benamių ir elgetų sostinės" įspūdį. Tai didelis minusas šiam miestui. Jų čia labai daug.
    Įėjimas į katedrą mokamas. Bet ji mūsų ir nedomino. Labiau norėjosi užlipti ant jos stogo, nuo kurio, teigiama, atsiveria gražios miesto panoramos.
    Tačiau atskirai į bokštą lipti galima tik sekmadieniais, nes tuomet bažnyčios lankymas nemokamas. Tuomet reikia mokėti tik už bokštą - 2 eurus. Dabar gi, kartu su bažnyčia - 6 eurai.
    Gal ir nedidelė kaina, bet kiek padvejoję nusprendėm, kad neišduosim savo įsitikinimo, kad bažnyčių lankymas iš principo neturėtų būti apmokestinamas, todėl negalim palaikyti tikėjimo apmokestinimo ☝
    Vietoje to dar kiek paklaidžiojam po Veguetą rajoną.

Ir patraukiam per
Triana gatvę.
    Čia pėsčiųjų bulvaras, kuriame vien parduotuvės, labai daug jų - garsių prekės ženklų.
    Matyti, kad nakties metu joje turėtų būti įspūdingas apšvietimas, tačiau padvejoję nusprendėme, kad tamsos, visgi, nelauksim.

San Telmo parkas iškart už šios gatvės - tikrų tikriausias nesusipratimas. Yra tik pavadinimas ir nieko daugiau 😊 Net skveru nepavadinsi. Dabar suprantu, kodėl išskiriamas Santa Catalina parkas, lyginant su šiuo, jis - ohoho 😊
    Toliau jau nuobodokomis miesto gatvėmis pasiekėm Doramas parką.
    Šis parkas nors ir nenustebino, bet jau visai neblogas ir tikrai geriausias Las Palmas mieste. Jame yra gėlių, medžių, vandens telkinių, paukščiukų 👍
    Nuo čia tenka šiek tiek palypėti aukštyn. Pirmiausia iki Mirador Paseo La Cornisa.
    Atsiveria gana geras vaizdas į miestą 😎

Netoliese ir Mirador Altavista, bei praktiškai toje pačioje vietoje esantis Mirador de Augustin Castillo.
    Kad būtų lengviau susigaudyti, jei bandysit jos ieškoti, ši apžvalgos aikštelė prie iš toli matomos bažnyčios ir kryžiaus 😉

Iki Mirador Paseo San Antonio jau reikia šiek tiek daugiau paėjėti.
    Bet verta, gražu ir čia 😍

Nuo čia nebetoli ir iki Mirador Cuatro Canones.
    Tai bene vaizdingiausia apžvalgos aikštelė, dovanojanti puikų 180 laipsnių panoraminį vaizdą 😎

Tai viskas ką norėjome pamatyti salos sostinėje. Galbūt ir padarėme klaidą nesulaukę šiame mieste tamsos, tikiu, kad miestas būtų visiškai kitoks. Bet tai atsitiko dėl to, kad miestas šiek tiek nuvylė. Trūksta švaros, bei labai jau daug elgetų, benamių, policijos. Visa tai atima jaukumą.

5 diena Gran Kanarijoje (9 visos kelionės diena), 2023-12-03

Šiandien vėl važiuojam į kalnus. Orą šiandien prognozuoja labai gerą. Reikia tuo naudotis. Be to, vienas pagrindinių kelių nuo mūsų kaimelio link pakrantės, šiandien uždarytas iki vakaro dėl kalnuose vykstančių automobilių lenktynių, todėl nori nenori reikėtų važiuoti į kitą pusę.
    Nors šį vaizdą jau ir matėme, bet jis ant paties kelio, o šiandien oras labai geras ir aš dar žadėjau nuotrauką, tai vėl stojam Mirador Degollada de Las Palomas apžvalgos aikštelėje😊
    Šiandien vaizdas dar geresnis, tačiau norint pamatyti maksimaliai gerą vaizdą, čia reikėtų atvažiuoti apie pietus ar dar vėliau, kai saulė būna visiškai pakilusi, jos šviesa krinta kitu kampu ir visiškai nebelieka šešėlių 😉

Tas pats ir su Mirador Degollada de Becerra
    Jau esame buvę ir čia, bet jis ir vėl pakeliui 😊

Džiaugdamiesi nepriekaištingu oru, nusprendžiam padaryti labai nedidelį vingį ir antrą kartą užsukti ir į aukščiausią salos tašką - Pico de Las Nieves.
    Mus pasitinka šioks toks siurprizas. Čia taip pat dėl kažkokio renginio (gal kroso, bet tikrai ne dėl tų pačių auto lenktynių), uždarytas privažiavimas prie pačios viršūnės. Nors iki jos lieka tik keli šimtai metrų, bet tenka palikti automobilį ir eiti pėsčiomis.
    Neįtikėtina !!! Vienoje pusėje slėnis, kitoje pusėje debesys žemiau mūsų !!! Išnirusi uola virš jų atrodo labai įspūdingai !!! 😍

Negalėdami atsigrožėti, nusprendžiam pavažiuoti ir iki kitoje pusėje esančios Pico de la Gorra viršūnės, kurios lankyti neplanavome, nors ji visai šalia. Privažiavimas čia neuždarytas.
    Nuostabu ir čia 😍
    Abu sutinkame, kad tai buvo gražiausia, ką matėme šioje saloje 😎

Toliau jau važiuojam numatytu šios dienos maršrutu. Atvažiuojam iki Mirador de la Orilla.
    Tai - San Bartalome kaimelyje esanti apžvalgos aikštelė. Ne itin vaizdinga. Galima būtų apsieiti ir be jos. Vienas iš tų retų atvejų, kai nuotrauka atrodo net gražiau, nei palieka įspūdį realus vaizdas 😊

Netoliese (šiek tiek aukščiau kaimelio) ir Mirador Las Tirajanas.
    Čia vaizdas geresnis, bet labai jau aukštai kartelę šiandien užkėlė Pico de Las Nieves 😊

Stabtelim ir prie Mirador De Fataga.
    Automobilių stovėjimo aikštelė uždaryta, kaip ir restoranas. Vyksta remonto darbai. Tačiau pasistatyti automobilį nesudėtinga prie kelio, o eiti beveik nereikia, viskas šalia. Ar verta? Čia jau kitas klausimas, vaizdai blankūs 😊
    Netrukus, automobiliu nuo kalnų leisdamiesi žemyn, pasiekiam Fataga kaimelį.
    Jis labai nedidelis. O garsėja jis savo "karvės" rašto namais 😊 Akmenys su tinkuotomis sienų dalimis sudaro derinius, kurie man asocijuojasi su žalmargės karvės kailiu 😊
    Bet pirmiausia, miestelio prieigose, akis užkliūva už labai gražaus gėlyno ant šlaito priešais kaimelį. Stojam. Ohoho !!! 😲 Kodėl niekas šios galimybės net nemini? Neįtikėtinai gražu 😍 Už tai drąsiai būtų galima būtų net pinigus imti, o čia visiškai nemokamai 👍 Nebuvau nei skaitęs, nei matęs, nei girdėjęs apie šį kampelį. Nepaprastai žavus atradimas 😎

Pats kaimelis taip pat nuostabus 😍 Nors ir labai mažas, bet čia labai smagu "pasiklysti" 😊 Tikrai !!! Gatvelės - tik pėsčiųjų ir vingiuoja tarsi labirintas. Kartais atsitrenki į akligatvį ir tenka ieškoti kito išėjimo 😊 Visa tai - tarp tų žavingų "karvės" spalvų namų 😊 10 balų šiam kaimeliui. Neabejotinai, tai žavingiausia kelionės vieta kaimelių ir miestelių kategorijoje 😉 O jei kartu su tuo gėlynu, tai gal net ir visos kelionės 😎

Na, ši diena nenustoja mūsų stebinti, bet reikia važiuoti toliau 😊
    Santa Lucia miestelyje mūsų laukia dar vienas siurprizas. Tik šį kartą ne itin malonus. Dėl vykstančių dviračių varžybų, vienintelis mums tinkamas kelias uždarytas 😡 Sako, kad laukti reikės 1-2 val. Važiuoti aplink būtų labai didelis vingis ir atimtų dar daugiau laiko, tenka laukti. Panašu, kad sekmadieniai nėra tinkamiausias laikas važinėti šioje saloje po kalnus - dėl įvairių renginių uždaroma daug kelių 😕
    Apsidairom aplink. Čia gražu 👍

Bet kad neprarasti per daug laiko, nusprendžiu iki vienos iš apžvalgos aikštelių nueiti pėsčiomis, juk vis tiek reikia laukti, o ji visai čia pat. Taip gavosi mini trasa. Žemyn tai lengva, aukštyn kiek sunkiau 😊
    Mirador de Ingenio de Santa Lucia.
    Gražu. Daug palmių ir griuvėsiai slėnyje. Toks žavingas derinys 😊

Varžybos baigėsi šiek tiek ankščiau, skubam susigrąžinti prarastą laiką.
    Pasiekiam Mirador de La Sorrueda.
    Būtų labai gražu, bet vėl ta pati problema, užtvankoje šiek tiek per mažai vandens 😉

Kitas sustojimas - Mirador el Guriete.
    Puikus tarpeklis ir įspūdingos uolos 😎

Atvažiuojam į "Krokodilų parką"
    Šis parkas - tai savotiška prieglauda. Čia laikomi susirgę, sužeisti gyvūnai arba paimti iš savininkų, kurie juos laikė netinkamomis sąlygomis. Pirkdami bilietą jūs prisidedate prie jų išlaikymo. Viskas prasidėjo nuo krokodilų, bet dabar čia galima rasti jau pačių įvairiausių gyvūnų. Tai - tarsi mini zoologijos sodas.
    Bilietas 9,90 eur. Norint šiek tiek sutaupyti, galima pirkti internetu per “evendo.com”, tada bilietas kainuotų 8,10 eur. Tačiau tuomet reiktų pirkti iš anksto, nes už tokią kainą būna tik, berods, 20 bilietų, todėl paskutinę dieną jų nelieka.
    Man didžiausią įspūdį darė krokodilai, aligatoriai ir beždžionės: gorilos, babuinai (pavianai). Žmonai - baltasis tigras. Dar čia yra įvairių gyvačių, driežų, vėžlių, įvairiausių papūgų ir kitokių paukščių, visko net neprisiminsi. Yra ir šiokios tokios programėlės. Daugiausia žiūrovų sulaukia krokodilų ir aligatorių maitinimas. Tačiau krokodilai, kaip ir aligatoriai, turbūt, čia sotūs, ne itin jie norėjo ėsti 😊
    Žodžiu, yra ką čia pamatyti. Tik grotų labai daug. Praleidome čia 2 val. 15 min.

Kitas mūsų lankomas miestelis - Aguimes.
    Čia smagu tiesiog paklaidžioti gatvelėmis. Atrasti skulptūras, jų čia daug. Žinomiausia iš jų - gulintis kupranugaris.
    Šis miestelis kitoks, nei lankyti iki šiol. Jis didesnis, todėl neatsitiktai aš jį ir vadinu nebe kaimeliu, o miesteliu. Senamiestis mažas, bet ir jis kitoks. Jo gatvės, neįprastai senamiesčiams, gana plačios. Visiška priešingybė siauroms ir vingiuotoms Fatagos gatvelėms. Gal daug veiklos čia ir nėra, bet miestelis paliko gerą įspūdį 👍

Paskutinė šiandien mūsų lankoma vieta - Barranco de Guayadeque
    Tai apie 10 km ilgio tarpeklis. Jis neturi pravažiavimo, t.y. į jį yra tik vienas kelias, kuriam pasibaigus lieka tik pėsčiųjų takai. Grįžti reikia tuo pačiu keliu. Tarpeklis pasiekiamas iš Aguimes arba Ingenio miestelių.
    Jau pats važiavimas tarpekliu gana įdomus. Kelio danga puiki. Stebina neįprastai daug žalumos.
    Kadaise čia urvuose gyveno žmonės. Dabar kai kuriuose jų įsikūrę restoranai.
    Yra nemažai žygių galimybių: galima eiti per visą tarpeklį, galima kopti į kalną tarpeklio pabaigoje.
    Mes pasirinkome minimalistinį variantą: automobiliu važiavome tiek, kiek buvo galima, o tuomet pasivaikščiojome tik pėstiesiems skirta atšaka pro urvus, kavines ir parduotuvėles įrengtas urvuose. Tai trumpas - apie 30 min., lėtas, lengvas ir tingus pasivaikščiojimas.
    Vaizdinga vieta, tik gaila, kad dienos pabaigoje atsirado debesų. Jie tarpeklį padarė kiek per niūrų nuotraukoms, nors realiai buvo pakankamai šviesos ir šilumos 😊

6 diena Gran Kanarijoje (10 visos kelionės diena), 2023-12-04

Ši diena paskutinė saloje, todėl tik "grandysime stiklainį" - lankysime tai ką dar privalu pamatyti, bet laikas mūsų nevaržys 😊
    Jau atsitiktiniai pakelės vaizdai nuteikia viltingai.

Pradedame nuo įspūdingo pavadinimo miestelio - Teroro apžiūros 😊
    Miestelis nedidelis ir viskas čia labai koncentruota: bažnyčia centre, vaizdinga senamiesčio gatvelė su parduotuvėlėmis. Šalia ir "vandens takas".

Norėjosi kiek ilgėliau paklaidžioti gatvelėmis, bet vos nuklydus į šoną, nieko įdomaus ar gražaus nebelieka. Jei galima būtų lyginti, tai man ne tik Tajeda, Fataga, bet ir Aguimes patiko labiau, nors Teroras priskiriamas prie "pačių pačiausių" lankytinų vietų saloje.
    Prisiperkam lauktuvių, suvenyrų ir važiuojam toliau.
    Arucas nustebino 👍
    Visi tik ir kalba apie šio miesto bažnyčią, tačiau mes čia atradome daugiau 😉
    Parkingas didelis ir nemokamas prie pat bažnyčios. Čia intensyviai darbuojasi "parkuotojai". Benamiai, kurie rodo kur galima statyti automobilį ir tikisi už tai nedidelio užmokesčio. Neteko girdėti kaip jie čia elgiasi jo negavę, bet, tarkim, Sevilijoje, o taip pat prie įvažiavimo į Gibraltarą, teko girdėti, kad tokiu atveju, jie gali apgadinti automobilį 😡
    Bažnyčia, kaip ir apie ją kalbama, atrodo įspūdingai. Gal dėl to, kad tokių aukštų smailių Kanarų salose beveik niekur nėra 😎

Bet didžiausia klaida, kurią būtų galima padaryti, išvažiuoti iš šio miesto iškart po bažnyčios apžiūros.
    Verta paklaidžioti po senamiestį. Čia yra ir gražių gatvelių ir senovinių pastatų.

Bet labiausiai nustebino miesto parkas. Jis nuostabus. Labai vaizdingas 😍
    Gaila tik, kad mes buvome dienos metu. Nežinau, ar vakarais jau pajungiamas specialus apšvietimas, instaliacijos, kuris dar buvo įrenginėjamas ir tvarkomas, bet norėjosi net specialiai čia vakare sugrįžti - buvo galima įsivaizduoti, kaip nepakartojamai čia viskas atrodytų sutemus 😎

Pėsčiomis kilti tingisi, todėl automobiliu pakilom ir į Montana de Arucas kalną, kurio papėdėje miestas ir įsikūręs.
    Nuo jo atsiveria puiki panorama į miestą ir apylinkes 😎

Tiesa, pakilimas neapsėjo be "prieskonių" 😊 Papėdėje, kelią buvo užtvėręs kelio užtvaras. Nors informacinė lenta bylojo, kad esame tinkamu laiku - kilti galima. Užtvaras neužrakintas. Matėme, kaip kiti jį patraukia, pravažiuoja ir vėl grąžina į vietą. Taip padarėme ir mes. Jokių įspėjimų, kad važiuoti negalima, nebuvo.
    Pakilus, jau pačiame viršuje, pamatėme, kad tvarkoma aikštelė. Štai kodėl tas užtvaras !!! Apsisukti teko ant paties kelio, siauroje įkalnėje. Kiek nepatogu, bet automobilių ir žmonių mažai, todėl tai nesudarė didesnių sunkumų 😊
    Atvykstam į paskutinį mūsų numatytą aplankyti miestelį - Firgas - vadinamą vandens miestelį.
    Neįtikėtina, koks jis mažas !!! Praktiškai, tai tik vienas lankomas taškas ir nieko daugiau 😲
    Tai viena trumpa į kalną kylanti gatvelė. Apatinėje jos dalyje kaskadomis teka vanduo. O viršutinėje pakopomis išdėstyti visų Kanarų salų atvaizdai su informacija apie jas.
    Gražu. Įdomu. Bet labai jau trumpas čia apsilankymas gavosi 😊 Net parduotuvėlių ar užeigų čia beveik nėra 😊
    Gatvelės papėdėje ir šiokia tokia apžvalgos aikštelė, bet ir vaizdas čia skurdokas.

Neplanuotai likus laiko, nusprendžiam aplankyti ir dar vieną pajūrio miestelį - Puerto de Las Nieves.
    Tai - uostas - kurortas. Jis taip pat labai mažas. Bet žavingas 😍 Jaukus senamiestis. Mielos užeigos.
    Tik, žinoma, savo žavesiu jis nei iš tolo negali prilygti pirmąją dieną lankytam Puerto de Mogan.
    Nežinau, ar tai tik sutapimas, bet vanduo vandenyne būtent čia mums pasirodė pats šilčiausias. Gaila tik, kad paplūdimys akmenuotas, ne taip vilioja nei smėlio 😊

7 diena Gran Kanarijoje (11 visos kelionės diena), 2023-12-05

Važiuojam į oro uostą.
    Tai darant šioje saloje rekomenduotina pasilikti šiokią tokią laiko atsargą, nes autostrada gana apkrauta, eismas intensyvus. Prie nusukimų ir išsukimų iš autostrados bet kada gali susidaryti kamščiai. Ypač ties Las Palmas.
    Grąžinam automobilį. Pravažiavom šioje saloje 913 km. Kuro sąnaudos 5,4 ltr./100 km.
    Automobilį grąžinant apžiūri iš karto. Tai gerai. Jei būtų nesklandumų, galima būtų padiskutuoti, parodyti pasiėmimo metu darytas nuotraukas. Jokių priekaištų mums neturi. Minusas gal tik tas, kad nors darbuotojas jokių pastabų neturėjo ir iškart į elektroninį paštą atsiuntė užstato atšaukimo kopiją, bet realiai užstatas kreditinėje kortelėje buvo anuliuotas tik beveik po 2 savaičių.
    Skrendam į Lanzarotę 👍
    Gran Kanarijos negalima lyginti ne tik su prieš tai mūsų lankyta Fuertaventura, bet ir su bet kuria nors kita Kanarų salyno sala.
    Taip, savo turizmo infrastruktūra, lankytinų vietų pasiūla, įvairove ir galimybėmis ji panašiausia į Tenerifę. Tačiau skiriasi ir nuo jos. Tenerifė didžiuojasi aukščiausiu ugnikalniu - Teide, kurio viršūnė, beje, dažnai matoma ir iš Gran Kanarijos. Tuo tarpu Gran Kanarija turi neprilygstamas Malpasoma kopas. Jų iš Tenerifės nematyti 😀 Man Gran Kanarija pasirodė panašesnė net ne į kurią nors kitą Kanarų salyno salą, o į Madeirą !!! Kalnai ne tokie statūs, augmenija skurdesnė, vandens gerokai mažiau. Tačiau kartas nuo karto, žvelgdamas į kraštovaizdį, pagaudavau savo mintis nuklydusias į Madeirą 😉
    Jei domina mūsų įspūdžiai Lanzarotėje, spauskite čia: